Jump to content

Początkujacy. Kilka pytań. Modelowanie samochodu.


Recommended Posts

Witam serdecznie. Jestem początkujący w 3dsmaxie. Wiec za wszelkie banalne dla was pytanie prosze nie jechać aż tak bardzo ;). Z racji zamiłowania zabrałem się za modelowanie samochodu i natknąłem sie na kilka problemów. Pierwszy z nich to taka sytuacja jak na załaczonym obrazku. Mianowicie mam siatkę samochodu, wierzchołki ABCDE ( rys 1) , używam meshsmooth lub turbosmooth i robi się sytuacja jak na rys 2, czyli zaokrągla mi wszystko. Chciałbym uzyskać cos jak na rysunku 3. Czyli np. kat prosty miedzy A i B zaokrąglenie miedzy B C D i od D linia prosta. Jak robic katy proste, rozwarte na siatce miedzy wierzchołkami aby meshmsmooth zaokraglał mi krawedzie tylko te ,które potrzebuje ? Drugie pytanie to w czwartym dolnym viewporcie mam problem z zaznaczaniem wierzchołków i krawędzi. Klikam i nic nie zaznacza lub w najlepszym razie zaznacza np wierzchołek sąsiadujący. To samo z krawędziami .W innym viewportach działa. Z góry przepraszam za być może idiotyczne pytania . Pozdrawiam.jr73om.jpg[/img]

Edited by parhelia
Link to post
Share on other sites
Drugie pytanie to w czwartym dolnym viewporcie mam problem z zaznaczaniem wierzchołków i krawędzi. Klikam i nic nie zaznacza lub w najlepszym razie zaznacza np wierzchołek sąsiadujący. To samo z krawędziami .W innym viewportach działa.

 

Masz prawdopodobnie domyślenie ustawione systemowe jednostki sceny.

Wejdź w Customize/unit Setup...

Display unit scale, zaznacz Metric i wybierz Centimeters,

Wejdź dalej w System Unit Setup

i w System Unit Scale ustaw 1 Unit = 1,0 centimeters

Link to post
Share on other sites
Zdaje sobie sprawę ,ze proste to nie jest, jednak chcę to robić i zrobię, wcześniej lub później dam radę. Po to jest forum ,żeby pomagać. Sensej, stormwind dali radę. Pozdrawiam.

 

po prostu istnieje duże prawdopodobieństwo że możesz się zrazić.

Link to post
Share on other sites

Zacznij zatem od felg, lusterek bo jak zaczniesz kaszanic bryle to stracisz mase czasu :) I sie zniechecisz.

Tak na marginesie to 3ds max to nie jest soft do modelowania aut. W ogole poly to nie to czego potrzebujesz. POszukaj w necie nurbs / surface modeling.

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z tym co pisze Maciek i Ptaszek, nie to, że wątpię w Twoje możliwości, ale wiem jak problematyczne jest modelowanie takiej bryły.

 

Pokaż proszę model samochodu nad którym pracujesz, ujęcia gdzie widać siatkę.

Link to post
Share on other sites

Witam. Po prostu nie chcę się poddawać lecz robić wszystko , aby możliwe było mi opanowanie tego programu. Do tej pory robIłem szkice i projekty w 2d . Tutaj galeria po godzinach : http://pietrekm.deviantart.com/gallery/. Coraz częściej mam jednak zapytania o zaprojektowanie i wizualizacje w 3d. Stad moja lekka upartość. Co do siatki modelu nad ,którym pracuje...no właśnie... to jest mój osobisty projekt, skomplikowany kształt i..pojawiajace sie problemy a co z tym związane moja obecność i zapytania na tym forum.

Link to post
Share on other sites

patrząc na to że jesteś concept artystą myślę że zBrush byłby dla ciebie fajną aplikacją aby złapać bryłę w 3D i potem ją podmalować ewentualnie albo zrobić retopo. No i oczywiście jakiś program nurbsowy jeśli chcesz iśc w to full profesionalnie np Alias autodesku

Link to post
Share on other sites

Powiem cos od siebie: Jesli chcesz modelowac samochody, to modeluj. Wiem na swoim przykladzie , ze warto, nawet na poczatku swojej przygody z grafika. Oczywiscie trzeba byc przygotowanym na to, ze od razu moze nie wychodzic,że nalezy wybierac te latwiejsze auta itp. Ale potem satysfakcja jest ogromna, jak juz wyczujesz modelowanie. Chociaz modelowania uczysz sie cale zycie, tak jak i grafiki. Tak wiec powodzenia i do przodu ! :)

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy