Posted February 18, 20169 yr Witam, od kilku dni zastopowałem projekt gdyż nie mogę sobie poradzić z weldowaniem wertexów. Ani nie idzie bridgowanie polygonów, ani ni jak nie mogę połączyć krawędzi do siebie. Czy macie może jakiś pomysł? Byłbym wielce wdzięczny :)
February 18, 20169 yr Powodów może być wiele: nakładające się verteksy lub krawędzie, odwrócone normale itd, screeny nie dają jednoznacznej odpowiedzi. Ja w takim wypadku zacząłbym od funkcji Colapse z Editable Poly, zaznacz verteksy (regionem a nie pojedynczo bo może być ich kilka w jednym miejscu) i kliknij kilkukrotnie Colapse. Możesz szybko sprawdzić ile zaznaczyłeś vertexów w zakładce selection w editable poly, masz tam na przykład na twoim screnie "vertex 3942 Selected" gdy zaznaczysz kilka pojawi sie tam wartość ile masz wertexów, tak samo z krawędziami. masz też w maxie narzedzie xView do sprawdzania pokrywających i nakładających się vertexów poligonów itp.
February 20, 20169 yr Author Coś mi nie idzie, wydaje się jak by te vertexy były w dobrej liczbie hmmm. Stormwind, z rana sprawdzę czy to pomoże, co mówisz. Dzięki wielkie za odpowiedzi, bo naprawdę od tygodnia mam przestój, przez takie coś :( wstawiam link do sceny (max 2015 student version) http://www.speedyshare.com/cGuST/wstretne-vertexy.max :)
February 20, 20169 yr Strasznie namieszałeś w tym miejscu. Nie możesz tego połączyć, bo między vertexami w górnej i między vertexami w dolnej części jest krawędź, z której wychodzą po dwa poligony, tylko od razu ich nie widać, bo nachodzą na siebie. Teraz próbujesz zrobić krawędź, z której w sumie będą wychodziły 4 poligony, a tak się nie da.
February 22, 20169 yr Author Dzięki wielkie za pomoc, najprawdopodbniej odłożyłem z weldowanie tych krawędzi na później i zapomniałem o nich. Połączyłem je i już prawie mi się udało. plik sceny max 14 http://www.speedyshare.com/9NSEf/wertexy-max-14.max nie udało się złączyć nadal wszystkich polygonów, teraz nie mogę odnaleźć przyczyny. Czy mielibyście chwilkę sprawdzić o co chodzi tym razem?
February 22, 20169 yr Author Zrobiłem to w taki sposób, że usunąłem polygony z tego miejsca i użyłem opcji cap. Jeszcze lekko muszę poprawić, ale o to mi chodziło! Dziękuje bardzo za pomoc! :)
August 4, 20168 yr Author Witam panowie i panie, znowu mam problem mniej więcej podobny. Niestety tu nie widzę rozwiązania i znowu taka pierdołka mnie zatrzymała w projekcie. Chciałbym zrobić taki plastik czarny jaki bywa czasami na tylnich szybach, ale nie mogę kompletnie tego miejsca całego zrównać, aby wszystko było ze sobą zweldowane. Próbowałem różnymi sposobami i nic, ciągle turbosmooth to wszystko weryfikował i wyskakiwały jakieś dziury, kreski czarne. Macie jakąś rade? pozdrawiam upload pic plik maxa: http://www.speedyshare.com/TGJRb/hmmmmmmm.max
August 4, 20168 yr Najpierw zrób bazę, a dopiero potem dodawaj detal. Ten plastik jest osobnym elementem więc na tym etapie będzie ciężko to dodać. Ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczone osoby przy modelowaniu samochodów.
August 4, 20168 yr Dlaczego w ogóle robisz samochód z jednego elementu? Zrób drzwi, szyby itd. osobno. Będzie Ci o wiele łatwiej zamiast martwić się o loopy dookoła modelu.
August 5, 20168 yr Strasznie chaotycznie prowadzisz siatke tego modelu, widac ze gdzie nie gdzie sa urwane loopy, za gesto polaczone. Zrob porzadna baze i na dosc gestej siatce wytnij te detale typu plastik.
August 5, 20168 yr Author Dobra, zabieram się do skończenia całego kształtu, nie muszę się zatrzymywać przy jednej rzeczy. Faktycznie, o wiele lepiej wydaje się zrobić z osobnych elementów, z jednego elementu ciężko się to rzeźbi. Loopy są tylko przy elementach które mają być proste po turbosmoothie, wydawało mi się, że tak się robi. Dzięki za odpowiedzi, dokończę całość auta i następnie zajmę się detalami. pozdro