Jump to content

Recommended Posts

Czołem

Piszę jeszcze bo mam taki problem, w scence jest samochód który ma przejechać przez lustro-teleport (do innej sceny). I jak zrobić aby po minięciu lustra samochód znikał? Ja wiem że można zrobić wersję ujęcia bez auta i poklatkowo usunąć ale czy możliwe jest zrobienie tego na raz?

de77f248605233.5e9b593f6c98d.gif

 

Link to post
Share on other sites

Hmm, może auto i lustro wyrenderować na osobnym passie, w którym lustro ma alfę ustawioną na -1 (lub 0, nie pamiętam już)? Dzięki temu auto za lustrem będzie wymaskowane na czarno. Trzeba tylko do tego patentu rozciągnąć maksymalnie ten teleport, żeby objął cały kadr, nie ruszając przy tym jego pivotów ani skali, żeby animacja "ripple" została dokładnie ta sama.

Nie wiem czy to pyknie, ale to pierwsze co mi przyszło do głowy 😉

Albo wyrenderować samą maskę w scanline - auto ma biały materiał, powiększone lustro i tło czarny, puszczamy animację i voila, pozostaje tylko to poskładać.

Edited by Loozack
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Heh, @Loozack, gdy to piszesz już renderuję na gotowo, i jak piszesz na osobnych przebiegach, chyba inaczej się nie da. Pozdrawiam 🙂

 

Jeszcze w gifie zauważyłem błąd, tam podłoga się układa na istniejące już kafelki, a ma być że ona się tworzy, kafelki nadlatują pod nadjeżdżajacy samochód, i tak będzie finalnie.

Edited by Pawlito
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Joł joł joł madafaka

Wrzucam kolejne postępy. Rozwinąłem temat wirtualnego świata na kolejne ujęcia. Napisałem sobie scenariusz, który stopniowo staram sie realizować.

Mój ostatni pomysł to wnętrzności komputera, tutaj Amigi. Jest scena z mostem w stylu golden gate w san francisco, i w tle panorama miasta, stylizowana na płytę główną. Posiadacze Amig dostrzegą zapewne znajome wątki, nazwy układów, procesorów stosowanych w tych komputerach.

Jest scena - level, inspirowany grą Outrun, gdzie mijamy kolejne scenerie. Inspiracji jest znacznie więcej, mniej lub bardziej oczywiste o których napiszę później.

Do rzeczy.

f26bf948605233.5f194a3771d56.jpg

f3efc148605233.5f194a377275b.jpg

 

2e450748605233.5f09fd558f9eb.jpg

72a6a248605233.5eb9313b1f56f.gif

3eec8148605233.5eb9313b1fbe8.gif

612b9c48605233.5f09fd558fe02.gif

d6737a48605233.5f194a3773010.gif

  • Like 8
Link to post
Share on other sites

No to jeszcze ujęcia otwierające. Pierwsze z nich inspirowane filmem, pewnie zgadniecie jakim. Tutaj bez color-gradingu, docelowo będzie jak w poprzednim poście.

Dzięki z feedback.

40bfec48605233.5fb25ba3b9895.gif

34106948605233.5fb25ba3ba1c2.gif

 

 

 

Edited by Pawlito
  • Like 6
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam wszystkich. Mam kolejne ujęcia, idzie wolno ale jednak. Cieszę się że ktoś tu zagląda i widzę że trafił się subskrybent he he - dziękuję. Nie wiem ktoś mi pisał że ruch kamery jest zbyt matematyczny dlatego dodałem kontroler noise, taki wiecie "efekt filmu". Ludziki i ruch uliczny dorabiam zawsze pod koniec, mam je gotowe i wystarczy wstawić - więc bedą. Pozdrawiam.

9db11748605233.6086df8374484.jpg

 

a9d89748605233.6086df8373f81.jpg

 

e0886148605233.6086df83738e1.jpg

 

6b4c2448605233.6086df8374aba.jpg

9edb8a48605233.6031721e241e8.gif

0d24e648605233.6086df8374f3c.gif

 

Edited by Pawlito
  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Nie wiem, czy to cały kadr na ostatnim gifie, ale spróbowałbym nie ucinać prawych świateł. Moim zdaniem źle to wygląda. Jest tam taki moment, że kamera najpierw się obraca, a potem wjeżdża za auto. Może spróbuj zrobić to jednym ruchem, obrót w czasie wjeżdżania za auto. Nie wiem, czy jasno to wyraziłem 🙂

Link to post
Share on other sites

Chciałem osiągnąć efekt filmowania z ręki lecz z użyciem steadicama, taki kontrolowany chaos (nie wiem czy dobrze to wyrażam).  Żeby to poprawić musiałbym zmienić trajektorie kamery które mam ustalone pod całe ujęcie. Chociaż, kurcze, mi się to podoba. Pytanie do reszty forumowiczów - naprawdę jest źle, to ujęcie z ostatniego gifa? 

Link to post
Share on other sites

Ja też mam podobne wrażenie, że byłoby lepiej gdyby cała fura została w kadrze, bo teraz wygląda, jakby kamerzysta chciał pokazać najpierw furę a potem miasto, ale się rozmyśla i wraca do fury.
Cały projekt bardzo fajnie wygląda!

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Tu bardziej chyba chodzi o samo kadrowanie, a nie o ruch z ręki. Po prostu to przycięcie auta wygląda na zbyt przypadkowe. Ruch z ręki nie oznacza średniego kadrowania, czy przypadków. W kwestii samego ruchu to wydaje mi się taki trochę niestedicamowy, ponieważ najpierw kamera dojeżdża do końca auta, potem się obraca, a następnie dopiero się podnosi i kończy obrót. To wszystko powinno być w miarę jednym ruchem, i moim zdaniem, tego tyczył się zarzut o mechaniczności ruchu kamery. Chyba, że tak ma być z racji "cyfrowego" otoczenia 🙂

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Siemka.

Nie musiałem zmieniać trajektorii kamery (co na plus), opóźniłem za to jej obrót. A czy jest lepiej oceńcie sami. Szybki zrzut z viewportu:

Dziękuję komentującym.

Pozdrowienia dla więzienia

Edited by Pawlito
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy