Jump to content
stormwind

V-Ray - rendering na drugiej jednostce

Recommended Posts

EDIT -> aktualizacja w ostatnim poście

 

Wybaczcie za lakoniczny temat. Nie mam doświadczenie w renderingu sieciowym i konfiguracji.

 

Doradcie proszę jak najwygodniej mogę ustawić drugi PC do renderowani w tle.

Na chwilę obecną pracuje na PC z maxem i vrayem 3.4. za dnia workstation w nocy zazwyczaj render.

Mamy też drugi PC, który stoi nieużywany. Ideą jest renderowanie na nim w czasie gdy pracuje na pierwszym.

 

Pierwsza myśl to nowa licencja maxa i vray workstation. Gdzie podchodzę i otwieram scenę i klikam Render, lub wysyłam z backburnera.

Ale może można zrobić to, prościej, lepiej, wygodniej. Może wystarczy na początek sama licencja rendernode Vraya, ewentualnie standalone? Nie wiem co z czym się je. Na razie nie zakładałem spinania razem mocy obu PC, ale w przyszłości to też może się przydać.

Przyznaje ze opcja z licencją maxa ma zaletę ze zawsze mogę zmienić coś na bieżąco bez potrzeby wysyłania jeszcze raz sceny.

 

Będę niezmiernie wdzięczny za wskazanie drogi, podanie przykładów konfiguracji dla takiego przypadku.

Edited by stormwind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeby uzywac max'a jako render node nie potrzebujesz licencji. Instalujesz max'a jako trial i nigdy go nie uruchamiasz a tym samym nie aktywujesz.

Z vray'em to zalezy od wersji i licencji. Kiedys do kazdej licencji bylo (jesli dobrze pamietam) 10 render nodow. W wersji z ktorej korzystasz za rendernody trzeba placic oddzielnie :/

Nie wiem jaki masz rodzaj licencji ale sproboj http://localhost:30304/getstatus powinno wyswietlic ilosc i rodzaj dostepnych licencji.

 

Po zainstalowaniu max'a i vray'a uruchamiasz backburner manager na glownym kompie (serwerze) a na nodzie backburner server i laczysz sie z managerem (podajesz IP albo sieciowa nazwe komputera). Jesli bedziesz chcial polaczyc moc obu komputerow uzyj vray distributed rendering.

Zeby zobaczyc co sie dzieje na komputerze w sieci uzyj Windows Remote Desktop Connection.

 

To tak po krotce, jak cos nie jesne to pisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Tomku. O taką odpowiedz mi chodziło, bo już sięw tym wszystkim pogubiłem. Najprościej i taniej będzie dokupić jednego rendernoda.

Z samym backburnerem już sobie poradzę. Ale pozwolę sobie zostawić furtkę w razie pytań.

Jeszcze raz dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopuje Temat, bo aktualizuje sprzęt:

 

Aktualnie mam 2 jednostki

PC1 max w subskrypcji i vray workstation

PC2 niaktywowany max i vray jako rendernode tylko do renderowania przez backburner.

 

Zostaje przy 2 jednostkach, wymieniam, stację roboczą. PC1 -> PC3

 

Najłatwiej wymienić PC1 na PC3 zainstalować jak poprzednio max w subskrybcji i vray worsktation. i renderować dalej na PC2

 

Ale co sie stanie jeżeli jako render noda zostawiłbym PC1 z aktywowanym juz maxem, a nowy PC3 chciałbym traktować tako workstation,

Czy będę mógł jednocześnie pracować na PC3 i rederować na PC1? Czy max nie uruchomi sie ze względu na kolizję subskrypcji (licencja na 1 stanowisko)? Czy moge odinstalować maxa i zanistalowac go ponownie bez aktywacji czy jednak system rozpozna go jako aktywowany?

 

Chciałbym zostawić sobie PC1 żeby mieć w razie potrzeby dostęp do jego aktualnej zawartości. A na PC3 zacząć ze świeżym systemem.

Edited by stormwind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz przenieść licencję przez "Licence Transfer Utility". Jedno jest jednak pewne, że jak to zrobisz i aktywujesz maxa (nawet przez transfer licencji) na PC3 to dostaniesz po jakimś czasie telefon z autodesku z prośba o wyjaśnienie czemu licencję jednostanowiskową uruchomiłeś na drugim komputerze.

A jeśli nie telefonicznie to przynajmniej w wersji listownej to pytanie dostaniesz ;)

 

Maxa na PC1 nie odpalisz ale jako rendernode będzie działał.

Edited by pionix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie! Nie wiedziałem że muszę przenosić licencje na nowe stanowisko, myślałem że wystarczy zainstalować na nowym stanowisku a starego nie używać. Przynajmniej jedno zaskoczenie mniej na drodze migracji.

 

Chodzi mi o sam rendernode uruchamiany zdalnie przez backburnera, nie planuje z niego korzystać.

Czyli dobrze rozumiem, że po przeniesieniu licencji max na PC1 będzie zdezaktywowany ale, będę mógł renderować z Backburnera tak jak dotychczas na PC2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz dziękuję,

 

Chociaż na stronie License transfer Utility jest tekst dotyczący subskrypcji, czeka mnie jednak poważna lektura i testowanie.

 

"If you have a subscription, you do not need to transfer your license from one computer to another to activate your subscription software on a different computer. Your subscription includes rights to install and activate your software on more than one computer. For each computer you wish to use, follow the standard installation procedures for your software. Refer to your Software License Agreement for more information about software usage rights."

Edited by stormwind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu najprawdopodobniej znalazłem odpowiedz na moje Pytanie.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Backburner-render-farm-licensing-and-setup-with-3ds-Max.html

 

Jutro przetestuje czy działa.

 

"Although 3ds Max needs to be installed on every render node within the render farm network, these copies of 3ds Max do not need to be individually licensed.

 

You can use the same serial number for the render node copies of 3ds Max, however they do not need to be activated. (The network render management software will launch the 3dsmax.exe program on its own.)"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy