Jump to content
matszklar

Solid Angle łączy się z Autodeskiem

Recommended Posts

coz tego wyniknie,

autodesk zakonczyl wieczyste licencje, ludzie pokupowali ostatnie maxy, i teraz od 2017 wciagna arnolda do 3ds

arnold zje vray'a na rynku wizkowym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masakra. Taki fajny renderer był.

Zastanawia mnie jak ucierpią na tym integracje z nie-biurkowymi softami.

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masakra. Taki fajny renderer był.

Zastanawia mnie jak ucierpią na tym integracje z nie-biurkowymi softami.

 

FXG: You will still support C4D, Houdini and Katana?

 

MF: Completely. Nothing will change. In fact since the acquisition we have released 5 versions of C4DtoA, 4 versions of HtoA and 2 versions of KtoA. I see no hostility from Autodesk for any of those other products. Arnold needs to continue to talk to all these packages, so that assets can be easily moved back and forth in the multi-vendor pipelines that are key to so many of our customers. Just like Shotgun we will support non- Autodesk products.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobne "Absolutely, nothing will change." padało już przy okazji Softimage. Just sayin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MF: Completely. Nothing will change

 

Jasne, że będą dalej wspierać rendering z innych softów. Nie mogą stracić dużych firm VFX - które już mają konkretne pipeline'y.

Ale chodzi o to, czyje potrzeby będą najważniejsze. Do tej pory kwestia była neutralna. Teraz tematem na najbliższy czas będzie integracja z Mayą (zastąpienie Mentala), a w drugiej kolejności - dopisanie obsługi Maxa.

 

Co ogólnie wyniknie z przejęcia? Dojdzie prawdopodobnie darmowa wersja edukacyjna. Będzie rendering w chmurze Googla (od razu płatny dla subskrybentów, czy ileś godzin "w cenie"?).

 

Ale najważniejsze wg. mnie: Arnolda - fizycznego unbiasowego brute-force'a - będą używały od teraz tysiące ludzi. W sensie, zwykli userzy. Sporo osób, wchodząc na rynek pracy, będzie już miało obycie z takim renderingiem, tak jak obecnie ma z Mentalem / VRayem. Małe firmy też mogą się zdecydować na Arnolda, jak będzie elegancko zintegrowany z Mayą i bezpłatny dla userów.

 

Fizyczny rendering będzie standardem. Punktem wyjścia dla całego świata CG, nie tylko profesjonalnego. A to z kolei oznacza, że programiści silników oraz graficy od renderingu będą musieli szybko dojść do tego, jak robić cartoon/stylizację na fizycznych silnikach. Obecnie to ma miejsce na przykład w Pixarze, od kiedy przeszli na PBR w Rendermanie. Także mogą się dziać ciekawe rzeczy w renderingu.

Edited by muody

Share this post


Link to post
Share on other sites

g1344818475867372055.jpg

 

To świetnie że zapewniają że będzie pięknie. Ja się zastanawiam jak rzeczywistość będzie wyglądała za np 2 lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio, hejtujesz czy dyskutujesz? ;>

Rzeczywistość za 2 lata - typowy człowiek od oświetlenia będzie myślał bardziej jak fotograf albo operator. Oświetlał soft boxami, odruchowo korzystał z DoFa i motion blura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem że to jest super wiadomość dla klientów Autodesku i dobrze dla nich. Ja się zastanawiam co to oznacza dla innych. Na przykład kiedy i czy w ogóle doczekamy się oficjalnej integracji Arnolda z Modo, LW i Blenderem. Pewnikiem support Hudego będzie tip-topbo ADSK nie może sobie pozwolić żeby było inaczej. W wielu studiach ich softy są dodatkiem do Hudego a nie na odwrót. Za to o Cinemę nie muszą się już tak martwić.

 

Funfact- Jeden z czołowych koderów blendera (nadal aktywny) jest teraz pracownikiem Autodesku. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jasne, że będą dalej wspierać rendering z innych softów. Nie mogą stracić dużych firm VFX - które już mają konkretne pipeline'y.

 

Ale ale, czy przypadkiem juz nie położyli pipelinów kilku dużych firm zaprzestając rozwoju Softimage, mając userów zupełnie, totalnie, głeboko w ciemnej pupie? Ja wiem, że ludzie się przestawili, przebudowali itp. Imo myslenie że Autodesk zrobi/nie zrobi czegoś ze względu na userów jest trochę naiwne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rzeczywistość za 2 lata - typowy człowiek od oświetlenia będzie myślał bardziej jak fotograf albo operator. Oświetlał soft boxami, odruchowo korzystał z DoFa i motion blura.

 

Lol a to nie jest już tak? :X

 

- - - Połączono posty - - -

 

Dla mnie sprawa jest oczywista dali się zrobić imho trochę w D. autodesk mógł im powiedzieć to co chcieli usłyszeć :P niemają teraz nic do gadania sprzedali 100% akcji. autodesk, może se teraz robić co chce. a oni nic niemoga zrobić.

 

czasem mam wrażenie że autodesk to taki gekko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale ale, czy przypadkiem juz nie położyli pipelinów kilku dużych firm zaprzestając rozwoju Softimage, mając userów zupełnie, totalnie, głeboko w ciemnej pupie? Ja wiem, że ludzie się przestawili, przebudowali itp. Imo myslenie że Autodesk zrobi/nie zrobi czegoś ze względu na userów jest trochę naiwne.

 

No racja. Softimage to smutny przykład - szczególnie fałszywe powtarzanie Autodesku, że będzie spoko. Aczkolwiek to dużo większa rzecz do utrzymania niż renderer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale o co chodzi z tym Softimage'm ? :) duzo ludzi na nim ciągle pracuje. DZIAŁA i działać będzie - bo go nie zepsują kolejnymi upgrade'ami. W sumie to dobrze by było zeby zkillowali wszystkie swoje softy - przynajmniej mozna by sobie spokojnie, raz na zawsze skonfigurować taśmę produkcyjną :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie przeczytałem newsa na blenderartist. Jakby podejść do tego analitycznie to trochę dziwne, że po tylu latach Marcos dał się kupić. Ciekawe jakie są*tego kulisy, pewnie się*firma wyłożyła na jakimś zakręcie i musiał*ratować finanse sprzedażą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzies w glebi internetu chodza ploty ze w nastepnej wersji dodadza arnolda do majki za friko :D

 

No wiadomo ze teraz musza natywnie z majka arnolna zintegrowac. Ale z tym "za darmo" to juz bym nie byl taki optymistyczny. Zakup SA na pewno nie byl tani, musza sobie teraz to odbic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdzies w glebi internetu chodza ploty ze w nastepnej wersji dodadza arnolda do majki za friko :D

 

No wiadomo ze teraz musza natywnie z majka arnolna zintegrowac. Ale z tym "za darmo" to juz bym nie byl taki optymistyczny. Zakup SA na pewno nie byl tani, musza sobie teraz to odbic

 

 

ShotGun'a jakoś do Mayi nie dostałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ShotGun to oddzielne narzędzie a nie plugin który można załadować w mayi, więc nie wiem dlaczego mieliby to do mayki dorzucać. A tak to nexa przebudowali i w pełni zintegrowali z majką, naida jako bifrosta wrzucili, xgena, teraz masha co niedawno kupili, no i wszystko wskazuje, że zaraz będzie i arnold na pokładzie który zastąpi nieszczęsnego mental raya. Podejrzewam, że najwyżej jeszcze ze 2 lata mr będzie w mayi ze względów kompatybilności wstecznej bo nikt nie jest nim zainteresowany ani żeby go dalej rozwijać (nvidia bawi się w iraya) ani żeby kupować dalszej licenji i dokładać do softu(autodesk bo mają już arnolda a to ina liga produktu) ani żeby jakiś szalony user sam z własnej nieprzymuszonej woli toto kupił :)

A z arnoldem to już subskrypcja mayi wydaje się bardziej opłacalna a autodeskowi bardzo zależy żeby przyciągnąć ludzi do wynajmowania softu nowymi błyszczącymi grzechotkami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arnold -> Autodesk

Breht Van Lommel -> Blender Foundation?

???

Trzymam kciuki za taki obrót spraw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy