Jump to content
Sign in to follow this  
ChargingImage

Destrukcja - problem ze ślizgiem i flickerem

Recommended Posts

Wrzuciłem temat na odforce, ale spróbuję i tutaj, skoro jest parę osób siedzących w houdinim :)

 

http://forums.odforce.net/topic/24597-destruction-vfx-collision-slide-flickering-particles-same-old-problems-from-noob/#entry143841

 

1. Slide

 

Particle mi niekontrolowanie ślizgają się po kolizji vdb. Substepy, volume offset, vdb resolution - nie działa. Pomysły?

 

2. Flicker

 

Particle flickerują mi jak znajdą się potrzasku (upadły na ziemię a późnie rigid upada na nie). Robi się sajgonik. Jak takie punkty wyłączyć z obliczeń?

 

 

3. W old pop znalazłem node acceleration.

 

Gdzie w w nowych pop'ach jest to samo? Nie chce mi się wierzyć, że muszę dopiero później timeshif'tem kalkulować accelerację jeśli bym chciał na jej podstawie np. pokasować błędne punkty.

 

Tutaj znalazłem podpowiedzi, ale nie do końca je rozumiem, lub sprowadzają się do timeshifta, a ja bardzo bym chciał to mieć na poziomie pop (by np. dampować a nie kasować punkty, ale może nie jest to najlepsze rozwiazanie):

 

http://forums.odforce.net/topic/18873-how-to-calculate-acceleration-of-particles-in-a-flip-simulation/

Edited by ChargingImage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wide, ze kots juz na odforsie Ci odpisal. Jezeli chodzi o problemy to mozemy zgadywac ale najlepiej gdybys podsylal scene, wowczas mozna poprostu zdebugowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wide, ze kots juz na odforsie Ci odpisal. Jezeli chodzi o problemy to mozemy zgadywac ale najlepiej gdybys podsylal scene, wowczas mozna poprostu zdebugowac.

 

W załączniku, ale trzeba będzie tam trochę cache'y poprzepinać. Starałem się nie robić bałaganu.

 

Simka zaczyna się od 7 klatki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby ułatwić życie ludziom dobrej woli, próbowałem dziś odtworzyć setup na przykładowej scenie, tak by wystąpił błąd - niestety, nie udało mi się :P Kolizje były poprawne, nic mi nie ślizgało się po ścianie... oj, czeka mnie długi debug...

 

Mogę załączyć cały projekt, ale to 22 GB, pytanie czy będzie się chciało komuś go zassać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

progres delikatny: volume offset -0.1 powoduje zmniejszenie problemu. Podejrzewam rodzenie się particli w volumie. Albo je pokasuje, albo wypchne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy