Jump to content
jaceks

Autodesk - koniec licencji wieczystych.

Recommended Posts

Dostałem maila z Autodesku.

"Autodesk kończy sprzedaż licencji wieczystych na pojedyncze produkty i pakiety

 

31 stycznia 2016 r. Autodesk zakończy sprzedaż nowych licencji wieczystych na pojedyncze produkty. W ramach przejścia na oferty oparte na subskrypcji po 31 lipca 2016. Autodesk wycofa ze sprzedaży nowe licencje wieczyste (zarówno pojedyncze, jak i sieciowe) na pakiety Autodesk Design i Creation Suite.

 

Po wejściu zmiany w życie Autodesk wprowadzi nowe, uproszczone opcje subskrypcji pozwalające na korzystanie z wielu produktów i udostępnianie licencji na zasadach przypominających dotychczasowe.

 

Prawo własności się nie zmieni. Nadal będzie można bezterminowo korzystać z posiadanych licencji wieczystych, w tym nowych licencji wieczystych zakupionych przed 31 stycznia (na pojedyncze produkty) i 31 lipca (na pakiety). Posiadacze licencji wieczystych z aktywną Maintenance Subscription nadal będą otrzymywać aktualizacje do swojej wersji oprogramowania wraz pozostałymi korzyściami, o ile będą odnawiać Maintenance Subscription na czas.

"

 

http://aecdesign.pl/index.php/component/k2/item/374-zmiany-dotyczace-licencji-wieczystych-wprowadzane-zmiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

8,5k rocznie za updejt softu - wolne żarty. Zostaje przy 2014 stce wieczystej. Wystarczy do emerytury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem kiedy zamierzasz przejść na emeryturę ale mogę cię zapewnić że za ~3 ta wersja będzie już niekompatybilna z niczym. Już na pewno nie z FBX v2019. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good for you. Może takie ciachnięcie kompatybilności wkurzy ludzi na tyle że branża wreszcie stworzy działający otwarty format wymiany danych? Na razie mamy albo działające albo otwarte i nic z dobrego z tego nie wynika.

 

Ciekawostka: Mój znajomy pracował kiedyś (dawno temu) przy grze w której wykorzystywali Maxa jako edytor do wszystkiego. Robili tam cały content gry- level design, animacje, logikę komponentów. On jest narzędziowcem więc przypadło mu napisać eksporter do silnika OGRE. Zajęło mu to okrągły rok, stworzył coś co działało lepiej niż oficjalny eksporter od teamu OGRE. Jednym klikiem mogli eksportować co tylko chcieli, przed optymalizacją eksporter miał ponad sto tysięcy linii kodu.

Szukał jakiejś macierzy wykorzystywanej w animacji i ku jemu zdziwieniu zamiast jednej konkretnej znalazł 5 podobnych. Dokumentacji brak, tylko jeden komentarz ale po hiszpańsku. Wkleił to w translator i wyszło mu:

"Kur*a nie wiem jak to działa".

;)

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

By jesc, i godnie zyc, nie potrzebuje specjalnie wymiany danych z innymi, wiec tak jak pisałem nie jest mi potrzebne wypożyczanie usługi.

 

Jeżeli uzytkowanik ma placic 8,5tys rocznie za wypożyczenie softu na 12 miesięcy, to jest to lekkie przegięcie. Na pewno powinny być licencje dla firm wieloosobowych i freelancerow. Inaczej jest to po prostu niesprawiedliwe i nieoplacalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po jakimś czasie program zniknie, bo wszystko ma swój początek i koniec (jak XSI) i plików roboczych już nikt nie otworzy. Amen, Chyba, że zmienią licencję z powrotem - na wieczystą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam sie z Traitorem. Ja wciaz gdybym mogl pracowalbym np na photoshopie CE7 albo Max9 dlatego ze smiga 100x szybciej niz nowe wersje softu. Dla mnie photoshop zatrzymal sie na wersji CS3 a max na 9. W nowych photoshopach czy maxach z nowych narzedzi to tam tak naprawde niewiele jest co wnosiloby do pracy. W psd widze warp tool a w maxie nie wiem w sumie co... moze to ze jest wbudowany Iray i ze zmienili reactor na massFX...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki system operacyjny za 10 lat pozwoli Ci uruchomic pirata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
albo Max9 dlatego ze smiga 100x szybciej niz nowe wersje softu

 

A to po prostu nieprawda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To skandal z tymi licencjami. Powinny być zabronione takie praktyki.. To jest tak jakby producent samochodu zadał corocznej płatności za niego..... Kupiłeś -> jest twoje.. Jeśli chcą zrobić licencje na zasadzie wypożyczenia niech zrobią... ale z dużo niższą ceną. Później się dziwią, że piractwo kwitnie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

co się stało to się nie odstanie. jest jak jest. będzie co ma być. jeśli ktoś mówi że max 9 wystarczy by zrobić tyle co dziś, to spoko dla nich. pewnie od branży zależy ale choćby głupie 2D Pan/Zoom w maxie 2015 ogromnie przyspieszyło nam pracę. to, że robią mnóstwo szumu wokół drobnych zmian nie ulega wątpliwości, ale coś tam się dzieje, i to im trzeba przyznać. i ignorować ich pychę, hehe. coś tam idzie do przodu. a jak zarabiasz więcej i ci starcza, to się ciesz. a jak nie, to zmień pracę i idź z prądem. tam Ci zawsze starcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola Hola. Tez hejtuje takie typy licencji, ale Photoshop CC to nowe życie tej apki.

A max? Mało się zmienia, ale żebym wolał na 9 pracowac niż na 2016 to nie powiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mając w pamięci post @Morbid Karbid, napisał kiedyś, że ma gdzieś nowe wersje PSa bo ciągle pracuje na CS4, bo ma tam wszystko czego potrzebuje, a prace jakie robi ...tu nie trzeba nic dodawać. To tylko narzędzie i tyle, nie trzeba mieć ciągle najnowszej wersji. Ja np. kupiłem Master Collection CS6, co prawda korzystam praktycznie tylko z PSa, czasem Premier i Ai... ale jakbym w każdym momencie kiedy potrzebowałem któregoś z tych programów (bywało, że Audition lub Ae), to jakbym miał w każdym tym momencie kupować licencję czasową, to już wiem, że bym przepłacił w porównaniu do tego co zapłaciłem raz a porządnie. Siedzę na Win7, komp śmiga, nie widzę potrzeby zmiany... i tak samo z Czy De Maxem, jak ktoś ma dobry sprzęt i super workflow na 2016 + jakiś tam renderer, to po co mu przepłacać? Na pewno są tu osoby, które siedzą nawet na tej 9-tce i robią prace stokroś lepsze od tych co mają wszystko naj naj.

 

Co nie zmienia faktu, ze to trochę smutne, że Autodesk myśli tylko o tym aby jak najwięcej wyciągnąć z portfeli użytkowników. No chyba, ze zaraz będzie naprawdę rewolucja w zmianach. Ale na moje powinna być nadal droga licencja wieczysta i tania (nawet miesięczna), aby taki leszcz jak ja, mógł sobie wynająć bo ma jakieś tam zleconko, na które potrzebuje 2-3 tygodnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

XRS - Jak ja bym chciał żeby więcej osób miało taki mindset. Serio. :) Jeszcze jakby Blender "zainwestował" więcej w ludzi którzy chcą się przesiąść to świat byłby piękniejszy. ;)

 

No chyba, ze zaraz będzie naprawdę rewolucja w zmianach.
Pewnie że będzie. Już o tym pisałem, to jest część zaplanowanej strategii, projekt "Humanize Maya" i "Excalibur". To ma działać tak że te osoby które dzisiaj piszą "W Maxie 2016 da się zrobić wszystko" zaczną pisać "Nie wyobrażam sobie jak mogłem pracować bez tego w Maxie 2016". Kilka nowych technologii + setki małych poprawek i ludzie przekonają się do subskrypcji. To będą duże lepsze softy niż dzisiaj, będzie się pracowało w nich wygodniej i wydajniej. Tylko że my graficy że koniec końców przez to zbiedniejemy solidnie (zarówno freelancerzy jak i ludzie w studiach). Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niech już mi dadzą tego Vray'a do MODO i spadam ze statku Autodesku pod nową banderę :) by, by bez żalu i łez :)

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

polka dot - bardzo złe podejście. Właśnie przez takie zachowania producenci robią co chcą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niebawem młodzi z branży zamiast się gimnastykować nad uruchomieniem pirata Autodesku sięgną po Blendera albo po coś innego. Blender to świetny soft, ale do póki będziemy oglądać taki czarny PR Blendera jak ta oto okładka, dopóty ludzie nie uwierzą, że jest to soft na tej samej półce co wszystkie inne. A wg mnie osobiście bardzo, bardzo miły w użytkowaniu. Może gdyby kosztował 1000$ to cieszyłby się większym szacunkiem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boris- Exporter ma ledwo 3 miesiące, obecna wersja to chyba dopiero v0.6. Cierpliwości. ;) Jak masz bugi to zgłaszaj do Pixara. Kilka miechów i to połatają.

https://github.com/bsavery/PRMan-for-Blender/issues

 

ptaszek- Kiedyś o blenderze nie pisali wcale więc taka okładka to i tak progress. ;) Popularności przybywa więc przyszłość renderuje się fajnie.

 

Gadałem na THU z kilkoma gośćmi którzy robili assety do ostatniego Halo, jeden z 343i i dwóch z Airborne Studios. Bardzo narzekali na to co teraz robi Autodesk, jak spadła jakość supportu, rozwój softów spowolnił. Jak ich spytałem o Blendera to cała trójka powiedziała że chce spróbować do niego przysiąść bo program ma super możliwości, tylko na razie się odbijali od UI. To już nie czasy ciekawostki zwanej Blender 2.49. ;)

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie blender idzie do przodu. Sklep z platnymi dodatkami to genialne rozwiazanie. Tworcom dodatkow zalezy na promocji ich produktu i jednoczesnie rozprzestrzeniaja news ze w blenderze fajnie da sie pracowac, co dziala na korzysc obu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma co się spinać na cennik na zachodzie to wychodzą normalne stawki, problem jest w takich krajach jak Polska. Identycznie jest z Apple, które na zachodzie raczej nie jest postrzegane jako luksusowy czy drogi towar, w przeciwieństwie do nas. Żeby nie było nie stać mnie ani na Maxa ani na Ajfona :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy