Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 334
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Chyba nigdy nie malowałem jakiejś bitwy, więc postanowiłem wyjść ze strefy komfortu :] Gif z procesem:

Kolejny dziwny portret z głowy. Ostatnio same kobiety malowałem więc jakiś męski men tym razem.  

Studium ze zdjęcia. Postanowiłem zrobić sobie challenge i namalować na tyle realistycznie i dokładnie na ile dam rade. Bez eyedroppera ze zdjęcia i trochę innego rozmiaru niż refka, żeby nieco bliżej

Posted Images

Fajne te ostatnie bardziej malarskie, gdzie widać pociągnięcia pędzla, prace, zostawiają trochę miejsca żeby mózg wypełnił luki i całkiem przyjemne dla oka 🙂

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Bardzo fajna technika i bardzo dobre rzeczy wrzucasz, miło popatrzeć. Coś się tylko złego dzieje u tej niewiasty z kształtem biodra/talii i tym cieniem - w tamtym miejscu jest wypukłość, więc jest za ciemno.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 hour ago, alex3d said:

Coś się tylko złego dzieje u tej niewiasty z kształtem biodra/talii i tym cieniem - w tamtym miejscu jest wypukłość, więc jest za ciemno.

Mogło mi coś polecieć, nie byłem zbyt dokładny 😄 

Wrzucam jeszcze taki artsy szkic:

452426872_charchoalportrait.thumb.jpg.4af7966b1739b4351233e71248f4e768.jpg

Próbuję rozkminić jak złapać taki fotorealizm, który jednocześnie nie będzie kopią na pałę i miał jakieś odpuszczone elementy, (coś w ten deseń: ArtStation - X_X, Yizheng Ke albo ArtStation - predictable pinterest portrait, Fausto Hault) i jakoś nie mogę dojść do tego. Rozumiem to w teorii (chyba), ale ciągle nie trafiam w odpowiedni walor i krawędzie tam gdzie trzeba. No i albo wychodzi zbyt rysunkowe i stylizowane albo zbyt zamęczone, echhhh...

 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Z mojego czepialstwa to wydaje mi się, że gdyby usta, oczy i nos były potraktowane ze zbliżoną "ostrością" to by się ta praca lepiej broniła. Przynajmniej to mi się pierwsze rzuciło w odniesieniu do podanych przez Ciebie prac, że mimo całego zamieszania i luzu w pracy, to twarze są dosyć jednolite.

I te linie mnie też nie przekonują, dodają, moim zdaniem, jakiejś takiej architektonicznej sztywności, chyba głównie przez ich jednolitą konsystencję. Miałem też, a właściwie cały czas mam, problem z odczytaniem, czy te linie są trochę przypadkowe, czy jednak każda coś konkretnego zaznacza. O ile część czytam jako konstrukcję postaci, tak część, zwłaszcza w okolicy zbiegu obojczyków wydaje mi się dość chaotyczna.

"Figjer stadi". Tutaj najbardziej mi się rzuca w oczy niesamowicie wielki prawy poślad. Nie wiem, czy to kwestia oświetlenia, czy tych linii wychodzących na udo, ale mój mózg czyta całość, że jej poślad sięga połowy uda 😛

W orczycy mógłbyś spróbować lepiej odciąć od siebie części ciała, bo dość się zlewają, ale w sumie nie wiem, czy to nie kwestia pracy pędzlem, bo jak zmrużę oczy to jest git.

Jak zawsze piszę pod hasłem "nie znam się, ale się wypowiem" i "dobrych i lepszych trzeba gnębić" 😛

Edited by blood_brother
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za słuszne uwagi @blood_brother! Opiszę jaki był mój tok myślenia przy niektórych rzeczach:

11 hours ago, blood_brother said:

Z mojego czepialstwa to wydaje mi się, że gdyby usta, oczy i nos były potraktowane ze zbliżoną "ostrością" to by się ta praca lepiej broniła. Przynajmniej to mi się pierwsze rzuciło w odniesieniu do podanych przez Ciebie prac, że mimo całego zamieszania i luzu w pracy, to twarze są dosyć jednolite.

Chciałem jakoś po swojemu to ugryźć i dodać swoje artystyczne elementy tu i tam, stąd to rozpuszczenie detalu. Miałem wątpliwości co do mocniejszego odpuszczenia drugiego oka, ale z drugiej strony nie chciałem, żeby zrobiła się taka maska z oczami.

11 hours ago, blood_brother said:

I te linie mnie też nie przekonują, dodają, moim zdaniem, jakiejś takiej architektonicznej sztywności, chyba głównie przez ich jednolitą konsystencję. Miałem też, a właściwie cały czas mam, problem z odczytaniem, czy te linie są trochę przypadkowe, czy jednak każda coś konkretnego zaznacza. O ile część czytam jako konstrukcję postaci, tak część, zwłaszcza w okolicy zbiegu obojczyków wydaje mi się dość chaotyczna.

Część linii to faktycznie konstrukcja, część dla picu, ale też sugerujące jakąś niby konstrukcję. Miałem zamysł, żeby taki techniczny efekt zrobić, dlatego dałem kilka prostych linii.

11 hours ago, blood_brother said:

"Figjer stadi". Tutaj najbardziej mi się rzuca w oczy niesamowicie wielki prawy poślad. Nie wiem, czy to kwestia oświetlenia, czy tych linii wychodzących na udo, ale mój mózg czyta całość, że jej poślad sięga połowy uda 😛

Fakt, trochę duży wyszedł 😄

11 hours ago, blood_brother said:

W orczycy mógłbyś spróbować lepiej odciąć od siebie części ciała, bo dość się zlewają, ale w sumie nie wiem, czy to nie kwestia pracy pędzlem, bo jak zmrużę oczy to jest git.

W którym miejscu najbardziej się zlewają? Jak wspomniałem, eksperymentuję z luźniejszym podejściem do detalu i przyda mi się feedback w którym miejscu granica pomiędzy "luźne" a "nieczytelne" zaczyna się zacierać.

11 hours ago, blood_brother said:

Jak zawsze piszę pod hasłem "nie znam się, ale się wypowiem" i "dobrych i lepszych trzeba gnębić"

Każdy feedback jest istotny, czasem zwykłe "krzywą japę ma" daje więcej niż "czternasty punkt zbiegu jest na błędnym horyzoncie i dlatego miesień mostkowo-obojczykowo-sutkowy ma niedobre mzimu" 😛 

Link to post
Share on other sites

Znalazłem akwarelowe brushe i postanowiłem machnąć szkic. Nie lubię prawdziwych akwareli, za bardzo to się leje wszędzie :), ale pomyślałem, że w digitalu może być ciekawe jako ćwiczenie na odejście od zamęczonego detalu

694023380_portraitwatercolourb.thumb.jpg.1bc03200a86356b19431f6c46cf05eaa.jpg

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Zlewają mi się ręce z policzkiem, ale tak jak mówiłem, przy zmrużonych oczach jest czytelnie co jest co, a gdy patrzę normalnie to ucieka mi oddzielenie dłoni od twarzy. Pod tym naramiennikiem myślę, że można by to lepiej jakoś rozegrać, bo zrobiła się to jedna plama dla mnie. Teraz też jak się przyglądam to nie wiem, czy przy tej pozie jest tam tyle miejsca, między przed ramieniem a barkiem, na taki wielki naramiennik 😛

ss.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno studium. Wziąłem bardziej ekspresyjny portret niż to co malował Sargent, żeby musieć jakoś spróbować zaadaptować jego rozwiązania,a nie kopiować na pałę. Wydaje mi się, że go zamęczyłem, mogłem więcej detalu odpuścić 😕

1165427053_sargentstudy2small.thumb.jpg.34037e1005905e3c9e68aed28f3b105e.jpg

  • Like 8
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy