Posted March 18, 20169 yr Witam, czy któryś z szanownych forumowiczów mógłby umieścić przykład tego jak powinien wyglądać model takiego wcięcia przygotowany pod turbosmootha za pomocą support edgy (bez trisów ani n-gonów) ? Tutaj przykład mojej próby, jak widać mam problem z odprowadzeniem edgy, co więcej patrząc z góry wycięcie tworzy "górki" po za obrys bryły walca. edit1: Tak też źle :( Edited March 18, 20169 yr by ptah
March 18, 20169 yr Dlaczego bez trisów? Za mało masz poly i naciąga siatkę. Zrób gęściej, z walca o 64 ściankach.
March 18, 20169 yr Trisy to turbosmooth? Ja bym te narozne krawedzie rozsunal na zewnetrzu, bardziej rozlozy sie siatka po smoothie wtedy. No i na gornej krawedzi masz ngona, moze pociagnij krawedz do gory po prostu stamtad. Na pewno pomoze dorzucenie jednego ringa wokol wglebienia. Rzuc okiem na te tutki, moze cos sie przyda: https://www.youtube.com/watch?v=pQzNSYkNdD4
March 18, 20169 yr A może tak jak ja narysowałem? Jeśli możesz oczywiście przesunać te edge w dół....
March 18, 20169 yr Trisy to turbosmooth? Chodziło raczej o trójkąty. Edit: Edited March 18, 20169 yr by 2013
March 21, 20169 yr Author Dzięki 2013! Dużo lepiej jednak nie idealnie :) Model zielony Twój, model czerwony mój, model niebieski ideał. Widoki z góry.
March 21, 20169 yr @ptah tam nie ma mojego modelu, wszystkie są Twoje :) Generalnie wszystko sprowadza się do tego aby siatka po TS nie miała możliwości do mocnego naprężania. Czyli aby tego uniknąć walec musi mieć więcej ścianek, na moim przykładzie walec ma 64 ścianki. Jeśli chcesz aby wycięcie było bardziej perfekcyjne musisz zagęścić model i dopiero wycinać. Mało polygonów powoduje zbyt wielkie naprężenia siatki, i oto masz efekt, który pokazujesz na screen. Ale wszystko zależy od sytuacji. Tak na marginesie co to ma być, że chcesz aby było tak perfekcyjne? Gdybyś np. modelował samochód, to najpierw budujesz bryłę a gdy jest gotowa zagęszczasz ją 1x i wycinasz powiedzmy reflektory. Oczywiście robisz to wtedy jeśli te wycinane elementy są na obłych powierzchniach. Czyli od ogółu do szczegółu. Jeśli wycinasz otwory na płaskiej powierzchni wtedy nie musi być ona zagęszczana, nie musisz dbać także o trójkąty czy ngon'y, gdyż na płaskiej powierzchni nie spowodują one deformacji. Ja co prawda nie lubię zostawiać ngon'ów, trójkąty natomiast zostawiam.
March 23, 20169 yr Author Gameart zwykły, model granatu dokładniej ;) A że chciałem dokładnie to inna para kaloszy :)
March 23, 20169 yr Rozumiem, ja tez lubię jak jest idealnie równo :) Ale taka różnica pozostanie niezauważalna, zatem do dzieła, a jak go ukończysz to pokaż model, ciekawy jestem jak Ci wyjdzie. Powodzenia!
March 23, 20169 yr Author Takie coś jeszcze w sieci znalazłem, ale jeszcze nie porównywałem do Twojej metody: