Jump to content
Gajowy

SCOTT Addict Team Issue

Recommended Posts

Hej!

 

Po dłuższej nieobecności, z chęcią mogę powrócić na forum z nowym projektem :)

 

Celem jest zrobienie scenki przedstawiającej rower z otoczeniem, a także rendery studyjne przedstawiające detale, do których przywiązuje specjalną uwagę przy modelowaniu. Część elementów została wykonana sporo wcześniej i leżała sobie na dysku, pozostałe są jeszcze ciepłe ;)

 

Soft: Modo. Wykorzystne będą również Zbrush oraz Substance Designer w późniejszym etapie.

 

Specyfikacja roweru: http://www.scott.pl/produkt/179/542/rower-addict-team-issue/

 

xtkwAuB.jpg

yvdF9Vt.jpg

hOFJopq.jpg

iEG4GFF.jpg4BbODOT.jpg

Odd1cf3.jpg

HDvTqpf.jpg

GrZVvdj.jpg

9J2yfpn.jpg

tDetLcC.jpg

DcNtibP.jpg

xNKgl1z.jpg

dpFfdGg.jpg

zh2TuFA.jpg

l6wmenH.jpg

DKYuSVG.jpg

Edited by Gajowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niesamowitą ilość pracy w to już włożyłeś! Ta ilość detalu i dbałość o wierność z oryginałem, powoduje że dodaję ten wątek do ulubionych:) i obserwować będę:) Bardzo mnie ciekawi jak np. zabrałeś się za modelowanie całego uchwytu hamulca i szczęk hamulcowych (1 obrazek). Robiłeś mnóstwo fot, mierzyłeś wszystko suwmiarką, czy miałeś jakiś patent (skan 3D i potem retopologia) ? Świetnie wyszły te krzywizny wszystkich metalowych obejm, zaczepów, układ z 2 małymi zębatkami napinającymi łańcuch dla przerzutek to w ogóle mistrzostwo :) Pochwal się jaką metodologię przyjąłeś żeby to pomodelować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki! Nie ma tutaj żadnych specjalnych trików czy metod, jest to zwykłe modelowanie z fot dostepnych w necie :) Najtrudniej właśnie było z tylną przerzutką, przez specyficzny kształt i brak dobrych fot. Zaczynałem od naprostzych brył, by w ogóle złapać proporcje i formę nie zwracając totalnie uwagi na siatkę. Zeszły mi na tym dobre 3 dni ;) Póżniej na podstawie tych brył modelowałem już prawidłową siatkę, zagęszczałem i detal :) Uchwyt z hamulcem, podobnie jak reszta była modelowana w ten sam sposób, z tym że hamulec akurat poszedł szyboko bo miałem zdjęcie zrobione idealnie z góry, więc nie musiałem długo siedziec nad proporcjami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej! Modelowanie roweru zakończone. Czas pomyśleć o otoczeniu i brać się za robotę. Przyznać muszę, że w modo bardzo fajnie mi się pracuje, choć jest kilka kretyńskich rozwiązań (a może jeszcze nie odkryłem jak działa :)).

 

osXEGiT.jpg

1EF3qnM.jpg

gfCGZbW.jpg

3ZeJZDa.jpg

cpxgzoO.jpg

WxZEKIj.jpg

uIoQVBZ.jpg

HmdDVwF.jpg

pswnki6.jpg

oUy3ZKX.jpg

J2HmIla.jpg

fqJIN9g.jpg

XsmZEZh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporałem się z maskami, musiałem sobie zrobić trochę odpoczynku od tego projektu :) Wyszły dwie mapy 8k (rama i pozostałe części), robione w 3dCoat.

 

vQ0vd0m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie modelarskie porno. A tak na poważnie świetnie oddałeś detal, a i soft oczywiście idealny do takiego zadania. Czekam na więcej. Świetna robota!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za taki modelik duzo bys dostal na turbosquid - jak nie masz planow z tym swietnym modelem to wsadz go tam, gwaracja sporej gotowki. Moze sam bym kupil, jak nie za drogo cene ustawisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za dobre słowa ;) Planuję scenkę z tym modelem i pewnie po tym pomyślę co dalej z nim zrobić, szkoda żeby się marnował. Turbosquida przemyślę, mam też kilka innych modeli w niezłej jakości. Zawsze można się ze mną bezpośrednio dogadać, ale to już pewnie jak będzie gotowy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

 

Miałem zabrać się za zupełnie inną scenkę, ale taki model nie powinien się marnować. Zrobiłem przymiarki do sceny, chciałbym dobrze oddać odpadającą farbę na ścianie, na razie szukam jeszcze workflowu, ale wygląda na to, że trzeba to bedzie ręcznie dłubnąć. Wszelkie uwagi mile widziane :)

 

WIP

 

cC8jkOg.jpg

UcYVQka.jpg

uIOYXGS.jpg

hJFRulY.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny model! Trochę znika na scenach niestety ale sam model i tekstura - top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, możliwe ze scena jeszcze kompletnie się zmieni to tylko przymiarki ale chciałbym zachować klimat opuszczonego miejsca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

Powracam do pierwszego pomysłu na scenkę, który ma najwięcej sensu. Początkowo miał to być las na drugim planie, ale woda jest prostsza i lepiej pokazuje rower. Ogólnie lepiej wszystko siedzi. Pozostało tylko wykończenie :)

 

WIP

 

yrrWrn5.jpg

pkPCqMN.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niesamowity pokaz zdolności modelingu, z wielką przyjemnością ogląda się te wszystkie zbliżenia na detale. Możesz zdradzić jak nawinąłeś owijkę na kierownicę? :) Wygląda, jakbyś sporo się tam namęczył, szczególnie w miejscu połączenia z klamkami.

 

Co do renderów w otoczeniu to z jednej strony rozumiem chęć stworzenia ciekawej i złożonej scenki, ale z drugiej obawiam się, że główny bohater może w takiej spaść na dalszy plan. Przy takim wysiłku włożonym w model roweru aż się prosi, żeby go zaprezentować na tle jakiejś prostej ściany w minimalistycznie urządzonym mieszkaniu, lub w eleganckim garażu czy na tle nowoczesnego muzeum albo innej architektury. Oczywiście też jedno nie musi wykluczać drugiego, im więcej renderów tym lepiej ;)

 

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za dobre słowa :) Scena właściwie jest gotowa do wyrenderowania, tylko nie ma na razie czasu zeby to zrobić i posiedzieć nad compo. Ogólnie tak jak mówisz starałem się to zrobić prosto, żeby rower był dobrze widoczny i myślę, ze to się uda. Dylemat był w jakiej odległości ustawić kamere w głównym ujęciu. Czy blisko kosztem szerszego kadru czy dalej kosztem detalu. Ostatecznie wybrałem drugą opcję na render główny i jest to identyczne ujęcie jak wyżej. Myślę, że powinno być około 12-15 renderów.

 

Owijka:

1. Sprężyna

2. Wymodelowanie z niej owijki ( w jednym kierunku, bez zaginania w kształt kierownicy)

3. Spline w kształcie kierownicy.

4. Deform by spline ( coś takiego ) na owijkę czyli deformacja owijki by podążała za splinem, w ten sposób przybrała kształt kierownicy ( spline)

 

Pożniej lekkie pociągnięcia, zeby lekko zróżnicować wszystko, jakiś delikatny noise i tyle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy