Jump to content

Recommended Posts

Witam, tak jak w temacie. Jako, że dla mnie to drugi co do urody śmigłowiec, dlatego postanowiłem go wymodelować. Będę w miarę możliwości, wiedzy i umiejętności dodawał detal. Ale, bardziej skupię się tym razem na skończeniu go w całości :).

HwT8eHr.jpg

Edited by Lukasz2244
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Pd długiej przerwie, wziąłem się za dokończenie modelu. Teksturuję etapami, ponieważ na tym etapie wyszły babole z siatką. A przy okazji będę dodawał nity i parę jeszcze detali. Co myślicie (już na tym etapie), czy kolor może być. Ten model traktuję bardzo szkoleniowo. Wiem, gdzie już od samego początku popełniłem błąd i teraz wychodzi :). Ale nauka bezcenna :)

 

Z23qMeQ.jpg

Link to post
Share on other sites
Chcesz go nitować obiektowo? Level hard. Skoro texturujesz już, to zapewne elementy są po unwrapie, nie lepiej nity zrobić bumpem czy displacementem?

 

Cześć Wojtku, faktycznie pierwszy zamysł był taki by nity robić osobno. Ale, zobaczę dziś jak wstawię nity jako bump i jak to będzie wyglądało.

Dzięki za podpowiedź :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Chcesz go nitować obiektowo? Level hard. Skoro texturujesz już, to zapewne elementy są po unwrapie, nie lepiej nity zrobić bumpem czy displacementem?

 

z jakiej racji niby hard? dla mnie osobiście to texturami to jest hard... zrobić te nity. wymodelować to jest dużo prościej

Link to post
Share on other sites
z jakiej racji niby hard? dla mnie osobiście to texturami to jest hard... zrobić te nity. wymodelować to jest dużo prościej

 

A no z takiej że jak z grubsza oceniam na całym modelu nitów będzie co najmniej kilka tysięcy co będzie mieć wpływ na ciężar modelu... pomijam tu kłopot z idealnym pozycjonowaniem każdego nita w stosunku do powierzchni poszycia. Oczywiście można dać sfery zatopione w powierzchnię i wtedy odrobinę łatwiej ale za to masa zbędnych poligonów. Reasumując osobiście wolałbym zrobić to bumpem, ale oczywiście każdy robi jak woli. ;)

Link to post
Share on other sites
A no z takiej że jak z grubsza oceniam na całym modelu nitów będzie co najmniej kilka tysięcy co będzie mieć wpływ na ciężar modelu... pomijam tu kłopot z idealnym pozycjonowaniem każdego nita w stosunku do powierzchni poszycia. Oczywiście można dać sfery zatopione w powierzchnię i wtedy odrobinę łatwiej ale za to masa zbędnych poligonów. Reasumując osobiście wolałbym zrobić to bumpem, ale oczywiście każdy robi jak woli. ;)

 

cooo? Kliment z takim doświadczeniem? instancje panie. całość będzie ważyć mniej niż tekstura. pozatym mówisz kilka tysięcy.. a to kropeczki w photoshopie same się postawią? i jeszcze trzeba je stawiać na dobrej uv'ce, patrzeć jak ta uv'ka idzie to jest dopiero masakra.. A tak sobie na szybkiego z odpowiednim snappingiem modyfikatorami array czy shrinkwrapem możńa mega szybko zrobić nity czy śróbki... zaskoczyłeś mnie trochę.

Link to post
Share on other sites

powtarzam że w ah64 d i e, lewa i prawa strona gondol donych się rożni, szyby są wypukłe trochę jak bańka (w prototypie były zakrzywione tylko ale okazało się że taka szyba odbija za dużo światła i dlatego maja taki charakterystyczny wypukły kształt)

Link to post
Share on other sites

medwed - dzięki za linki.

 

Maciek Jutrzenka - wybrałem opcję bardziej wnerwiającą bo faktycznie wstawianie tych kropek i patrzenie czy dobrze spasowana to istny koszmar :).

 

dexter47 - tak wiem, że się różnią. O tych szybach to nie wiedziałem, dzięki za info.

 

Tak wygląda na tą chwilę z bumpem nity

out.php?i=1190056_13b.jpg[/img]

Link to post
Share on other sites

@lukasz2244 a nie mógłbyś tych nitów stawiać w substance painterze? nie musiał byś się bawić i patrzeć czy dobrze ci pasują bo ustawisz to na brushu i polecisz po modelu wiec rozmiar będzie taki sam, dodatkowo ustawiasz sobie lazy mouse i zwiększasz spacing na brushu i robisz nity za pomocą jednej linii.

 

Ustawianie instancji lub nakładanie tego w PS brzmi trochę masochistycznie, a w SP obleciał byś wszystko w godzinę

Link to post
Share on other sites
@lukasz2244 a nie mógłbyś tych nitów stawiać w substance painterze? nie musiał byś się bawić i patrzeć czy dobrze ci pasują bo ustawisz to na brushu i polecisz po modelu wiec rozmiar będzie taki sam, dodatkowo ustawiasz sobie lazy mouse i zwiększasz spacing na brushu i robisz nity za pomocą jednej linii.

 

Ustawianie instancji lub nakładanie tego w PS brzmi trochę masochistycznie, a w SP obleciał byś wszystko w godzinę

 

Myślałem o tym, ale nie bardzo umiem :/. Szukałem na necie jakiś tutoriali, ale nic takiego nie znalazłem. Ten model traktuję bardziej jako naukę. Masę błędów popełniłem już na początku. Teraz wszystko się mści. Idę etapami kolejno teksturując i poprawiam tam gdzie się jeszcze da siatkę. Tak czy siak, męczę się niemiłosiernie :).

Link to post
Share on other sites

jak chcesz ogarnąć paintera to polecam kanał alegorythmic na YT. Tu masz playliste do intra do SP

 

jak obejrzysz całość to będziesz ogarniać program w wystarczającym stopniu żeby sobie poradzić z większością rzeczy.

 

jak nie che Ci się tego przeglądać to tu masz jpg w którym opisałem ci jak to zrobiłem, dość szybko bo nie mam zbyt wiele czasu teraz ale jak coś to później mogę Ci opisać żebyś się nie męczył z ustawianiem tego ręcznie :P

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy