Jump to content
McGavish

[Teczka 3D] Modele game-artowe

Recommended Posts

Hej, odświeżę może trochę tą teczkę :D

 

Ostatnio miałem przyjemność współpracować z serwisem CGWisdom.pl, czego efektem jest taki kurs o tworzeniu modeli pod game-art:

 

https://cgwisdom.pl/kurs-wideo/kurs-blender-substance-painter-tworzenie-modeli-3d-do-gier-tarcza.html

 

Softy:

Blender, Zbrush, Substance Painter, Marmoset Toolbag 3

 

Efekt finalny:

 

ZTMS2aM.jpg

Qwt2y7C.jpg

112WrXm.jpg

Edited by McGavish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, powoli ogarniam Substance Designera i dzięki temu powstało kilka materiałów, które później mam zamiar użyć w innym projekcie. Na razie korzystam z workflow Zbrush + Designer, głównie chciałem się na razie skupić na dodawaniu koloru i mniejszych detali. Całość będę blendował w UE4 z innymi materiałami. Całość ma być utrzymana w klimatach średniowiecznych.

Chętnie usłyszę Wasze opinie na ich temat :)

 

AuNUQJi.jpg

Bjxqf6w.jpg

BxxDd39.jpg

aM3WdIl.jpg

9XKOPVB.jpg

EyEtuEw.jpg

 

Wkrótce więcej materiałów.

Edited by McGavish

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwszy i drugi wgladaja realistycznie. Nizej - nikt nie zrobilby tak krzywej formy do cegiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Olaf! Masz rację, te ostatnie na cegły nie pasują, dlatego finalnie zostawię pewnie tylko tą jasną wersję, że jest niby zrobiona z kamiennych bloków. To był pierwszy materiał w tym workflow i jeszcze nie wiedziałem dokładnie, co chcę osiągnąć :)

Dzięki za feedback!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no spoko, ogolnie paleta dobrana bardzo fajnie, realizm spory gdyby wlasnie nie taki rzemieślniczy drobiazg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pierwszy i drugi wgladaja realistycznie. Nizej - nikt nie zrobilby tak krzywej formy do cegiel

 

a jakiś stary zamek no niewiem niewiem ja tutaj we włoszech osobiście dosyć często widuje nawet bardziej krzywe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamki to raczej z kamienia sie budowalo, a nie z cegiel. Ale moge sie mylic wiec jak masz jakies refki to chetnie rzuce okiem, naprostuje swoje informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zamki to raczej z kamienia sie budowalo, a nie z cegiel. Ale moge sie mylic wiec jak masz jakies refki to chetnie rzuce okiem, naprostuje swoje informacje.

proszę bardzo ;) było i nadal stoi ich całkiem sporo.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Zesp%C3%B3%C5%82_Zamku_Krze%C5%BCackiego_MALBORK_01.jpg

 

Styl romański charakteryzował się ociosanym kamienień, granitem, wapieniem a dopiero pod koniec zaczęto stosować glinę (wypalać) tworząc sześciany, co później rozwinęło się w gotyku.

 

pierwszy i drugi wgladaja realistycznie. Nizej - nikt nie zrobilby tak krzywej formy do cegiel

na początku formowano ręcznie, nawet na cegłach można znaleźć odciski palców, ramka była, ale z góry zbierano ręcznie i były faktycznie "koślawe".

Edited by Idaho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cegły na rogach są źle ułożone, częściowo mają styk dokładnie na rogu, tak się nie da. Musi zachodzić, z jednej strony dłuższy bok cegły, z drugiej krótszy bok, następny rządek odwrotnie. Niektóre zrobiłeś zaokrąglone, co prawda możliwe że formowali inny kształt cegieł narożnych, ale wydaje mi się że standartem raczej będą właśnie takie układane na przemian.

Tu widać http://www.terra-cotta.pl/wp-content/uploads/2011/08/Stadtmauer_Prenzlau.jpg

U ciebie to chyba po prostu płaska tekstura położona na zaokrąglony kant.

Z daleka pewnie nie będzie widać, w grze nie podpadnie, ale jak tutaj tak pokazujesz tylko kawałek muru, to widać.

 

Sama tekstura wygląda dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ania: To jest tylko sześcian do pokazu danego materiału z tak rozwiniętą mapą UV. Finalnie, już w UE4 będzie dokładnie tak, jak mówisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję JackTheRippy :D

 

Wracając jeszcze do postu Ani, to trzeba to będzie jeszcze przemyśleć te narożniki, jak je dodać w UE4. Na razie przychodzi mi do głowy pomysł z przesunięciem UV i dopasowaniu kształtów cegieł, mniej więcej działa. Gorzej będzie przy nierównych cegłach, bo tam ciężko będzie dopasować.

 

Przykład z samym albedo:

yBHYGNe.jpg

 

Drugie rozwiązanie, to dodanie na krawędziach innych modeli, które zamaskują co trzeba, przykład z Wiedźmina 3:

 

AwbYbP4.png

 

Tu już nie:

GailEkM.jpg

 

Dziękuję Ci Aniu, że poruszyłaś ten temat, bo nie jest do końca oczywisty jak go obejść i trzeba nad tym jeszcze pomyśleć :)

Edited by McGavish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, dłubię ostatnio Mausera 98K, w sumie high poly to trochę ponad 3 dni roboty. Pozostało dodać jeszcze trochę efektów na krawędziach, jakieś minimalne zagięcia itp. Bite numery i oznaczenia będę już dodawał w Substance Painterze. Będę myślał jeszcze o zmiękczeniu trochę krawędzi, ale dopiero jak już zrobię testowy bake. Całość w Blenderze i Zbrushu.

 

4QktTyQ.jpg

nMjU4BB.jpg

ANjjnHB.jpg

7g286EE.jpg

ktBbcna.jpg

HEPHO7L.jpg

hbKIykQ.jpg

sTlylxO.jpg

BndcKFl.jpg

eHc0642.jpg

adMuznp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elegancko, czekam na tekstury, daj mu popalić! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy