Jump to content

Recommended Posts

Podziwiam od dawna 😉 Pierwsza pani zdecydowanie najbardziej mi się podoba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mega kozackie ujęcie! Jak zawsze wysoki poziom 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jakiś stworek zerwał się z łańcucha.

spacer.png

Proces:

 

Edited by SebastianSz
  • Like 6
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistrzostwo. Świetna praca, genialnie oddałeś tutaj akcję.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypas 🙂 Nie wiem jak inni ale ja osobiście byłbym bardzo zainteresowany jakbyś umieścił więcej ćwiczeń, analiz a nawet i notatek jakie wykonujesz 🙂 Nawet jeżeli tobie wydają się nudne to ja chętnie podpatrzę.

Pozdrawiam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak szczerze to ostatnio rzadko ćwiczę bo mi się zwyczajnie nie chce, jak coś robię to już raczej, żeby to prowadziło do jakiejś skończonej pracy. To nie jest najlepsze podejście, ale trochę się wypaliłem i nie mam takiej pary jak kiedyś, żeby trzaskać w kółko te same rzeczy godzinami setki razy.

Co do analiz - cały proces jest dość organiczny, rysuję co gdzie ma być, a potem maluję co widzę/chcę 😉 Wiem, że to nie brzmi pomocnie, ale chodzi o coś takiego:

1. Rysunek. Rozkminiasz proporcje, design, perspektywę i najczęściej też gdzie są cienie a gdzie światło. Jak jest ze zdjęcia/natury jak tutaj, i chcesz realizm no to wszystko jest podane, trzeba tylko się wstrzelić. Pomaga doświadczenie z rysunkiem/malarstwem tradycyjnym, bo jak potrafisz z natury ołówkiem czy olejnymi, to ze zdjęcia digitalowo jest o niebo łatwiej. Ot, patrzysz i rysujesz co widzisz. Cała ta wiedza z rysowania brył tutaj jest właśnie potrzebna, chociaż rysuję bardzo luźno bo i tak to potem zamaluję. Muszę tylko mniej więcej wiedzieć gdzie co jest, szczególnie rozłożenie cieni.

spacer.png

2. Malowanie. Rozkminiasz walor i kolory. Jak ze zdjęcia to pod żadnym pozorem nie używaj eyedroppera do brania kolorów ze zdjęcia, wszystko ma być na oko albo decyzją artystyczną (ja trochę schłodziłem tutaj światło, czyli dodałem trochę niebieskawych kolorów w oświetlonych rejonach, ale ogólnie chciałem jak najbliżej oryginału). Bierz pod uwagę, że zdjęcia przekłamują walor i zwykle jak widać co się dzieje w cieniach to jest jednocześnie przepalone światło, a jak widać co w świetle to cienie są 100% czarne. Oczy są bardziej precyzyjne pod tym względem, dlatego natura>zdjęcie.

spacer.png

3. Rzeźbienie. Czyli wygładzanie i blendownie kolorów, doprecyzowanie która krawędź być jaka (czy miekka czy ostra czy jakieś stany pośrednie), podkręcenie ambient occlusion (cienie w zagłębieniach) i jakieś tekstury, jak są potrzebne.

spacer.png

Ta cała martwa zajęła mi może z 1,5 godziny max. Można to piłować dalej, wchodzić w coraz większe detale ale na szkic wystarczy.

To tyle 🙂 Jak robię prace z głowy to proces jest bardzo podobny, tylko nie mam punktu odniesienia, żeby sprawdzić czy dobrze robię 😉 

Mała dygresja co do refek przy pracach z głowy - z refek korzystam mało, jeśli już to po to żeby wiedzieć z czego jakaś konkretna rzecz się składa (nie narysuję z pamięci np. triery, znam ją tylko z grubsza) albo jako pomoc do anatomii. Zawsze najpierw ustawiam postacie jak ja chcę, a potem ewentualnie szukam czegoś co mi ułatwi życie, nie odwrotnie, w sensie że dopasowuję swoją koncepcję do akurat takiej refki, jaką znalazłem/zrobiłem. Nie wiem czemu, ale drażni mnie jak praca wygląda jak jakiś kolaż bo twórca bardzo opierał się na zdjęciach i to widać, szczególnie, że czasem wiem nawet dokładnie z których zdjęć ktoś korzystał 😄 Wolę krzywo i niedokładnie, ale po mojemu.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jacie 🙂 te twoje odpowiedzi to można by było spokojnie jako tutariale gdzieś na maxie umieszczać  🙂  Bardzo mi to pomaga co piszesz i pokazujesz fajnie że jeszcze się ktoś ostał na maxie komu się chce pomagać. Ja chętnie zobaczę więcej tego typu malunków może być bez opisu jak nie będzie Ci się chciało 🙂 A jak nie chciałbyś u siebie tego umieszczać to w mojej teczce jest dużo miejsca :))  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kozak jak zawsze, ale mi nie siedzi czytelnosc skali obiektow 😛 ale tak tylko marudze, bo nie mam pomyslu jak to mozna by poprawic 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mega to wygląda! Super maźnięcia. Woda to sztosik.
ale czepialsko zgadzam się z uwagą co do czytelnością skali plus mam wrażenie, że żagiel zlewa się z dalekim tłem. Dopiero po chwili zrozumiałam co się dzieje za łodzią 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech, no faktycznie coś nie gra ze skalą. No nic, przynajmniej z wody zadowolony jestem 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woda też jest chu....

 

😛 Nie mogłem się powstrzymać hihi

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A podwozie też było złe 😛

 

Pobawiłem się jeszcze perspektywą atmosferyczną i wielkością cyklopa, może trochę pomoże ze skalą, ale chyba nie mam pomysłu jak to naprawić. Pewnie w samej kompozycji coś nie leży.

spacer.pngspacer.png 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, SebastianSz napisał:

A podwozie też było złe 😛

 

Pobawiłem się jeszcze perspektywą atmosferyczną i wielkością cyklopa, może trochę pomoże ze skalą, ale chyba nie mam pomysłu jak to naprawić. Pewnie w samej kompozycji coś nie leży.

 

Taki over ode mnie, nie przejmuj się kolorami, bo przez noisa nie byłem wstanie dokładnie pickować.

Walor wody, więcej światła od nieba w ciemnym i mniej białego na całości, i cień od statku na pianie, też walor na kamieniu spałszczyłem

Przede wszystkim to nie wiem gdzie jest prawdziwy horyzont, jeśli od postaci zeusa, to statek jest w złej perspektywie, jeśli bierzemy pod uwagę perspektywę w której jest statek i jego horyzont, to zeusowi nie będzie widać stopy i płaszczyzny gór ulegną kompresji, będzie widać więcej klifu.

Kolejna rzecz to gest rzucania , jest dla mnie jakiś nienaturalny, kwestia też perspektywy całej postaci, zasymuluj sobie ruch rzucania piłki

dalej podziały na żaglach, i sam modelunek żagli, one nie będą miały taki mocno wyakcentowanych pojedynczych form, za mała ilość podziałów wpływa też na zły odbiór skali statku

Ptaki, jeśli je wrzucasz to odnieś ich wielkość do statku i niech lecą w jedną stronę, albo schowaj je za żaglem

Sebastian SZ maxover P V1.jpg

  • Like 3
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy