Jump to content
SYmek

Houdini 16 już, już...

Recommended Posts

To takie trochę porno :)

 

Fajne bajery. Okrągłe menu z blendka i booleany z przyszłego updatu zetki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra fuck that, kupuję Houdini indie i próbuję zamienić spapranego majkiszona na hudego, wątpię, żeby nowa majka pokazała coś naprawdę dobrego a 2017 jest tak skaszaniona, że nie da się z tego korzystać. Jak maya nie pokaże, że coś jeszcze znaczy to krzyż jej na drogę.

 

Jakie tuty polecacie do nauki hudego? na początek podstawowe modelowanie, teksturowanie, redneringi, proste animacje itd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To takie trochę porno :)

 

Fajne bajery. Okrągłe menu z blendka i booleany z przyszłego updatu zetki :)

 

W sensie, że wzięli kody z Blendka GPL i ukradli przyszłe kody z zetki i włożyli do H? :)

 

Rozbawiło reklamowanie miniatur na COPsach, dawno je mieli, tylko wyłączyli kilka lat temu. Także radial menu są właściwie zabawne...

 

Jedno trzeba gościom przyznać. Maya miała ch**owe booleany, Adsk kupił licencje Carve i zrobił trochę mniej ch**owe booleany. Houdini miał trochę mniej ch**owe booleany (były na poziomie majowych, pod upgradzie do Carve), kolesie napisali od zera całą bibliotekę do znajdowania intersekcji z dowolną precyzją i zrobili zupełnie nowe Booleany. Znajdź różnicę.

 

już pisałem pod wrzutką legomira na FB.. ale kurde tak zazdroszczę ludziom którzy pracują w Hudym jako main tool..

 

Nie możesz? Dlaczego?

 

Dobra fuck that, kupuję Houdini indie i próbuję zamienić spapranego majkiszona na hudego, wątpię, żeby nowa majka pokazała coś naprawdę dobrego a 2017 jest tak skaszaniona, że nie da się z tego korzystać. Jak maya nie pokaże, że coś jeszcze znaczy to krzyż jej na drogę.

 

Jeśli jeden upgrade jest w stanie zmienić Twoją decyzję, nie wróżę powodzenia. Pracujesz sam? Możesz tak po prostu zmienić software z projektu na projekt? Nie masz całego pipeline'u, pluginów, opartego na Mai?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adsk kupił licencje Carve
Carve jest na licencji GLPv2.

 

Jeśli jeden upgrade jest w stanie zmienić Twoją decyzję
Chodzi raczej o lata słabych updateów. Ostatnie 2 lata, jak na autodesk, były całkiem niezłe bo muszą przekonać ludzi do subskrybcji. Nadal kilka razy wolniejszy rozwój niż u konkurencji i problemy ze stabilnością niespotykane w innych softach. Industry standard my ass. ;) Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie możesz? Dlaczego?

 

troszeczkę nie ta branża aczkolwiek! od dłuższego czasu pod bacznym okiem Legomira, wielkie dzięki mu za to w wolnych czasach uczę się houdiniego, i znajduję coraz to więcej sytuacji w których mógłbym go użyć aczkolwiek ciągle jest to.. bardziej jako support tool niż main tool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak ja nie cierpię tego wprowadzania anglicyzmów, nie ma polskiego odpowiednika ?. Program bardzo dobry jak na obecne czasy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam jakis fetysz jak chodzi o symulacje miesni :D Ale nie, nie bede zmienial softu z powodu swietnego filmiku. Fajnie obejrzec - zawsze mi Houdini wygladal jak soft dla kogos kto lubil w szkole matematyke i fizyke zamiast plastyki i kto nie gubi sie w drzewku nodow, ktore zawstydza plan tokijskiego metra swoim skomplikowaniem. Nie dla mnie - ale wyglada bardzo smacznie no i ludzie wyczarowuja niezle rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carve jest na licencji GLPv2.

 

Czyli, o ile rozumiem GPLv2, musieli kupić inną licencję, o ile nie chcieli udostępniać kodów Mai...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W sensie, że wzięli kody z Blendka GPL i ukradli przyszłe kody z zetki i włożyli do H? :)

Hmm.. Trzeba przyznać, że to co mówisz ma ręce i nogi.

 

 

Nezumi, mam to samo. CHętnie bym tego spróbował. No i te fluidy, świetne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja używam właśnie fluidów w Hudym i no sztos.. a testowałem przez miesiąc Maykę bifrosta. i realflow i H. i Hudy for the win

 

- - - Połączono posty - - -

 

btw Monio.. ten bookmarking na nodach.. dało by radę do blendka 2.8? bo to mega przydatne w compozytorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli, o ile rozumiem GPLv2, musieli kupić inną licencję
Nie da się kupić kodu który został wypuszczony do domeny publicznej. Wydaje mi się że Carve kiedyś zmienił licencje czyli jedyne sensowne wytłumaczenie jest takie że Maya korzysta z wersji która jeszcze nie była na GPLv2. Czyli na pewno starszej niż 2011 bo wtedy Carve został dodany do Blendera. To by tłumaczyło różnice w stabilności.

 

btw Monio.. ten bookmarking na nodach.. dało by radę do blendka 2.8? bo to mega przydatne w compozytorze.
Dynamiczne przypisanie skrótów do różnych drzewek materiałów czy tekstur nie powinno być problemem. W przypadku compositingu to musiałoby też zmieniać scenę, bo tutaj wyboru nie ma. Jak dokładnie miałoby to działać? Chciałbyś przeskakiwać pomiędzy różnymi materiałami, teksturami i compositem(+sceną)? Czy chodzi ci o nodegrupy samego compositora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie się zastanawiam czy fajnie jakby po prostu blender zapamiętywał dany rzut ekranu i po wciśnięciu przycisku... przerzucał nas z czegokolwiek jesteśmy do stanu jaki był w momencie zapisana tego skrótu i mowa tutaj o całym układzie okien wszystko no... Czy po prostu... jedyne co zapisuje to współrzędne położenia viewportu Nodów.. i po prostu nas do niego przenosi... ewentualnie do tego mogło by być zapisane (otwarte/zamkniete grupy etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie da się kupić kodu który został wypuszczony do domeny publicznej.

 

ależ oczywiście, że się da i jest to częsta metoda 'sprzedawania' swojego talentu. Autor Carve posiada pełne prawa do swojego kodu. Publikuje go jako GPL popularyzując go w ten sposób. Jeśli jednak chcesz go użyć w komercyjnym produkcie, musisz zgłosić się do niego po kod z inną licencją. Kod jest ten sam, ale dołączona licencja inna. Autor kodu ma prawo dystrybuować go z różnymi licencjami. Mniejsza o to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj! Szkoda, że tak jeszcze mało info o riggingu i animacji.

Ciekaw jestem jak te wszystkie rozwiązania do ładnego zginania kończyn wpłyną na płynność we viewport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SYmek- Ok. To co opisujesz działa tylko w przypadku jeśli jest jeden autor kodu, nie zatwierdzał pull-requestów od innych (współdzieląc autorstwo kodu) i nie korzystał z żadnych innych bibliotek GPL. I sprawdziłem że faktycznie Crave jest takim przypadkiem. Punkt dla ciebie.

 

Maciek- Pierwsza rzecz którą opisujesz jest nie do wykonania za pomocą API, nie ma dostępu do totalnie wszystkich opcji interfaceu. W 2.8 mocno usprawnią takie customizacje, jak chcesz zmodyfikować interface to robisz nowy workspace / layout i się przełączasz wtedy. Będą zachowywały ostatni stan.

Druga rzecz, blender nie zapisuje nigdzie pozycji widoku w node edytorze. To co mógłbym zrobić to focusowanie widoku na wcześniej ustaloną node/nody i opcjonalne otworzenie nodegrupy. Ja chętnie bym z tego korzystał. Nie mogę obiecać żadnego terminu bo wolnego czasu to ja nie posiadam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym już już to przesada ;P bo już to dla osób/studiów posiadających dostęp do wersji beta :) a dla wszystkich w połowie lutego chyba że źle rozumiem "H16 will be released mid-Feb". Precyzyjniej dowiemy się prawdopodobnie. Dodatkowe informacje powinny wyciekać przez trzy najbliższe dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strasznie rwie sie ten webinar. Jak ktos obejrzy to niech powie kiedy bedzie dostepna juz ta 16.

 

Generalnie jak wychodzi nowa wersja to moja licencja indie tez sie apdejtuje ze moge nowego uzywac? Czy trzeba co release zakupowac nowa licencje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strasznie rwie sie ten webinar. Jak ktos obejrzy to niech powie kiedy bedzie dostepna juz ta 16.

 

Generalnie jak wychodzi nowa wersja to moja licencja indie tez sie apdejtuje ze moge nowego uzywac? Czy trzeba co release zakupowac nowa licencje?

 

Będzie dostępna 21-go. Nie trzeba nowej licencji, jak masz Indie możesz sobie po prostu ściągnąć nową wersję. Opłata jest po prostu za rok użytkowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Będzie dostępna 21-go. Nie trzeba nowej licencji, jak masz Indie możesz sobie po prostu ściągnąć nową wersję. Opłata jest po prostu za rok użytkowania.

 

Ok to super!

 

Moze uda sie w robocie namowic zeby zakupili chociaz jedna licencje skoro teraz spadly ceny. Bo ostatnio juz na tyle jestem wkurzony, ze chodze z wlasnym lapkiem do roboty i robie na indie licencji. Wszystko to ladnie smiga i dziala jak szwajcarski zegarek. A nie jak Thinking Particles gdzie od poczatku istnienia nie zrobili chyba zadnego generalnego remontu, tylko dokladaja nowe ficzery. A wszystko to chyba coraz wolniej zaczyna dzialac..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok to super!

 

Moze uda sie w robocie namowic zeby zakupili chociaz jedna licencje skoro teraz spadly ceny. Bo ostatnio juz na tyle jestem wkurzony, ze chodze z wlasnym lapkiem do roboty i robie na indie licencji. Wszystko to ladnie smiga i dziala jak szwajcarski zegarek. A nie jak Thinking Particles gdzie od poczatku istnienia nie zrobili chyba zadnego generalnego remontu, tylko dokladaja nowe ficzery. A wszystko to chyba coraz wolniej zaczyna dzialac..... :P

 

Trzymam kciuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy