Jump to content

Recommended Posts

Witam!

 

Przedstawiam kolejne współne dzieło moje i Tomka Marońskiego dla firmy Sonokinetics. Tym razem tematyka padła na świat wikingów.

W linkach zamieszczam też krótki making of.

 

Kreditsy:

Tomek Maroński - art director, matte paint

Marek Gajowski - modelowanie, teksturowanie, light/render, symulacje, animacja, compositing

Tomek Kowalczyk - użyczył twarzy i dłoni do postaci wikinga :)

 

Technikalia:

Rendering w arnoldzie, symulacje fluidowe/partiklowe - maya/krakatoa, compo - nuke

 

Oto linki:

YouTube:

Vimeo:

 

Making Of:

YouTube:

Vimeo:

 

Enjoy!

Link to post
Share on other sites

Ha, wiedziałem! Jakiś czas temu oglądałem making of z tej animacji na Cg Record (albo CG Bros) i tak własnie coś mi świtało, czy aby to nie robił ten gościu z max3d. Ładnie, ładnie.

Coś więcej byś powiedział (jaki soft, ile czasu itd.), kawał roboty.

Link to post
Share on other sites

O softach napisałem na początku :) Wszystko w majce, łącznie z fluidami, partiklami (tutaj symulacja na partiklach majkowych i render w krakatoa). Compo w Nuku. Zdecydowałem się nagrać prawdziwą twarz i rękę bo wiedziałem że będzie problem z osiągnięciem wystarczającej jakości i subtelnego detalu w tych elementach. Myślę, że całkiem sprawnie podbijają ogólny poziom całości :)

Co do timingu to przy tym projekcie było problematycznie bo powstawał w dość burzliwym dla mnie okresie. Pierwsze wstępne prace zaczynały się już w marcu/kwietniu, final tydzień temu. Każdy poprzedni projekt dla Sonokinetics zamykał się w przedziale 3-4 miesięcy. Myślę, że tak byłoby i tym razem no ale się pokomplikowało i wyszło 7 :) Na szczęście klient miał z tym luz.

Z ciekawostek właśnie najbardziej hardkorowym technicznie elementem całości było blendowanie footage'owych elementów z cg. Szczególnie ręka, która była nakręcona na statycznej kamerze podczas gdy finalnie mamy ruch obrotowy (nie było mozliwości nakręcenia tego inaczej - wszystko na oko). W compo sprowadziło się to do drobiazgowej rotoskopii, ręcznego poklatkowego trackowania i warpowania ręki, wymazywania i dopaintowywania drobnych elementów, maskowania mnóóstwa badżorów, generalnie raczej koszmarek :)

Link to post
Share on other sites

zacne to ziemia w tym 1 ujęciu jak on glebi na śledzia. mogła by być bardziej dopracowana. w sumie pokusiłbym się o skan, albo po prostu system kamyczków rozsiany particlami. tak to fajnie. Popracowałbym jeszcze trochę odrobinkę nad color grade... bo momentami ten statek tak dziwnie odstaje ale tak to sztosix!

Link to post
Share on other sites
najbardziej hardkorowym technicznie elementem całości było blendowanie footage'owych elementów z cg. Szczególnie ręka, która była nakręcona na statycznej kamerze podczas gdy finalnie mamy ruch obrotowy (nie było mozliwości nakręcenia tego inaczej - wszystko na oko). W compo sprowadziło się to do drobiazgowej rotoskopii, ręcznego poklatkowego trackowania i warpowania ręki, wymazywania i dopaintowywania drobnych elementów, maskowania mnóóstwa badżorów, generalnie raczej koszmarek :)

 

Po obejrzeniu miałem się pytać jak ogarnęliście tą rękę. Ruch głowy do tracku wyszedł prosty, ale ręka... szacun :D Ogromny szacun :D

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy