Jump to content
Sign in to follow this  
Paweł Kaczmarczyk

Paweł Kaczmarczyk

Recommended Posts

Hej, stara teczka gdzieś zaginęła a pomyślałem, że fajnie wrócić na stare śmieci, w końcu zawsze najbardziej wymagający byli tutaj. Tak więc nadrabiając zaległości kilka ostatnich prac na rozgrzewkę. Cheers ;)

 

pawel-kaczmarczyk-lady-newt-small.jpg?1468264908

 

germania-magna-sign.png

 

bf109-sign.png

 

scuta-castrorum11-fin-sign.png

Edited by Paweł Kaczmarczyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny warsztat, wszystko ładnie wyrenderowane, a i materiały całkiem fajnie oddane :) Nie jestem jeszcze upoważniony do dawania profesjonalnych opinii ale spróbuje napisać co mnie razi jako odbiorcy. W pierwszym nie umiem zrozumieć ułożenia rąk, materiał na ramionach sugeruje raczej stabilne ułożenie rąk skierowanych w dół, natomiast dłonie umieszczone są wyjątkowo wysoko i w dużych odległościach. Możliwe nawet że są poprawnie zrobione ale ich ułożenie (bądź punkt w którym umieszczona jest "kamera") tworzoną niejasną kompozycje. No chyba że to nie jej ręce ;p

W drugiej pracy rażą mnie te iskierki, o ile te z tyłu jeszcze nie są takie złe to te z przodu... no moja pierwsza myśl to był cyklop z xmenów i jego laserowe oczy ^^

Edited by Kazikowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :) Miło słyszeć.

 

Kazikowy bardzo słuszne uwagi i w 100% zgoda. Z rękami olałem to jako good enough, gdzieś tam pierwotnie mi się anatomiczne zgadzało i nie wzmocniłem tego efektu ostatecznie.

W drugim to art na okładkę karcianki gdzie na front wszystko dookoła będzie na bokach pudełka więc i w odbiorze całości nie robiło różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie są bardzo ładnie namalowane, bardzo podobają mi się kolory.

 

Jeśli mogę coś dorzucić to powiem tylko, że w pierwszej pracy, szyja jest mocno za duża i ogólnie ciasno się robi na obrazku przez taką kompozycję. Trochę szkoda, że jej prawa ręka wchodzi w kadr bez żadnego powiązania z całością.

 

W pracach batalistycznych jest podobny problem, kadry są dosyć wąskie, ale rozumiem, że skoro to na okładki to format był pewnie odgórnie narzucony. Jednak poszerzenie kadrów sporo by dało.

 

Ogółem bardzo fajne rzeczy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie pierwsza najlepsza chociaż troche mdławo. Gdzieniegdzie mogłbyś przywalić mocniejszy światłocień. Chyba że tak chciałeś. Wiem ze to trudnie do wykrzesania, sam mam z tym problem. W scenach walki troche nabrudzone dlatego bardziej podoba mi się pierwsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopracowałbym rozróżnienie materiałów(serwetka, szkło i metal) bo teraz wszystko wygląda podobnie. I może bardziej bym różnicował krawędzie na miękkie i twarde. Zwróć na to uwagę przy następnej martwej bo podejrzewam, że to było po prostu szybkie ćwiczenie. Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

rymin - dzięki, to prawda, mialem na tyle mało czasu że skupiłem się bardziej na kolorach. :)

 

Kolejne, po ćwiczeniach ze Sławkiem Fedorczukiem wzięło mnie na coś luźniejszego.

 

old_drive4_small.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę mi się tutaj zlewa samochód z bannerem, ale fajny dynamizm w tym jest i kolorki :) next plz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny dynamiczny obrazek, rowniez podoba mis ie paleta, widac ze nie boisz sie koloru i potrafisz nim sprawnie operowac.

 

Ogolnie rzecz biorac nie jestem fachowcem od perspektywy, ale mysle ze to rybie oko nieco sie ryplo w kilu miejscach, u mnie tez jest sporo bledow, ale wrzuce taki maly overek. I tak jak juz pisalem komus tu w teczce, trzeba momentami uspokoic pewne rejony obrazka, czy to cienie czy swiatla czys rod tony, w ktoryms z tych obszarow powinno byc mniej detali. Odnosnie tego konkretnego obrazka, zbyt duzo tam rozmytych elementow zlewajacych sie w siebie, osobiscie uzyl bymw iecej solidnych plam. Ale patzrac na poprzednie prace widze, ze to rozumiesz, wiec przyjmuje to za eksperyment :)

 

r26jwl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ICE dzęki za over! :) Chociaż musiałem sobie porównać żeby zobaczyć co zmieniłeś. :D Przegięcie perspektywy było celowe - przechyliłem lewy pion banneru żeby nadać więcej dynamiki. Obrazek zdecydowanie jako eksperyment, zresztą już go zdążyłem przebudować i poczyścić kolory bo sporo nabrudziłem. :P

 

15 minut na na odmóżdżenie :)

Postac1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak uzyskujesz ten malarski feel? Używasz raczej pędzli z twardą krawędzią czy miękką? I jak z opacity na pędzlu - masz ustawione na sztywne czy kontrolowane naciskiem piórka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DraxMustHurt ostatnio głównie siedzę w procreate, ma bardzo fajne malarskie pędzelki, rozmywanie mieszanie farby itd.

W fotoszopie zauważyłem, że najczęściej używam pędzla co się zwie Farba2 od Macieja Kuciary, daje świetny efekt zarówno w szkicach i w malowaniu dużymi plamami koloru - przy takich szybkich luźnych malunkach używam go w 90% + okrąglak twardy i miękki, ewentualnie coś teksturowatego. Opacity najlepiej mieć na 100% szczególnie w pierwszych etapach gdzie ustawiasz sobie dużymi plamami kolory - wtedy nie wybacza błędów musisz trafić w kolor, potem można sobie zmieniać do woli. Zwykle nawet jak mam ustawione zależne od nacisku to dociskam na maksa żeby nie tracić saturacji danego koloru a tylko pod koniec odpuszczam żeby lekko się zmiksował z kolorem pod spodem - to kwestia wyczucia, ale to chyba właśnie daje czasem ten malarski feeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak uzyskujesz ten malarski feel? Używasz raczej pędzli z twardą krawędzią czy miękką? I jak z opacity na pędzlu - masz ustawione na sztywne czy kontrolowane naciskiem piórka?

 

Kiedys dawno temu i nie prawda, mialem podobne pytania, sek w tym ze malarski efekt uzyskuje sie glownie umiejetnosciami a nie pedzlem ^^

 

Proponuje sprobowac prawdziwych farb olejnych na malych formatach nawet na papierze, zobaczysz jak Ci to rozjasni wszystko.

I te tajemnice beda stawac sie oczywistymi oczywistosciami ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koń ma chyba trochę za krótką szyję i ogólnie problemy z proporcjami w paru miejscach, ale na pewno czuć tutaj chłód Rosji i umiejętne posługiwanie się plamą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, przyjrzę się temu, chociaż mocno wspierałem się referencjami i szczerze mówiąc nie do końca to widzę. ;) Może coś bardziej zrypałem w nogach i w skrócie perspektywicznym stąd to wrażenie. Konie są piekielnie trudne do malowania. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna wrzuta ale mam wrażenie, że większość tych prac dużo by skorzystała jakbyś nad nimi przysiadł:) Podejrzewam, że pewnie wymagała tego praca i stawka ale w tych z hannibala aż się prosi żeby to wykończyć. Ten z This war of mine najlepszy właśnie z tego powodu- nie wygląda na niedokończony w porównaniu z innymi. Pozdrawiam i czekam na więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy