Jump to content
Sebazx6r

Retopoflow do blendera vs Topogun a moze...

Recommended Posts

Idealnie nie jest ale bez porównania w wygodzie/szybkości z retopo w zecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nie. W blenderze retopo jest dużo lepsze niż to z zety, ale brakuje mu trochę do ideału. Imho większość softów radzi sobie z retopo lepiej niż zbrush.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej jest retopo robić z tym addonem:

https://github.com/fedackb/surface-constraint-tools

Addon z automatu dodaje modyfikator shrink wrap po każdej operacji wykonenej w editmodzie - czyli np. po eksturdzie,

dodaniu loopów - nowa geometria automatycznie przyklei się do higpoly.

Bez tego addona, shrink wrap ma taki problem, że bazowy mesh lopoly może mieć spore przesunięcie względem mesha po działaniu modyfikatora i rezultaty operacji mogą być nieprzewydywalne.

Do tego jeszcze addona xray zrobiłem aby renderować mesh lowpoly nad highpoly. Jak by co to mogę wrzucić link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystając z okazji, chciałbym prosić o jakieś propozycje do 3ds Max :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wbudowany Graphite Modeling Tools (dawny Polyboost) wydaje się być ok. Próbowałeś?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej @Monio, jasne że próbowałem, ale zobaczę ten drugi filmik, może się czegoś nowego dowiem, dziękuję!

 

Generalnie szukam czegoś z fajnymi ficzerami, ze shrinkwrap.

To co pokazał @McGavish jest super, takie coś by mnie zadowoliło.

 

autospacing na edges

relax vertexów pomiedzy edges z shrinkwrap, tak aby otrzymać jak najrówniejsze polygony, czyli tak jak na poniższym filmie.

 

To jest doprawdy bardzo smaczne i chciałbym taki toolset do 3ds Max!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maćku dziękuję Ci za propozycję, i jest mi bardzo miło, że chciałbyś poświęcić swój czas aby przekazać mi stosowną wiedzę, ale jeszcze trochę mi brakuje abym skłonił się do nauki Blender'a.

Cenię sobie ten soft i od czasu do czasu zobaczę film pokazujący jakiś ficzer, ale nie czuję większej potrzeby aby się go uczyć,

 

Wyginanie edge z fall-off, super sprawa, bardzo mi się to podoba i pewnie Bleneder oferuje sporo takich myków.

 

1m 58s

 

Widziałem, że STRZYG zrobił sobie jakiś czas temu custom intereface do Blender'a, i tego też się obawiam, że konfiguracja zje mi masę czasu, dlatego jeszcze nie teraz.

 

Ale z pewnością będę pamiętał o Twojej propozycji i jeszcze raz Ci za nią dziękuję! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

naprawdę konfiguracja to jest moment.. :) właśnie to jest piękne że wszystko robi się momentalnie szybko. myślę że bez potrzebnie wmawiasz sobie że jest to skomplikowane kiedy naprawdę nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie miałem na myśli takiej podstawowej konfiguracji, ale np. wyciąganie narzędzi do quad menu, czyli generalnie personalizowanie interface pod swój gust i potrzeby.

Nie jestem klikaczem i irytuje mnie bieganie myszką po interface, więc większość narzędzi mam powyciągane do quad menu.

No i dochodzi jeszcze kwestia odpowiedników w Blender, dowiedzenie się co jest co zajmie z pewnością trochę czasu.

Zainstaluję sobie Blender, i co jakiś czas poświęcę mu chwilę, może tym sposobem jakoś się wdrożę, z braku czasu ciężko mi zaczynać cokolwiek nowego.

 

Moje quadmenu w 3ds Max.

 

2AeQOy1.jpg

UzkK8hN.jpg

j373sbL.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie miałem na myśli takiej podstawowej konfiguracji, ale np. wyciąganie narzędzi do quad menu, czyli generalnie personalizowanie interface pod swój gust i potrzeby.

Nie jestem klikaczem i irytuje mnie bieganie myszką po interface, więc większość narzędzi mam powyciągane do quad menu.

No i dochodzi jeszcze kwestia odpowiedników w Blender, dowiedzenie się co jest co zajmie z pewnością trochę czasu.

Zainstaluję sobie Blender, i co jakiś czas poświęcę mu chwilę, może tym sposobem jakoś się wdrożę, z braku czasu ciężko mi zaczynać cokolwiek nowego.

 

Moje quadmenu w 3ds Max.

 

 

 

stworzenie takiego menu to naprawdę jest chwila głównie opiera się na ctrl+c ctrl+v.. skopiujesz sobie gotowy skrypt z neta. i potem jedynie co musisz robić to znajdujesz jakaś funkcje w sofcie która cie interesuje najeżdzasz na przycisk wyświetla ci się.. kod jaki za nią odpowiada kopiujesz go i wklejasz do skryptu który se ściagnołeś i już.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainstalowałem Blender i wybrałem kolorystykę, teraz od czasu do czasu go sobie uruchomię i oswoję się z wyglądem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy