Jump to content
Sebazx6r

Retopoflow do blendera vs Topogun a moze...

Recommended Posts

Szukam jakiś propozycji do retopo. 3d coat trochę drogi retopoflow plugin do blendka, którego trochę ciężko mi się przesiasc. No i niekontynuowany topogun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybym znał Blendera to na 100% sprawdziłbym RetopoFlow, widziałem kilka zwiastunów i prezentuje się super.

 

A jako, że nie znam Blendera więc w przyszłości mam zamiar nauczyć się 3D-Coat ma świetne narzędzia do retopo, oczywiście nie tylko tym kusi, świetny program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie nie znam Blendera. Topogun kusi mnie ceną. Mam już Zbrushu i Substance paintera więc taki kombajn jak 3dCoat troche mnie mnie kusi szcególnie ,że jest sporo droższy, a wiele funkcji z niego nie jest mi na chwilę obecną potrzebnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja retopoflow nie polecam, zbugowane i niedorobione gówno. Juz wole ręcznie siatke zbudować. Jedyna zaleta tego czegoś to darmowość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No retopoflow to kosztuje 79$ plugin do blendera. Mi się podoba opcja do cylindrow etc.

 

https://blendermarket.com/products/retopoflow

 

Oczywiscie robilbym recznie ,ale ma parę ciekawych opcji też. Bardzo zależy mi na opcji relaxacji vertexów razem z uwzględnieniem fallofu czy tez przemieszczani. Ogolnie featury z mayki xD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatem dlaczego nie skorzystasz z retopo w ZBrush?

Wielu artystów aby nie obciążać się dodatkowym softem wykonuje retopo w ZBrush.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma tam automatycznych funkcji żadnych. Wszystko ręcznie.

Seba chce się odciążyć dodatkowym softem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

retopoflow jest darmowy, płacisz co łaska

 

ściągnij stad

https://github.com/CGCookie/retopoflow

 

"You may purchase RetopoFlow on the Blender Market

 

Purchasing a license entitles you to tool support and helps ensure RetopoFlows continued development."

 

Tylko ostrzegam, to jest tak skonsturowane że niejako włazisz w ichniego edit moda ale każdy błąd kończy się strata całej pracy (tu nie ma savewoania).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybyś ciut zmienił workflow na mniej popularny mógłbyś w czystym blenderze mieć IMHO najwygodniejsze narzędzie do retopo - wystarczy zamienić polymodeling na box modeling, oraz pracować z włączonym shrinkwrapem - najbliżej temu do wbudowanego zbrusha w modeler (masz dostęp do wszystkich standardowych narzędzi do modelowania, sculpt mode i do tego "zproject" który robiony jest automatycznie). Oczywiście czasowo nic nie przebije Zremeshera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to na chwile obecna nie ma wygodniejszego softu od Mayki i quadra tool. Zremesher do retopo odpada. Tworzy g.. siate z niekskonczonymi lupami a reczne retopo w zbrushu to porazka. Kiedys probowalem wlasnei topoguna. Acha Rice dzieki nei wiedzialem ze jednak jest za free ;). Automatu nie chce.

 

Mowisz Andy ze Blender, jakis dobry tutek gdzies jest? Ma opcje relaksowanai smoothowania vertexow z przyklejeniem dod siatki? Nagram kiedy co jak robie w Mayce. Brakuje napewno tych tooli do tubalnych szejpo tak jak w tym retopoflow ze kreski stawiasz i on robi. Musze shrinkwrap i extrudowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chociażby tutaj gościu używa shrinkwrapa przy retopo:

 

 

a z boxem modelingiem to tutka chyba jeszcze nie widziałem - sam się uczyłem z Klickowych w wings3d wiec dla mnie naturalne było, że najpierw ustawiam sobie loopy, później apply shrinkwrap -> subsurf -> kolejny shirnkwrap (i powtarzam aż do satysfakcjonującego zagęszczenia, a wewnętrzne loopy są z automatu przyciągane do siatki). Wygładzać można w edit mode lub normalnie brushem (ale shrinkwrap nie działa w sculpt mode - dopiero po wyjściu z niego siatka jest dociągana).

Jeżeli chodzi o perpoly retopo to się nie wypowiadam bo nie korzystam (nigdy nie miałem cierpliwości do tego).

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie ma wygodniejszego softu od Mayki i quadra tool

 

whaaaat? ostatnio musiałem porobić symulacje w bifroście w mayce zainstalowałem sobie 2017. i byłem rozczarowany, to mało powiedziane. co chwila miałem moment że.. boże czemu nie ma tego lub tego.. dlaczego trzeba robić tak strasznie na około.. albo boże ile klikania żęby zrobić pierdołę.. nie wspominając już o tym jak bardzo interface nie jest adaptywny i ile miejsca jest marnowane.. spoczątku myślałem że to po prostu moja niewiedza.. ale po kilku pytaniach do znajomych. zostałem z rozczarowaniem bifrost oczywiście wykonał robotę świetnie.. ale.. Wygodny soft? chyba najmniej. ze wszystkich jak dla mnie.

 

co do retopo.. po 1 vertexie tak jechać strasznie wolno.. nie lepiej namalować cała siatkę a w sumie guide pod bmesha? grease pencil któy też jest snapowany do siatki. plus wszystko podłączyć do shrinkwrapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie znajomi tez nie znaja ;). Nie tylko vertex po vertxie sie da ;).

Kwestia przyzwyczajenia ja szybciej robie w Mayce kumpel Maxie a trzeci w blenderze. Dla mnie z tych funkcji co widze w blendku to brakuje na chwile obecna tego cuda do palcow robienia ciecie i robi ;).

Nie wiem co to bmesh ale riggerzy maja specyficzne wymagania czesto zaden automat w gre nie wchodzi ;). W Mayce odtwarzam sobie vertex order resymetryzuje etc. na pewno wielu funkcji nie ma ale tych ktore ja uzywam czesto i nie ma w innych softach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bmesh to w skrócie takie duże określenie na rewolucję w meshu blenderowym... czyli ngony ;)

 

Swoją drogą jeżeli masz jakieś fajne narzędzia to zarzuć linkiem - będzie łatwiej zrozumieć czego potrzebujesz/wymyślić obejście (a i sam jestem ciekaw, bo w corocznym "gąszczu" nowych opcji może pominąłem jakieś nowinki ;)

 

ps. pewnie, że da się inaczej niż per vertex, ale problem pozostaje ten sam - w końcu masz kilka różnych ładnych fragmentów siatki, które musisz jakoś ze sobą połączyć - przy box modelingu detal dodaje się bardziej jednorodnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest jeszcze SpeedRetopo do Blendera: https://blenderartists.org/forum/showthread.php?406224-Addon-SpeedRetopo.

 

Smootha (Skrót W => Smooth) można zastosować zawsze jak masz modyfikator shrinkwrap. Chyba, że nie o takiego smootha chodzi ;)

 

o własnie bsurface not bmesh xD głównie o taki workflow mi chodziło oraz no wiadomy shrinkwrap + box. na wszelkiego rodzaju ręcę nogi ramiona. zrestą jeżeli ma się zrobiony już gotowy model low poly.. jakiejś postaci.. to przenieść go na nową postać to jest raptem kilka minut.. nie widzę totalnie sensu za każdym razem robić retopologie od nowa. no chyba że postać jakaś fancy zbroja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To taki relax smooth brush z fall ofem który trzyma się siatki pod spodem.

[video=youtube_share;q3O9wVtYUgc]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dasz shrinkwrapa i wejdziesz do sculpt mode to tak samo ci wygladzi brush smooth. a masz jesze relaxa i opcje smooth. niczego w tym filmiku nadzwyczajnego nie widze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak dasz shrinkwrapa i wejdziesz do sculpt mode to tak samo ci wygladzi brush smooth. a masz jesze relaxa i opcje smooth. niczego w tym filmiku nadzwyczajnego nie widze.

 

ja tam się zajarałem migotającymi jak teńcza vertexami :D że sobie zanimowąłem them i mi teraz wszystko tańczy jak dyskoteka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
to nie tak dziala w Blenderze, nie ma falloff... wygladzania z odlegloscia.
Jest w sculpt mode. Z fallofem jaki tylko zechcesz. Nie ma snapowania w locie do powierzchni. Trzeba co jakiś czas zatwierdzić shrinkwrapa przy większych zmianach. Przy takich jak Seba pokazał na filmiku nie ma problemu.

 

Są 2 male minusy retopo w za pomocą zwykłych tooli w blenderze. Trzeba się napocić z ustawieniem sensownego wyświetlania modeli, poustawiać opcje w kilku miejscach (materiał, ustawienia materiału, ustawienia obiektu, ustawienia viewportu...). Jeszcze nie udało mi się zrobić setupu równie dobrego jak w Coacie. Drugi minus to potrzeba kopiowania/zatwierdzania shrinkwrapa co jakiś czas, przy grubej edycji siatka potrafi czasem szaleć. Na szczęście do obu rzeczy są proste addony. Sam retopoflow bardzo się poprawił ostatnimi czasy więc warto testować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acha xD czyli jednak nie jest tak rozowo. Qrdr e zbrudhu by zrobili porzadne retopo. Moze w 5 zrobia. Tylko wrde im ufac. R7 bedzie ostatni. A tu R8. Bam fajnie darmowy update tylko kiedy byl summit a r8 ani widu ani slychu. Wolalbym wydac kase na update fo 5 jakby bylo chyba sobie dcisgne demo topoguna i poprobuje tego i tego blrndetoeego ustrojstwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy