Jump to content

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Chciałam dać wam do oceny jedną z moich pierwszych wizualizacji. Mam styczność z 3ds maxem i Vrayem od około miesiąca. Byłabym wdzięczna za wasze wskazówki co jak i gdzie poprawić itp :) Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Fajnie i brawo za całkiem czysty render, natomiast co do światła to odrobinę przytłumione, przepal mocniej obrazek za oknem, czy przed oknami masz wstawione sky portale brakuje rozswietlenia na suficie, zmieniłbym położenie kamery jak masz ja prostopadle do okna nie będziesz miała widocznych odbić w szybie, fajniejszy efekt uzyskasz jeśli słonce będzie wpadać do wnętrze pod mocniejszym skosem a nie tak prostopadle dostaniesz więcej cieni od obiektów, daj większy rozmiar emitera słońca cienie zrobią się łagodniejsze. Nie jestem przekonany do pokazywania kuchni z perspektywy klęczek dobra wysokość jak byś chciał jakieś makra robić, lepiej by się prezentowało z wysokości ciut nad blatem albo ludzkiego wzroku 12-15 cm poniżej czubka głowy :) Ewidentnie należy tą kuchnie zagracić

Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za odpowiedź. Obraz za oknem zmieniłam, Sky portali nie mam bo używam Vray Sun, a z tego co wyczytałam mr sp nie współpracuje z tym światłem. Dałam inne położenie kamery i kierunek padania światła, dodałam trochę bibelotów. Zastanawia mnie, czemu materiał w oknie nie odbija, reflect i refract mam ustawione na najjaśniejsze, fresnel włączony.

Link to post
Share on other sites

Masz opcje w vraylight sky portal i simple, co do odbić to pokaz jak masz zbudowany materiał dwa wyrenderuj w render element vrayreflection zobaczysz jak wyglądają odbicia i czy w ogóle są. Co do obrazu za oknam poprzedni był fajniejszy wystarczyło umieścić go w materiale typu vrylightmtl masz wtedy pełna kontrole nad jego jasnością

Edited by skalpel3d
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ramy okien trochę za delikatne. No i mapowanie nieprawidłowe. Słoje drewna powinny się układać wzdłuż "długich" krawędzi (czyli inaczej na poziomych i pionowych elementach ramy).

Szyba nie odbija właśnie dla tego, że masz włączony fresnell. Ogólnie rzecz biorąc, jest to efekt dosyć naturalny i odbicia zaczynają pojawiać się dopiero gdy płaszczyzna znajduje się pod pewnym kątem do kierunku patrzenia (upraszczając: kąt 90 stopni, mniej więcej jak na Twoim renderze - 0 odbicia; kąt zbliżony do 90 stopni 100 procent odbicia). Wypróbuj na oknie w swoim domu. Możesz regulować ten efekt zmieniając wartość IOR z sekcji ustawień "reflection". Albo wyłączyć fresnell i regulować odbicie materiału szkła kolorem "odbicia" uzyskując efekt jaki Ciebie zadowala.

Link to post
Share on other sites

W miejscu szyb w oknach mam "dziury", nie ma tam żadnego materiału. Mam problem z mapowaniem, pomieszczenie tworzę z boxa i gdy np dodam do jednego poligonu map scaler, to po kliknięciu na edit poly modyfikator znika. Można to zauważyć na moim renderze na teksturze podłogi, która jest źle zeskalowana.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy