Jump to content
SUPER_OkO

Mały teścik gęby

Recommended Posts

 

 

Rigg stworzony na bazie skanow. Jest to bazowa główka wyjściowa do dalszej pracy. Animacja to zwykłe roto 3d, robione na kolanie nic specjalnego. Przy okazji mogłem przetestowac nowy Arnoldowy shaderek sss dla vraya.

 

 

Patrze juz na to jakis dluzszy czas, wiec nie mam juz dystansu odpowiedniego do tego. Takze kazde sugestie/detale mile widziane.

 

 

Tutaj link do oryginalu. Wzialem sobie tego goscia na warsztat, bo wiedzialem, ze i tak nie jestem w stanie sie zblizyc w minimalnym stopniu do realizmu mimiki, podjalem wyzwanie.

Edited by SUPER_OkO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie bomba. Fajna mimika, zwłaszcza na koniec jak odchyla głowę w lewo. Świetnie ci wyszło a render na wysokim poziomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że po tym szybkim ruchu glowy kończy sie animacja. Świetnie to wyglada i jestem pod wielkim wrażeniem. Po zobaczeniu moja mina było podobna do tej z miniaturki :D Nie jestem w stanie osiągnąć tak dobrego efektu (jak narazie), ale jeśli mogę sie doczepić to coś nie pasuje mi z kącikami ust. Pięknie :) Genialne oczy jak dla mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swietna animacja i shader, jednak mam wrazenie, ze oczy sa martwe. To chyba odwieczny problem w symulacji ludzkiej twarzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba za mało agresywne masz ruchy. Mimika twarzy człowieka nie składa się z easingów, tylko drastycznych szarpnięć, czasem rozłożonych na 1-3 klatki. Patrząc na oryginał i Twoje to właśnie rzuca mi się w oczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

świetny efekt:)

1.jeśli chodzi o ten konkretny przykład w porównaniu do refki, przydało by się bardziej wyeksponować napięcia mięśniowe twarzy. wybrałeś nie lada trudny materiał referencyjny - ale to dobrze. on właśnie mocno akcentuje grę, napinając mięśnie, co staje się głównym motywem wizualnym.

 

2.jeśli spojrzeć na to tylko jak na test riga, rewelacja:) nie mam uwag

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dal mnie przekozactwo, możesz napisać coś więcej o wykorzystanie skanów w animacji twarzy, jak ugryźć temat itp, ewentualnie podesłać parę linków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze, pojawiło się tu sporo celnych uwag. Aby bardziej wam rozjaśnic o co w tym chodzi, to wrzuciłem nowy skan twarzy do systemu. Zupełnie inna twarz, z innym detalem, natomiast animacja ta sama.

 

 

 

Całość posiada dosyć uniwersalna warstwe do manipulacji. Mimika, jest zrobiona podstawowa, ktora można rozszerzać modyfikować. W produkcji, juz trzeba będzie dopracowywać detal jednostkowo.

 

Workflow jest dosyc prosty: 3dscanstore, texturing.xyz, wrap3, max, mudbox i przerzucanie wszystkiego w kazda strone co chwile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rig wygląda zacnie, jak na test to na prawdę dobra robota. Niestety uncany valley bije po oczach im bliżej realizmu.

 

Staram się nie czepiać animacji, ale w niektórych przypadkach sam będziesz wiedział czy to rig czy animacja ;) Żeby bylo hiperrealistycznie moim zdaniem przydało by się:

 

- Ciut więcej sqasha i stretcha na środkowej części dolnej wargi.

- górna warga unosi się jednocześnie jako całość, przydały by się tam jakieś offsety

- reakcja nozdrzy na snear, zazwyczaj ten sam mięsień wpływa nieco na skrzydełka nosa

- brak overlapa skory policzków na ruch głowy.

- bardziej wydatne zarysowanie mięśni żuchwy przy akcentach.

- skóra pod oczami powinna być bardziej żywa tam mięcho rusza się zazwyczaj góra dół nieco bardziej często ma wpływ na dolna powiekę- znowu nie wiem czy rig czy animacja

- brwi są nieco martwe w niektórych momentach, również mam wrażenie, że zewnętrzna część brwi powinna ruszać się nieco więcej

- same źrenice wyglądają jak "constrainięte" ;) , ale to już chyba bardziej animacja niż rig.

 

Pozdro

Gaspar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy