Jump to content
jareksen

Exterior : wizualizacja deweloperska

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Wstawiam wizualizację deweloperską. Dwa ujęcia dzienne, jedno nocne. Kolory trochę zbyt nasycone, ale tego życzył sobie klient.

Jest to mój pierwszy render w Coronie, obróbka w PS.

Komentarze i konstruktywna krytyka mile widziana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepsze ujęcie nocne, na pierwszym strasznie się odcina budynek od reszty, ale to może być właśnie kwestia tych nasyconych kolorów. Robiłeś sam render czy wszystko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm jakoś źle wcześniej zrozumiałem, jakbyś napisał, że robiłeś tylko render. Powiedz coś więcej na temat geometrii i elementów wklejanych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budynek wiadomo, wg planów architektonicznych bryła oraz kolorystyka i użyte materiały.

Drzewa w tle oraz trawa wraz z kwiatami: corona scatter, oświetlenie HDRI.

Krzewy na ujęciu nocnym corona proxy

Drzewa na pierwszych planach, rząd roślin przy uliczce oraz dzieciaki: postprodukcja w PS

 

Tak jak wspominałem wcześniej, to pierwszy render w Coronie, wcześniej tylko vray. Skusiła mnie prędkość Corony przy użyciu scattera do drzew i trawy. Wg mnie vray dłużej liczył te elementy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie przede wszystkim wizualizacje są przepalone. Druga sprawa - popracowałbym nad materiałami, zarówno nad ich powtarzalnością ( vide balkony, wszedzie tak samo rozłożona textura), jak i zadbał o to aby nie były nudne - reflekty, bumpy, blendy... Ludzi których wkleiłeś, jesli juz dodajesz za nimi cień, to niech ta strona nie będzie oświetlona bo troche komicznie wygląda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym jeszcze dodać, że ludzie są mocno przeskalowani. Mają od 2,5 do 3m wysokości. Dodatkowo może to potęgować źle ustawiona kamera, ale tego już nie jestem pewien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomijaj co sobie życzył klient bo na to nie masz wpływu, to praktycznie ci na tych wizualizacjach tylko trawa wyszła. Ewidentnie na przyszłość popracuj nad materiałami i ich różnorodnością, nie wie jak ustawiałeś światło w coronie ale znacznie lepiej się ją ustawia przy pomocy Use photographic exposure

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukson7 Zgadzam się z Tobą, że są przepalone, niestety taka kolorystyka podoba się klientowi, postaram się w ps trochę popracować nad kolorystyką i zrobić ją bardziej stonowaną. cień za chłopcem, trafna uwaga, poprawię na pewno.

 

mirass co do przeskalowania ludzi; na wizualizacji z dziewczynkami i latawcami kamera jest odsunięta od budynku 45m i znajduje się na wys 75 cm, więc nie do końca się z tym zgodzę. Druga kwestia klient większość wizualizacji ma z ludźmi na pierwszym planie, tu tego też wymagał.

 

skalpel3d tak jak pisałem to był pierwszy test corony. Ustawienia standardowe, oświetlałem tylko mapą hdri przeniesioną do environment map do maxa. Radzisz popracować nad materiałami... na co byś radził w takiej sytuacji zwrócić uwagę? Budynek prosty, dwa kolory tynku, beton na balkonach, okna + poręcze malowane na grafit z lekkim połyskiem i tyle. Dodam jeszcze, że mamy duży budynek ze znacznej odległości, gdzie nie za bardzo widać detal.

 

Maciek Jutrzenka Maciek, prawie 30 na karku, studia skończone 5 lat temu, żona, dziecko ;) od dwóch lat w 100 % utrzymuję się z grafiki. Co ma do rzeczy status studenta w pytaniu o konstruktywne uwagi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ostatnim ujęciu dzieci myślę, że mają dobrą skalę i jest to najlepsze ujęcie, pomijając nienaturalne światło na postaciach.

 

Za to na pierwszym kobieta jest dwa razy większa od samochodu, dziecko rzuca cień w kompletnie inną stronę niż wynika z oświetlenia budynku. Mimo tego, że jest dość blisko kamery, to też wydaje się być gigantem. Fiolet we włosach - skąd taki pomysł, wygląda jak wklejone z kompletnie innej bajki.

 

Nocne ujęcie samo w sobie byłoby ciekawe, gdyby nie samochody. Oświetlone są w taki sposób, że wyglądają na wklejone. Są płaskie, powinna oświetlać je jakaś latarnia.

Drzewo na pierwszym planie ewidentnie widać, że wklejka - zero zmieszania liści z niebem.

Przydałby się tam chyba lekki dof, by uwiarygodnić pierwszy plan.

 

Jeśli chodzi o materiały - wyglądają trochę jak wstępne testy betonu. Szczególnie parking na pierwszym ujęciu, wygląda jak odlany z jednego kawałka plastiku. Nawet ulica - asfalt, pozbawiona jest tekstury, albo przynajmniej na taką wygląda.

Samo światło na dziennych ujęciach myślę, że ma za mało zdecydowane cienie. W tak mocnym słońcu, na jakie wskazują przepalenia cienie są ostre, rzucają czasem ciekawe wzory, budując przestrzeń na modelach.

 

Za to trzeba pochwalić trawę. Szczególnie na nocnym ujęciu wyszła bardzo fajnie.

Edited by ca mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za cenne uwagi i rady. Przygotuję ponownie ujęcia dzienne. Tak jak zauważył ca mel popracuję nad materiałami i ich różnorodnością oraz światłocieniem. Co do corony i oświetleniu hdri, to macie Panowie jakieś sugestie co do ustawień samego silnika? Standard czy można coś wspomóc? Światłocień wyreguluję rotacją mapy, jest sens dodawać jeszcze corona sun?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek Jutrzenka Maciek, prawie 30 na karku, studia skończone 5 lat temu, żona, dziecko od dwóch lat w 100 % utrzymuję się z grafiki. Co ma do rzeczy status studenta w pytaniu o konstruktywne uwagi?

 

Moje gratulacje. Nie no śmieje się, bo taki typowy render jak uczą robić na politechnice np. :P Koledzy już dużo napisali staraj się robić wszystko brudne ale jednocześnie czyste. Nic w świecie rzeczywistym nie jest idealnie czyste. i nic nie powtarza sie idealnie. jak robisz np jakiś płot płytki podłogę czy coś przy urzyciu arraya czy wielokrotnego powiększenia. to warto wrzucić na to jakiś noise żeby to nie wyglądało jak by to miało napis swiss made.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, tu macie rację, że nic nie jest idealne w świecie rzeczywistym. Powtarzalność betonu rzeczywiście bardzo widać i to mój ewidentny błąd. Co do brudu na elewacjach to deweloperzy mają własne zdanie jak zapewne wiesz. Moje niedopatrzenia co do materiałów biorę na klatę. Co do corony chętnie posłucham rad bardziej doświadczonych. Cukierkowości nie przeskoczę - wymóg klienta. Chętnie przygotuję ponownie dwa ujęcia, uwzględniając wasze rady tak dla samego siebie i chęci nauki. Może i deweloper się przekona, kto wie... Ogólnie widzę fajny potencjał w coronie i póki można te 40 dni testować to chętnie to wykorzystam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja rada jak ustawiasz sobie ujecia pod PS'a to wstawiaj boxy w miejsce ludzi o odpowiednich wymiarach 170-180 cm wys.,na warstwie nierenderowalnej .Łatwiej wtedy odpowiednio przygotować scenę pod kompozycję w postprodukcji.Ujęcia dzienne,Corona daje o niebo lepsze możliwości kontrolowania ekspozycji w porównaniu do vraya w fazie renderowania, także tak przepalone rendery nie powinny się zdarzać w tym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do czepliwości typu brud na tynkach powiem jednemu osobnikowi aby głupot nie gadał albo nie pracował z deweloperami u nich ma być świeżutkie czyściutkie bez zacieków. Co do twojego pytania jak urozmaicić pracuj z większymi planszami tekstur takimi które np mają podane mapowanie realne np arroway, dodaj bardziej wyrazisty tynk w bump szczególnie ze w coronie bump jest naprawdę fajny. Co do sowietlenia sceny to oprócz hdri i sun fajny patentem jest zastosowanie sun plus mapka corona mix do otoczenia do mixa wrzucasz do top layer: coronasky, a do base layer: color correction z podpiętym widokiem ( dobre są tu panoramy albo obrazki pod 180 stopni przygotowane)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie sam wytłumaczyłeś. Ustawiłeś kamerę na wysokości zaledwie 75cm (co jest nienaturalne) z tego względu postacie wyglądają na przeskalowane, zwłaszcza w pierwszym ujęciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to chyba jeszcze nikt nie napisał o "przewracających" się ścianach. Źle ustawione zbiegi kamery powodują, że budynki, mimo patrzenia na nie z dołu, mają pochylone na zewnątrz ściany. Powinny być co najmniej pionowe, a gdyby założyć 100% "foto" to perspektywa powodowała by efekt dokładnie odwrotny niż widać to u Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No właśnie sam wytłumaczyłeś. Ustawiłeś kamerę na wysokości zaledwie 75cm (co jest nienaturalne) z tego względu postacie wyglądają na przeskalowane, zwłaszcza w pierwszym ujęciu.

Przepraszam ale zdjęcia z przysiadu się robi i np dla faceta mającego tak jak przeszło 190 cm w przysiadzie aparat mam na około 95 cm, osoby niższe spokojnie jest to 75 cm także niema tu nic nienaturalnego. Szczególnie ze aby właśnie pokazać bryłę domu jej wielkość często się robi właśnie ujęcia poniżej 100 cm i celownik w górę. Co do ludzi aby dobrze byli wyskalowani to metoda rly jest bardzo dobra można tez wrzucić na plejna materiał z ludkiem i z kanałem opacity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Zastosowałem się do konstruktywnych uwag i przygotowałem dwa nowe rendery. Ujęcia te same, ponieważ klient ich nie odpuści. Mniej cukierkowa kolorystyka, choć oświetlenie nadal ciepłe. Zastosowałem się do rady skalpel3d. oświetliłem scenę corona sun + mix map dodatkowo kontrola ekspozycji z poziomu parametrów aparatu. Co widzę na plus, to słońce dało wyraziste ostrzejsze cienie, którymi można było się pobawić. Dopracowałem również materiały oraz mapowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie lepiej , co prawda na drugim ujęciu ciągle lewa strona wygląda sztucznie coś bym zrobił z tymi granatowymi murkami jakiś bump który by nadał strukturę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy