Jump to content

M1 Abrams. Pytanie co do dokładości modelowania.


Recommended Posts

Witajcie. Moje pytanie kieruje w stronie modelowania, gdyż począłem modelować czołg, z jakiejś tam listy topowych tanków na świecie wybrałem m1 abrams i zacząłem modelować opierając sie na preferencjach. Utknąłem w pewnym momencie, gdy nie wiedziałęm jak zamodelować daną rzecz, ponieważ nie potrafiłem znaleść zdjęcia danego czołgu z danej perspektywy. Wpadłem na pomysł, by poszukać na necie gotowego projektu; ściągnąłem takowy i otworzyłem. I tu zawieram pytanie poparte na screenach, czy opłaca się modelować strasznie szczegółowo tak jak na screenach, czy walnąć jakiś low poly object i nadrobić to teksturami. Na 2 pierwszych screnach zawarłem ten projekt z internetu, na pierwszym widać oteksturowany model, na drugim zaś bez materiałów. Na 3 walnąłem swój. Pytam, bo waham się, czy można robić tak jak ten gość, od którego pobrałęm projekt i nadrabiać teksturami, czy nie iść na łatwiznę i robić coś takiego jak ja. Pewnie i tak nie sprzedam projektów tego typu, choć mam ich kilka. Co o tym sądzicie, którą drogę wybraliście, a którą polecacie?. Stoję w miejscu z modelowaniem i czekam na dyskusję. Pozdrawiam :)

 

- - - Połączono posty - - -

 

Edit. Screeny w kolejnosci odwrotnej; 1,2,3=3,2,1

Edited by Veneno
Link to post
Share on other sites

To zależy co chcesz robić. Jeżeli robisz to dla siebie albo do portfolio, to możesz modelować dużo detalu żeby pokazać, że potrafisz. Natomiast jeżeli jest to do jakiejś gry czy projekt. To możesz zrobić Low Poly i do tego tekstury.

Link to post
Share on other sites

zrób taki detal, żeby max na twoim komputerze dostał czkawki. Jak już się będzie ostro ciął viewport, to wtedy zastosuj jakieś sztuczki, wyłączanie warstw, obiekty proxy, instancje ... nie jestem pewien jak się to w autodesku nazywa. i wtedy jeszcze dodaj detalu. Jak znów zacznie się ciąć i nie będzie sie dało nic zrobić, to modelowanie jest skończone i resztę detalu trzeba osiągnąć teksturami. :)

Link to post
Share on other sites

zależy w czym renderujesz. imho.. :D jak masz silnik który ma displacment traceowy. to możesz w sumie bardzo dużo na tekstach cisnąć... a jak nie to no cóż.. modelujesz tyle iile możesz.. jeśli to projekt do folio to bym powiedział robisz tyle ile twój komputer jest wstanie pociągnąć

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy