Jump to content
adek

3ds max 2017 - pierwsze przecieki

Recommended Posts

A wogole na co komu program.... Przeciez mozna w ASCII modelowac i teksture w PPMie tez w notatniku.

 

coś w tym jest, o to demo w 64K:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopoki nie przepisza pFlow, ktory od 10 lat pozostaje bez zmian, to dla mnie nie ma zadnych konkretnych zmian. Z roku na rok coraz bardziej particle system w maxie kuleje coraz bardziej. I dodawanie operatorow nic tu nie daje poki nie bedzie w pelni multithreaded

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż kiedyś może wszyscy będą posiadać możliwość graficznych projekcji siłą umysłu jak to opisani w książce "Życie i Nauka Mistrzów Dalekiego Wschodu" pewni Mistrzowie duchowi pokazując w powietrzu piękna projekcje powstania układu słonecznego 11 naukowcom z USA wysłanym u schyłku 20 wieku do Indii... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki tamu całemu wywodowi zasadniczo nie na temat stwierdziłem ze na kolejnego maxa przesiądę się przy wersji 2020 nie wcześniej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki tamu całemu wywodowi zasadniczo nie na temat stwierdziłem ze na kolejnego maxa przesiądę się przy wersji 2020 nie wcześniej :)

 

nie będize maxa wtedy xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do maxowcow - na serio zupelnie. Co ma takiego max, czego nie ma maya i jak myslicie, dlaczego Autodeskowi ma sie oplacac nadal rozwijanie dwoch tak podobnych softow (zwazywszy ze ukatrupili kapitalne XSI).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie Autodesk robi wszystko, by zniechęcić ludzi do 3dsa, a za parę lat zupełnie z niego zrezygnują. Nie widzę powodu dla którego mają posiadać 2 aplikacje, które robią dokładnie to samo. Będzie tak jak z Fireworksem po przejęciu Macromedii - Adobe wspierało przez parę lat, aż w końcu zrezygnowali z rozwoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie do maxowcow - na serio zupelnie. Co ma takiego max, czego nie ma maya

 

użytkowników którzy znają tylko maxa? nie każdy chce się przesiadać i na nowo wszystko zaczynać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
użytkowników którzy znają tylko maxa? nie każdy chce się przesiadać i na nowo wszystko zaczynać.

Ale ja nie pytam o to co ktos chce. Ludzie co uzywali XSI tez nie chcieli sie przesiadac.

Zastanawiam sie tylko co niby mialoby powstrzymac Autodesk przed utraceniem maxa, co jest wyjatkowego w tym sofcie poza tym ze ktos w nim pracuje i nie chce zmian.

Modo ma fajne modelowanie, Houdini ma proceduralne rzeczy kapitalne, Maya jest znana ze swietnej animacji, Cinema4D chyba najbardziej z motion graphic. A max z czego jest znany? W czym jest tak dobry ze nie mozna by go zastapic Maya? I jakie sa racjonalne przeslanki ku temu ze Autodesk bedzie maxa wspieral. Update ikonek chyba nie konecznie na to wskazuje. Maya ma nawet wersje LT a max co ma?

Dla tych delikatnych, co sie obrazaja zaraz bo wesza "atak" ;) - tak pytam, luzno. Jakby toczyla sie tu dyskusja na temat nowych featuresow to bym sobie poczytal o tym jak swietny jest max. Ale jesli o to chodzi chyba nie bardzo jest o czym gadac...

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie korzystam z Maxa, ale parę rzeczy mi się w nim podoba. Fajna jest koncepcja "stosu"/ modyfikatorów. Przyznam, że parę narzędzi chętnie bym np. w C4D zobaczył. Ot choćby kapitalnie działa modyfikator symetrii, set flow bym nie pogardził oraz podoba mi się działanie knife, dające mi możliwość cięcia polygona a nie tylko edga jak mam w Cinemie. Pewnie jeszcze trochę rzeczy by się znalazło jakby poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

max jest przede wszystkim chyba najczesciej uzywanym softem do archwiz, dostepna ilosc modeli oraz niektorych pluginow, powoduje ze ludzie nie bardzo chca sie przesiadac na soft, w ktorym moga miec przeblem z dostepnoscia modeli itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi- Archviz oczywiście. Max ze wszystkich programów ma najlepsze wsparcie do otwierania CADowych formatów, sprawnie radzi sobie z precyzyjnym modelowaniem gdzie ważne są realne wymiary. Manualna edycja geo jest taka "meh" ale za to super rozbudowany stack modyfikatorów daje czadu w semi-proceduralnym modelowaniu.

 

tr3buh- Blender też ma stos modyfikatorów. Nie tak rozbudowany jak max i nie ma editpoly ale da się z nim osiągnąć super rezultaty. Obadaj sobie projekt "DefaultCubism" od Mikea Pana, wszystkie obrazki powstały przez modyfikacje (nie modelowanie) zwykłego cubea- http://blog.mikepan.com/tagged/DefaultCubism

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie po prostu filozofia i wygoda pracy. Jezeli czegos brakuje dostepna jest spora baza pluginow i miliony darmowych skryptow na scriptspot, tworzonych przez samych uzytkownikow.

Max to jest swego rodzaju zjawisko, a nie po prostu soft. Podobnie jak jest w przypadku uzytkownikow Amigi, Garbusow, czy innych sprzetow, gdzie jego wlasciciel po prostu lubi ten sprzet/soft mimo tego, ze posiada on jakies przywary lub nie jest super nowoczesny.

 

Poza tym tak jak pisal Norden. Złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek u spódnicy. Jezeli ktos zna dobrze soft oraz otoczenie skryptowe tego programu, i potrafi myslec, a nie tylko wciskac guziki, da sobie rade w wielu sytuacjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie do maxowcow - na serio zupelnie. Co ma takiego max, czego nie ma maya i jak myslicie, dlaczego Autodeskowi ma sie oplacac nadal rozwijanie dwoch tak podobnych softow (zwazywszy ze ukatrupili kapitalne XSI).

 

Jak to co ma? Mase pluginow :D FumeFX, Thinking Particles, Krakatoa i rozne inne do fx. Chociaz FumeFX i Krakatoa jest na majke tez.

 

Ukatrupic nie ukatrupia, w to nie wieze. Nie jest im na reke pozbycie sie polowy swoich dochodow. Swiat archwiz to glownie max.

 

A nawet jak ubija to i tak jeszcze przez lata ludzie beda korzystac. Tak jak dzis kupe ludzi jedzie jeszcze na wersji 2014 bo jest dobra.

 

Autodesk i ja inaczej widza maxa. Ja bym chcial zeby szedl w strone fx, a oni by chcieli zeby to byl archwiz. Z jednej strony to chociaz dobrze, bo stwarza jakies pole do popisu dla innych softow (pod wzgledem fx wlasnie).

 

Mysle ze zdaja sobie tez sprawe, ze pluginy ktore ciagna tego maxa, w momencie ubicia softu ryzykuja ze ci ludzie od calego fume'a i tp przesiada sie na Houdiniego. AD chyba nie olewa tej czesci produkcji bo to niezly kawalek tortu. Implementacja Bifrosta w majce wg mnie to za malo.

 

Ale tak naprawde jak ukatrupia to bedzie mi to obojetne, bo sie dostosuje. Plakac nie bede za maxikiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jezeli czegos brakuje dostepna jest spora baza pluginow i miliony darmowych skryptow na scriptspot, tworzonych przez samych uzytkownikow.
Zdajesz sobie sprawę że to zdanie pasuje do większości pakietów 3D? Tylko 2 softy mają z tym trochę w plecy, Blender przez licencje GPL która powoduje małe problemy z zewnętrznymi rendererami (ale są custom buildy) i Modo bo miało przez lata bardzo słabo rozwinięte API (ale poprawili i już większości ograniczeń nie ma). W majkowym świecie skrypty to chleb powszedni. Powiedziałbym nawet że nie da się z tego softu normalnie korzystać jeśli najpierw nie zaopatrzysz się w zestaw darmowych pluginów z CreativeCrasha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś gdzieś kiedyś zamieścił ciekawy link do wypowiedzi developera Maxa, który tłumaczył, że tego programu nie da się poważnie zmienić, ani przepisać na OSX czy Linuksa, ponieważ w całym Adsk nie ma człowieka, który podjąłby się tego zadania. Max był przez lata rozwijany przez zbyt wielu przypadkowych programistów i posiada zbyt wiele obcego kodu kupionego jako pluginy. Duża cześć kodu nie była zmieniana od lat i kompiluje się na słowo honoru... Max nie jest wyjątkiem. To jest problem wielu starych, dużych aplikacji. Ryzyko rozwalenia całej aplikacji przy próbie zbyt gwałtownych zmian w kodzie jest za duże. Na wszelki wypadek zmienia się małe rzeczy małymi kroczkami, tak żeby program nadal przechodził testy w trakcie kompilacji. To jest domek z kart.

 

Zresztą, po co przepisywać program, który działa i się sprzedaje?

 

btw programiści Houdniego twierdzą, że po 5 latach nie skończyli poprawiać rzeczy, które zepsuli w trakcie implementacji nowej biblioteki geometrii (na której opiera się wszystko od modelowania, przez symulacje do renderingu). Nadal są stare kawałki kodu i warstwy pośrednie, które umożliwiają działanie obu wersji biblioteki. A tam pracuje kilkanaście osób, które zna H. i wcześniejszego Prisma od wersji 1.0 - czyli 25 lat, a do tego, właściwie nie ma obcego kodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rownie dobrze moglbym Ci ciagle nagadywac ze masz uzywac bialego, nie rozowego papieru toaletowego. Tylko w jakim celu???

Bialy czy rozowy - to bez znaczenia. Ale jesli juz wybierac pomiedzy zwyklym a nawilzonym to tutaj obiektywnie lepiej nie rozcierac na sucho tylko porzadnie sie wyczyscic XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Symek

 

Reasumując to nie Autodesk zniszczy Maxa tylko czas. W końcu rozwijanie go stanie się zbyt trudne, skomplikowane i kosztowne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez napisalem. Lubie go uzywac za filozofie, prostote i wygode pracy. Ile mozna mowic jedno i to samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie się modeluje w maxie,całkiem dobry unwrap, stos modyfikatorów, w swoim czasie nie było nic lepszego. Ale konkurencja się rozwija, dodają do maya ficzery z maxa. A max jak stanął kilka lat temu tak stoi, niedługo będzie leżał jak tak dalej pójdzie;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zupełnie nie rozumiem tego ciągłego maxa szlak trafi max zniknie upadnie, nie wiem na co taka nagonka nie leży wam, za drogi to w nim nie pracujcie są inne softy które mają swoje plusy i minusy tak jak max nikt nikogo nie zmusza do wyboru tego czy innego softu. Lubie Mayke i C4D cenie ludzi którzy pracują w blendku bo dla mnie ale to wyłącznie zaznaczam dla mnie ten soft ma najbardziej nieprzyjazny interfejs 3 podejścia i się zniechęciłem mimo że z ciekawości zaglądam jak się rozwija. Dlaczego max nie padnie bo jest mocno powiązanym produktem z całą seria inżynierskich programów autodeska i które w swoich branżach po prostu nadal są głównymi narzędziami.Ja np kibicuje mocna połączeniu archicada z C4D al to coś niemrawo idzie a tak byłaby alternatywa. Całkowicie za zbędne uważam spory typu który soft lepszy gorszy i który przetrwa pożyjemy zobaczymy.A dwa odrobinę śmieszne jest jak się ktoś pluje na konkretny soft a nie pracuje w nim od iluś tam lat albo w ogóle nie pracował ;) To tak jak ja bym wszedł do działu blendera i zaczął pluć na soft toż byłbym żałosny po prostu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy