Jump to content
JonJoan

Teczka 2D- JonJoan (StephanBored)

Recommended Posts

jeszcze pare ćwiczeń twarzy w przerwie robienia komiksu. albowiem jest z tym problem.

 

Dwa pierwsze "zajumałem" Dagmarze. nic na to nie mogłem poradzić. Tak mi się sie podobało.

 

walor1_zpsova44fep.jpg

 

chlop_zpsxun8aanl.jpg

 

Mała jest na bazie malowidła Sofie Inuk Edelfelt. oryginał here: https://www.artstation.com/artwork/PY2K4

 

fk_zpszapqwvqr.png

 

Syryjka 100% moja. :).

 

syrian_zpswnklkkio.png

 

Najbardziej jestem z niej zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace na nowy rok. Modele 3d. Chciałem żeby to był taki "profesjonalny" sznyt.

 

A jak wyszło? No cóż. Wy mi powiedzcie.

 

stephan-bored-plasmagun-2.jpg?1508945372

 

stephan-bored-plasmagun-1.jpg?1508945035

 

stephan-bored-plasmagun-3.jpg?1508945724

 

stephan-bored-jet-23.jpg?1511127533

 

stephan-bored-jet-camera-1-15.jpg?1511127997

 

stephan-bored-jet-21.jpg?1511127569

 

stephan-bored-jet-27.jpg?1511127599

 

stephan-bored-jet-25.jpg?1511127634

 

stephan-bored-jet-29.jpg?1511127675

 

stephan-bored-jet-31.jpg?1511127716

 

stephan-bored-jet-32.jpg?1511127756

 

 

stephan-bored-palladin1.jpg?1515766159

Share this post


Link to post
Share on other sites
hardsurface wyszlo bardzo fajnie

 

Dzięki. Hardsurfaceowy sprzęt o wiele łatwiejzrobićniż postać 3D. Potrzebna jest tylko końska cierpliwość. Przy robieniu postaci- coś więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem kilka komiksowych zajaw. rion_zpsnlcftbf0.jpgapricot_zpsb2e2chbl.jpgbed_zpsg7qp7swz.jpgmenthor2_zpsyy2294nj.jpg Staram się udoskonalać styl. Chyba jakoś to idzie? Bo na swoje poprzednie próby przełożenia myśli na obraz- nie mogę za bardzo patrzeć. Tym razem poszedłem w większe uproszczenie. Malowałem je mając ciągle przed oczami prace Kamila M. Mam nadzieję że prace są bardziej czyste i schludne. Ostatnio porzuciłem całkowicie PS i działam w 100% w CSP.

Edited by JonJoan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co, wydaje mi się, że Twoim pracom brakuje struktury, jakichś brył pod spodem. Wrażenie jest takie, że to są linie na płaskiej powierzchni a nie obiekty czy postacie w 3D. Chyba szczególnie widać to na twarzy u kobiety leżącej na łóżku - oczy i usta wyglądają jak naklejki na głowie. Może warto by było tutaj się rozwinąć? Na przykład darować sobie kolory i nawet walor i popracować tylko samą linią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś w tym jest co mówisz. Tzn porównałem sobie mój lineart z lineartem ludzi którzy umieją. No i wypada to dosyć blado. Trzeba będzie nad tym popracować. Odpalę sobie np. tutoriale Alphonso Dunna na YT i poćwiczę klasyczne rysowanie (analogowe) aż kreska nie zacznie budować przestrzeni. No chybz że coś lepszego byś polecił.

 

Fajnie by było kiedyś uzyskać takie rezultaty:https://www.artstation.com/artwork/3EDlg

 

A tym czasem kolejna odsłona radosnej, amatorskiej twórczości:

mtmfinal_zpshz2r0wcm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio widziałem dobry przykład sytuacji w której jegomość A, początkujący rysownik sporządził rysunek postaci, która mimo niesymetrycznych oczu, krzywych ramion itp. wad miała moim zdaniem świetny charakter. Małe umiejętności twórcy zdradzały natomiast braki w kunszcie, tzn. szarpane linie, ślady wymazywania gumką. Jegomościowie C, D i B szybko zasugerowali mu Proko, Loomisa itp. 3D czasem nie jest dla każdego. Polecam zerknąć na prace Benjamina Schippera.

Co chciałbym zaznaczyć, to bryłowatość, anatomia i temu podobne, mogą i są wyborem artysty. Nie ma co narzucać stylu. Tutaj pracki mają coś w sobie graficznie fajnego i myślę, że podniesienie owego kunsztu na następny poziom (co naturalnie nastąpi z czasem) to priorytet.

Linie mogłyby być odważniejsze, rysowane jednym ruchem.

Zgadzam się, że rysowanie oczu potrzebuje kilku ćwiczeń bo wyglądają martwo (polecam rysowanie sobie "oczodołka" i pamiętanie o tym, że źrenica nie leży bezpośrednio na rogówce tylko jest cofnięta (mam nadzieje ze nie pomyliłem nazw co często mi sie zdarzało). Wzrok postaci jest często motorem narracji więc trzy razy sprawdzać na co patrzą. Podobnie ma się sprawa z ustami. Linia górnej powieki/wargi grubsza, to buduje i cień i naturalnie zwraca uwagę na wyraz twarzy.

Remember - kompozycja jest wszystkim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Poćwiczę mimo wszystko klasyczny lineart. Zobaczymy jak wyjdzie a połączeniu z cyfrowym malowaniem, kolorowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówiąc o bryle, nie miałem na myśli tego, że wszystko musi być super przestrzenne, po prostu zwróciło to moją uwagę. Natomiast fajnie jest jak uproszczenia są, właśnie jak mówisz, wyborem, a nie brakiem zrozumienia jakiegoś tematu. Uwielbiam prace, które są płaskie, ale mają bardzo ciekawy design i kompozycję, jak choćby Mike Mignola.

 

I być może tu jest kolejna sprawa nad którą warto by się pochylić - ciekawy design. Póki co czegoś mi brakuje w Twoich pracach, mają jakaś słodkość w sobie, ale jakby je bardziej przesterować, może bardziej kanciaste i geometryczne zrobić, to zyskałyby na tym. Może właśnie odwrotnie niż wcześniej powiedziałem - maksymalnie graficzne robić i zupełnie darować sobie bryłę? To już do Ciebie decyzja należy :) Poanalizuj to jak rysują ludzie, których prace bardzo Ci się podobają i spróbuj ich techniki zastosować u siebie. Jeden fajnie upraszcza załamania materiału, drugi włosy, trzeci fajne skały robi, jak dorzucisz coś od siebie to będziesz mieć unikalny styl :)

 

Co do źródeł to standard - J.Watts, Proko, G. Vilppu, S. Huston, A. Loomis, szczególnie Creative Illustration, bardzo ciekawy rozdział o linii tam jest i Scott Robertson, z YT to rzuć okiem na ModernDayJames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim lulu pójdę. kolejny stuff przekażę tutaj do krytyki. Jest to kolejna prac z serii "przygody z 2,5D". Praca prawie gotowa ale na razie nie umieszczam na forach bo mam nadzieję że tu na max.pl ktoś coś jeszcze doradzi...

 

compo.3_zpsjqwhrlph.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka mała propozycja z mojej strony ;)

8e4wgKA.jpg

 

trochę tak na szybko, ale mam nadzieję że widać co miałem na myśli. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoa! Whoa! Whoa! Pomału. Trochę dużo tych zmian jak na ten etap ilustracji. :). Wiem co miałeś na myśli i jest to dla mnie niestety sensowne. No dobra. Chyba nastepnym razem etapami warto pracę wprowadzać na max.pl. A teraz? Postaram się wprowadzić tych zmian jak najwięcej. Przynajmniej tą "strefę największych kontrastów. Bo- rzeczywiście to na co człowiek zwraca uwagę za pierwszym razem to rury i chmury po środku. Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Było tak: compo.3_zpsjqwhrlph.jpg A po sugestii Grafta jest tak: compo.4_zpseyflgocl.png Jeżeli nie ma już więcej żadnych uwag to trzeba to będzie gdzieś zamieścić i sprawdzić czy ta praca jest bardziej lubiana od poprzednich. Jednym słowem: czy jest progress czy ni ma. Wesołych świąt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze fajna praca- spójna i dobrze wykończona. Mam jednak kilka uwag. Moim zdaniem trochę wpadłeś w taką pułapkę którą każdy popełnia - chcesz pokazać za dużo i nie wiesz na czym się skupić. Pokutuje też pewnie brak odpowiedniego czasu poświęconego na thumbnaile. Sam obrazek jest fajnie wyrenderowany i wykończony semi profesjonalnie ale brakuje mu dobrej (prostej?) kompozycji. Mamy wielkiego robota ale ułożenie jego w stosunku do tej bohaterki sprawia, że dla mnie wygląda on jak obserwator? Nie wiem czy od niego lecą te macki czy on po prostu to sobie obserwuje? Nie ma interakcji pomiędzy nim a tą laską. Ona też jest ustawiona praktycznie bokiem do widza co odbiera totalnie dynamike- zauważ, że 90% lini jest pionowych albo poziomych. Dodatkowo nie wiem gdzie to się dzieje- z tyłu mam wielkie niebo więc niby gdzieś wysoko ale obok spadają jakieś fragmenty kamieni/budynków co tylko bardziej mnie dziwi. Teraz już pewnie ci się nie będzie chciało poprawić ale przy następnym obrazie zaczął bym od wielu szkicy i znalezieniu fajnych kompozycji. Żadne 3d i rendering nie nadrobi słabych fundamentów. Zobacz może jak proste kompozycje robią eytan zana albo nick gindraux np. Wrzucam prosty overpaint poprawiający te rzeczy o których pisałem. Oczywiście możesz mieć inne zdanie ale może coś pomogłem.

 

Powodzenia

Rymin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Kolejna sugestia do której warto by się było zastosować. Ale już tak daleko idąca że pozostanę już przy tym co jest. A bardziej dynamiczne pozy, z lepsza perspektywą zastosuję w przyszłości. Tutaj zgodzę się że taka perspektywa- "idealnie z boku"- strasznie sztywniacka jest i nudna. Główny mankament tej pracy to to że nie miałem pomysłu na historię. Założenie było takie by jakąś laskę dziargnąć na tle wielkiego robota. W tym celu zrobiłem 4 thumby i wybrałem ten najdynamiczniejszy: 4x_zpsf9k4jyjm.jpg4x3_zpskzxfhguw.jpg4x2_zpsa36mg7jo.jpg Praca w sumie ma charakter bardziej ćwiczeniowy. W przyszłości skupie się bardziej na historii jaką dana praca opowiada. Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

biomech__inter_2_by_stephanbored-dcd8bi5.jpg

 

Portreciki rzęźbione w zenonie od prostej kulki do całej głowy. Pierwszy raz taka metoda. Więc tu proszę o wyrozumiałość:

 

kolo_zpsvv5morqr.jpg

 

tomiaa_zpsxdwwmg5g.jpg

Edited by JonJoan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby temat nie zgnuśniał- wrzucam wincyj:

 

stephan-bored-biomech-gal.jpg?1530474827

 

stephan-bored-giveraprzodcompo.jpg?1531566134

 

stephan-bored-givera1compo.jpg?1531566198

 

stephan-bored-giveralunetacompo.jpg?1531566329

 

stephan-bored-givera-44wire.jpg?1531566470

 

stephan-bored-givera-45wire.jpg?1531566609

 

stephan-bored-gundesing.jpg?1531566770

 

space_gun_exercise_by_stephanbored-dce698b.jpg

 

To już dawno przestała być teczka 2D. :). Tera to już bardziej 2,5D, 3D + gameart.

No ale cóż. Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. ;). Jeżeli prawdą jest to co mówisz to ta fajność jest chyba wynikiem zmiany oprogramowania. Zenon z rylisu na rylis staje się coraz lepszy i nawet taka ciemięga jak ja moze go łatwo i przyjemnie używać do ilustracji.

 

Ostatnio podjarałem się funkcją Zmodeler i robię (a w zasadzie to już prawie zrobiłem) taką oto pannę do moich giwer:

ZBrush%20Document_zpsjrkmmwc2.png

 

Bardzo szybko to idzie w porównaniu z takim dajmy na to- blenderem. Oczywiście po odpowiednim ustawieniu skrótów klawiszowych. Ktoś ostatnio marudził że Zmodeller ssie. Radziłbym jeszcze raz podejść do tego narzędzia bo ja tez kiedyś miałem takie podejście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne te spluwy.

 

Zamiast robić crease edge może lepiej pobawić się funkcjami w dynamic subdivision?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zamiast robić crease edge może lepiej pobawić się funkcjami w dynamic subdivision?

 

No ale jakimi konkretnie? Bevel? Inset? Ja i tak wszystkie creasy konwertuję na bevele kiedy przenoszę obiekt do blendera.

 

Dla mnie najwygodniej jest zrobic maske, stworzyc grupe ctrl+w, porobic w ten sposob wiele grup stykajacych sie ze soba. Pozniej zremesher z opcją pilnowania grup, zeby były ładne łuki i właśnie jakaś funkcja z menu loopów, ktora robi takie fajne wcięcia w miejscu gdzie sie grupy stykają. Tak robiłem zbroje.

 

Nie dziwię się że dla Ciebie blender jest szybszym programem skoro tak się grzebiesz z poligrupami w Zenonie. Od kiedy mamy zmadellera to poligrupować można już w trybie expresowym. Np. poprzez podnarzędzie Q- mesh. Mamy wciśnięty klawisz alt i "malujemy" grupę trochę tak jak robimy zaznaczenie w blenderze po wciśniętym przycisku "c".

Wcięcia na zbroi można zrobić w bardzo prosty i szybki sposób. Wybieramy najpierw pod-narzędzie zmodellera- select loop, a potem Q- meshem "spychamy" w głąb- tworząc ładne wcięcie. dopieszczamy narzędziem crease. Ja mam wszystkie najważniejsze podnarzędzia z- modellera ustawione na pięciu bardzo prostych skrótach. Tak że wykonanie powyższej operacji to dla mnie trzy naciśnięcia na klawiaturze no i 3- 6 kliknięć myszą (w zależności jak dużo creasów ma być). Bardzo szybko, czasem kilka sekund takie coś zajmuje.

Narzędzie knife rzeczywiście by się w zenonie przydało ale zenon jest akurat dobrze zintegrowany z blenderem i za pomocą plugina GoB szybko można obiekt przenieść i poprawić siatkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy