Jump to content
emimari

V Ray nie korzysta z wszystkich wątków

Recommended Posts

Cześć,

 

w jednym z zaimportowanych ustawień zauważyłam że korzysta zamiast z 16 to z 2 wątków. Zmieniłam już ustawienia na inne, ale nurtuje mnie, gdzie się to w v rayu ustawia (sprawdziłam, musi to być gdzieś w vray-u, bo system na innych robił 16).

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wersja V Ray: 3.40.1 (na niższych było tak samo). Procesor: Intel Xeon CPU E5620 2.40 GHz (2 procesory) (chociaż na innych - danych już nie przytoczę, było tak samo, sytuacja była sprawdzana na 4 komputerach)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta wersja ( prawie najnowsza) sama dba o przydział i dystrybucję wolnych rdzeni (wątków) w trakcie renderingu obciązając procesor na maksa. Tak więc raczej coś nie tak ze sceną .... możesz wrzucić screena w trakcie renderingu? mam na myśli obciążenie w menadżerze zadań windows

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na innych scenach wykorzystuje wszystkie rdzenie, nawet na tej samej przy wgranym innym presecie renderuje wszystkimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, już wysyłam. Warto zwrócić uwagę, że preset był robiony na wcześniejszej wersji i wiem, że ma złe ustawienia (tj. gamma itp), ale nurtuje mnie ta ilość wątków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem kiedys podobny problem z jedna scena ktora wykorzystywala tylko polowe watkow na mojej stacji roboczej, scena nie byla moja i problem olalem bo na farmie renderowalo korzystajac z wszystkich rdzeni.

 

sproboj wymusic korzystnie z konkretnej ilosci rdzeni w maxscript

renderers.current.system_numThreads = "liczba watkow"

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm... dziwne. nie bacząc na gamme bo ta nie ma wpływu faktycznie renderuje na dwóch rdzeniach. Czy te zaimportowane ustawienia zostały przeniesione ze starego vraya ( wersja?) czy też ustawione pod vrayem 3.40.01?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawienia przeniesione z niższej wersji. Specjalnie nie kilkałam, żeby je zmienił na nowego V Raya, żeby dojść o co chodzi. Komendę sprawdzę jak tylko będ w domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Działa wpisanie komendy:) Może jest to związane z tym, że przenoszę ustawienia między różnymi komputerami (różna ilość rdzeni) i różnymi v-rayami. Wybierałam opcję, żeby nie dostosowywał do najnowszej wersji v-raya), żeby nie zmieniał innych parametrów. Ciekawe gdzie w V Rayu jest to ustawienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Też zauważyłe, że nie wykorzystuje mi w 100% procesora przy renderowaniu

 

renderers.current.system_numThreads = "liczba watkow"

 

gdzie to nalezy wpisac i czy ilosc podaje sie słownie?

 

Dziekuje z gory :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamiast "liczba wątków" powinna być cyfra, np. renderers.current.system_numThreads = 16 , u mnie zadziałało:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam Xeona E5-2696 v4 (22 rdzenie) i ten sam problem, render strasznie muli... wcześniej miałam i7 5820K (6 rdzeni) i wydaje mi się jakby 3ds max lub Vray miały zapisane jakieś ustawienia po starym procesorze, które wykorzystują tylko te 6 rdzeni, ponieważ obecnie procesor jest wykorzystywany tylko do 60% lub czasem 20%. Sprawdzałam na razie nowy procesor tylko na jednej starej scenie, która była renderowana wcześniej na tych 6 rdzeniach. Czy ten skrypt trzeba wpisywać tylko do starych projektów, czy tworząc teraz nowy projekt na nowym procesorze on automatycznie będzie wykorzystywał te 22 rdzenie? Czy ktoś się orientuje jak wygląda sytuacja? Czy to zależy od procesora, czy presetu? Preset był jeszcze z wersji Vray 3.3 lub nawet 3.2, obecnie pracuję na Vray 3.4

 

Procesor sprawdzałam na benchmarku Corony i Cinebench - oba wyszły prawidłowo

Edited by evelina89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co zauważyłam zależy na jakich parametrach komputera była robiona scena, tj. jak było robione na komputerze z 8 rdzeniami to się ciągnie w kolejnych i trzeba jednorazowo wpisać skrypt. Jak scena była od razu robiona na docelowej ilości rdzeni to jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, super. Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Wpisując skrypt np. renderers.current.system_numThreads = 44

następnie wcisnąć Enter? Czy trzeba zapisać ten skrypt? File - Save?

Share this post


Link to post
Share on other sites

komende wpisz/wklej na dole po lewej w biale okienko i wcisnij Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy