Jump to content
Sign in to follow this  
dexter47

Mega Master Monster

Recommended Posts

projekt mojego pomysłu ale kilka osób mi pomogło i podpowiedziało jak zaprojektować ten wóz. dziekuje:

 

Edwinowi Cousy oraz Arturowi Gaca za podpowiedzi związane z designem

Edited by dexter47

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dexter47 wstawiaj obrazki nie jako załącznik ale "wstaw obrazek" wygodniej się przegląda :)

Ciekawa bryła, ale jeszcze ciekawsze że tworzona w RHINO, bo to RHINO zgadza się?

 

Zamień ją jeśli możesz na OBJ i pokaż siatkę, ciekawi mnie jak program podzieli ją na trójkąty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@dexter47 wstawiaj obrazki nie jako załącznik ale "wstaw obrazek" wygodniej się przegląda :)

Ciekawa bryła, ale jeszcze ciekawsze że tworzona w RHINO, bo to RHINO zgadza się?

 

Zamień ją jeśli możesz na OBJ i pokaż siatkę, ciekawi mnie jak program podzieli ją na trójkąty.

 

 

rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho. zdecydowanie, z znanych mi programów rhino ma najgorszy exporter. Natomiast exporter w fusion 360 jest naprawdę dobry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho. zdecydowanie, z znanych mi programów rhino ma najgorszy exporter. Natomiast exporter w fusion 360 jest naprawdę dobry.

 

Tak dla przypomnienia prosiłem Cię o zrobienie przykładu i pokazanie siatki :)

 

http://max3d.pl/forum/threads/100892-Xm2010

Share this post


Link to post
Share on other sites
rhino ma tragiczny exporter. Często musze renderować łódki na targi do katalogów czy dla klientów, custom wersje. i własnie modele dostaje z rhino. to jest istny koszmar imho.

 

a na czym to bazuje? jakaś dziwna interpolowana geometria w stylu nurbsów? nurbsy po konwersjach na poly robią się "inne"...żeby nie powiedzieć jak kupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sens tkwi w szczegółach-wykończeniach, krawędziach a tutaj....

jakość siatki jest bardzo słaba, co najwyżej mega-low-poly-monster do gier mobilnych.

o "designie" już się nie wypowiadam, twój gust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę nie mogę dostrzec tych wykończeń. Może mam za słabe oko na takie sprawy. Ale dla mnie furka wygląda bardzo przyjemnie, choć miejscami rzeczywiście jak z gry, ale to wina rendera i tych efektów postpro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra kumam. Właśnie to miałem na myśli mówiąc, że wygląda trochę jak realtime.

Może siatka wcale nie jest taka słaba.

W czym renderowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

modelowane w Rihno (program CAD więc nie skomentuje uwag dotyczących siatki) renderowane w keyshot ale jest to bezpośredni Export wiec są bugi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tym razem design pojazdu lepszy od modelu (wykonania), jakość siatki jest bardzo niska albo źle wymodelowane, np błotniki przednie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać ze model nie jest zagęszczony. Modelowałeś za pomoca nurbsow w Rihno? Pamiętam ,ze było coś tam ala poligonalnego modelowanie stąd pytanie? Dokładnie nie pamiętam bo styczność miałem 8lat temu. Nie dałoby rady trochę gęstszy model wypluć do samego renderingu bo zakładam ,ze nie zagescisz juz poza rihno a przynajmniej siatka na to nie pozwoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

modelowane za pomocą dodatku do rhino Tspline wiec można powiedzieć że to poly. Ale tak jak powiedziałeś siatka nie zgęszczona będzie jeszcze poprawiane nadszybie i słupki A wiec nie zagęszczam siatki dopuki nie bede pewny że model jest w porządku już teraz plik zajmuje 1.5gb . Powinienem zwiększyć dokładność z tspline i zamienić na nurmbs przed eksportem do keyshot. jednak spieszyło się i tego nie zrobiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zagęszczanie siatki -nie naprawia błędów

 

O właśnie o tym dodatku myslałem. W takim razie mozesz pokazac siatke ;).

 

no to będzie wesoło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zagęszczanie siatki -nie naprawia błędów

 

 

 

no to będzie wesoło.

 

zagęszczenie siatki może naprawić błędy jeśli są błędy w przeliczeniach położeń punktów na siatce a nie w samej konstrukcji siatki. chodzi o to że jak nie masz zagęszczonej siatki to nie zawsze najbliższy punkt na siatce jest odpowiedni do połączenia i pokazania poly. Na przykład w przypadku ciasnych łuków, niestety w przypadku Tsplina potrafi połączyć punkt po przeciwnej stronie łuku i uznać za odpowiedni do połączenia. Jak nie wiesz i nie rozumiesz mechaniki działania danego programu to się nie odzywaj bo się ośmieszasz. co do pokazania siatki czekam aż komp mi z serwisu wróci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zagęszczenie siatki może naprawić błędy jeśli są błędy w przeliczeniach położeń punktów na siatce a nie w samej konstrukcji siatki. chodzi o to że jak nie masz zagęszczonej siatki to nie zawsze najbliższy punkt na siatce jest odpowiedni do połączenia i pokazania poly. Na przykład w przypadku ciasnych łuków, niestety w przypadku Tsplina potrafi połączyć punkt po przeciwnej stronie łuku i uznać za odpowiedni do połączenia. Jak nie wiesz i nie rozumiesz mechaniki działania danego programu to się nie odzywaj bo się ośmieszasz. co do pokazania siatki czekam aż komp mi z serwisu wróci.

 

aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować...

Share this post


Link to post
Share on other sites
aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować...

 

dalej wypowiadasz się o rzeczach o których nie masz pojęcia.

Po 1. jak nie da się zrobić prostej siatki to się zmienia program.

po 2. podczas Projektowania i prototypownia produktu ( nie koniecznie samochodu) najpierw robi się szkice potem przechodzi się do modelowania bryły i tu w początkowej fazie tak zwana siatka nie ma znaczenia bo nie zawsze modelarz od razu wie jak wymodelować dany przedmiot. zresztą gdybyś pracował w branży industrial design wiedziałbyś że potem wszystkie modele które maja tak zwaną siatkę modeluje się za pomocą nurmbs i tu rozwiązuje się wszystkie problemy niedokładności czy krzywizny siatki BO WSZYSTKIE MODELE DO PRODUKCJI I PROTOTYPOWNIA MUSZĄ IŚĆ JAKO PLIKI CAD. (więc niema znaczenia siatka bo jej się nie używa )

po 3. co do ostrych krawędzi jest jeszcze coś takiego jak ergonomia bhp które się sprawdza

wiec załóżmy że mamy taki skończony model CAD następne co się robi to modeluje się model najczęściej w skali 1:8 model z gliny tutaj sprawdza się jak no wygląda bo nie zawsze to co fajnie wygląda w 3d fajnie wygląda w rzeczywistości. na tym etapie (albo wcześniej to zależy) zaczyna się myśleć też już o sprawach inżynieryjnych czyli jak zaprojektować płytę podłogową (chyba że samochód był projektowany pod już istniejąca) jak umocować poszczególne części czy wyjdą one z prasy albo z formy itd itp. Wiesz mam kumpla który powiedział mi ostatnio coś bardzo ciekawego.

Powiedział że w pracy ludzie którzy narzekają i atakują innych pracowników słownie albo donoszą do szefa ze coś ktoś niby źle zrobił to są PAPROKI bo jedyną obrona PAPROKA jest atak na innych pracowników. PAPROK nie jest w stanie obronić się swoją pracą (chodzi o jej jakość).

u ciebie widzę podobnie na tym forum twoje prace nie bronią twojej pozycji dlatego atakujesz innych twórców PAPROKU.

 

a tutaj macie siatkę bez wygładzenia

Edited by dexter47

Share this post


Link to post
Share on other sites

a możesz zaznaczyć gdzie jest źle według ciebie ?

Edited by dexter47

Share this post


Link to post
Share on other sites
aha, rozumiem że jeżeli w danym programie nie da się zrobić prostej normalnej siatki - producent wypuszcza na rynek auta z pokrzywionymi błotnikami , ostrymi krawędziami o które pochlastać się można? ten głupi klient nigdy nie rozumie a tylko umie się awanturować...

 

Ale o czym mówisz?

 

Jakim programie?? Do czego siatka ma służyć?

 

bo jeśli mówisz o poszukiwaniu formy to raczej nie siatka.. tylko szkice markerami/ cyfrowe w photoshopie/ sketchbooku, makiety

 

Jeśli o brandingu to raczej photoshop, illustrator, AE

 

animacjach to Maya albo Max

 

modelowaniu to soft typu Solidworks Surface albo Autodesk Alias jak pójdzie na maszyny do obróbki

 

jak o mechaniczne sprawy to programy CAE

 

Jaki sens jest w tym żeby kolega do opracowania swojego konceptu używał Aliasa jeśli nie ma zamiaru uruchamiać produkcji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy