Jump to content

WELDOWANIE VERTEXÓW 3ds max


Recommended Posts

Witam,

 

od kilku dni zastopowałem projekt gdyż nie mogę sobie poradzić z weldowaniem wertexów. Ani nie idzie bridgowanie polygonów, ani ni jak nie mogę połączyć krawędzi do siebie. Czy macie może jakiś pomysł? Byłbym wielce wdzięczny

:)

 

2dwa.png

 

probleme.png

Link to post
Share on other sites

Powodów może być wiele: nakładające się verteksy lub krawędzie, odwrócone normale itd, screeny nie dają jednoznacznej odpowiedzi.

Ja w takim wypadku zacząłbym od funkcji Colapse z Editable Poly, zaznacz verteksy (regionem a nie pojedynczo bo może być ich kilka w jednym miejscu) i kliknij kilkukrotnie Colapse. Możesz szybko sprawdzić ile zaznaczyłeś vertexów w zakładce selection w editable poly, masz tam na przykład na twoim screnie "vertex 3942 Selected" gdy zaznaczysz kilka pojawi sie tam wartość ile masz wertexów, tak samo z krawędziami.

 

masz też w maxie narzedzie xView do sprawdzania pokrywających i nakładających się vertexów poligonów itp.

Link to post
Share on other sites

Strasznie namieszałeś w tym miejscu. Nie możesz tego połączyć, bo między vertexami w górnej i między vertexami w dolnej części jest krawędź, z której wychodzą po dwa poligony, tylko od razu ich nie widać, bo nachodzą na siebie. Teraz próbujesz zrobić krawędź, z której w sumie będą wychodziły 4 poligony, a tak się nie da.

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za pomoc, najprawdopodbniej odłożyłem z weldowanie tych krawędzi na później i zapomniałem o nich. Połączyłem je i już prawie mi się udało.

 

 

plik sceny max 14 http://www.speedyshare.com/9NSEf/wertexy-max-14.max

 

nie udało się złączyć nadal wszystkich polygonów, teraz nie mogę odnaleźć przyczyny. Czy mielibyście chwilkę sprawdzić o co chodzi tym razem?

problemeee.png

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Witam panowie i panie,

 

znowu mam problem mniej więcej podobny. Niestety tu nie widzę rozwiązania i znowu taka pierdołka mnie zatrzymała w projekcie.

 

Chciałbym zrobić taki plastik czarny jaki bywa czasami na tylnich szybach, ale nie mogę kompletnie tego miejsca całego zrównać, aby wszystko było ze sobą zweldowane. Próbowałem różnymi sposobami i nic, ciągle turbosmooth to wszystko weryfikował i wyskakiwały jakieś dziury, kreski czarne.

 

Macie jakąś rade?

 

pozdrawiam

 

 

 

 

 

003.png

 

001.png

 

pro01.png

 

 

upload pic

 

004.png

 

plik maxa:

 

http://www.speedyshare.com/TGJRb/hmmmmmmm.max

Link to post
Share on other sites

Najpierw zrób bazę, a dopiero potem dodawaj detal. Ten plastik jest osobnym elementem więc na tym etapie będzie ciężko to dodać. Ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczone osoby przy modelowaniu samochodów.

Link to post
Share on other sites

Dobra, zabieram się do skończenia całego kształtu, nie muszę się zatrzymywać przy jednej rzeczy.

 

Faktycznie, o wiele lepiej wydaje się zrobić z osobnych elementów, z jednego elementu ciężko się to rzeźbi.

 

Loopy są tylko przy elementach które mają być proste po turbosmoothie, wydawało mi się, że tak się robi.

 

Dzięki za odpowiedzi, dokończę całość auta i następnie zajmę się detalami.

 

pozdro

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy