Jump to content
gregoryeel123

dzielenie płaszczyzny na koła

Recommended Posts

Cześć,

czy ktoś może mi podpowiedzieć jak podzielić zwykłą płaszczyznę na koła? Jest do tego jakiś modyfikator? Będe wdzięczny za podpowiedź

 

2lurkol.jpg

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A możesz doprecyzować - czy chodzi o to by to co teraz jest na obrazku jako czerwone linie zamieniło się w poligony ale jakby przyklejone do tej szarej płaszczyzny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedź, chodzi o uzyskanie takiego efektu: 24v18q1.jpg muszę najpierw wygiąć płaszczyznę a następnie podzielić ją na okręgi tej samej wielkości i usunąć pozostałość...1jwawm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

modelujesz jedno koło Array a potem modyfikator shrinkwrap robi on że po prostu robi projekcje danej gometri na geometrie którą wskażesz czyli no Jak UV'ka owija się :D tak w blenderze.

 

Generalnie no ja bym wymodelował pattern a potem snap do płaszczyczny krzywej i ju

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki soft?

W maxie http://www.itoosoft.com/freeplugins/clone.php tym pluginem (nałożonym dwukrotnie, raz na X dwa na Y) stworzysz array z kółek, i następnie Conform Space Warp.

 

Alternatywnie na bardziej złożone tego typu obiekty (typu pierwszy obrazek w poście #3) jest bardzo dobry plugin Itoo Railclone, niestety nie darmowy.

Edited by Ania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź w helpie. To space warp, nie modyfikator.

Alternatywnie Conform compound object, ale wydaje mi się że space warpy są wygodniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy