Jump to content
Monio

Autodesk zwiększa ceny upgradów dla użytkowników licencji wieczystych.

Recommended Posts

Ach jak ja się cieszę że 1.5 roku temu zdecydowałem się na naukę Houdiniego a nie Mayki.. jako drugi program obok Blendera. Tymczasem.. za H.. jedyne 200$ :D za roczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydać najgorszą mayę od lat po czym ogłosić słone podwyżki... to może ujść tylko autodeskowi... i nie bardzo jest gdzie uciec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wydać najgorszą mayę od lat po czym ogłosić słone podwyżki... to może ujść tylko autodeskowi... i nie bardzo jest gdzie uciec.

 

Przejadą się chopoki ;) Do 2019 to mogą mieć mało nowych userów jak tak dalej będzie z ich strategią i podejściem.

 

pozdro

 

czaps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam się ciesze. ;) Popularność ich softu słabnie z roku na rok. Dzięki takim ruchom tylko przyśpieszają ten proces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utrzymywaliby te softy jakby nie przynosiły zysków? Około 650 milionów dolarów obrotu rocznie, 170 milionów zysku na czysto. Segment M&E to jakieś 15% zysków Autodesku.

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ma sens. Zarabiajac na softwarze musisz utrzymywac inzynierow oprogramowania. Zarabiajac na licencji mozesz zwolnic 80% generujac podobne przychody. Gry tez powinny przejsc na taki model, dzieki temu uda sie zwolnic 90% game developerow :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blender może nie zagraża (na razie ;) ), ale MODO ma całkiem realne szanse jeśli chodzi o modelowanie, a gdyby jeszcze ktoś w foundry wpadł na pomysł by ruszyć w stronę animacji ale tak na serio, to strach się nie bać co by mogło powstać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wydać najgorszą mayę od lat po czym ogłosić słone podwyżki... to może ujść tylko autodeskowi... i nie bardzo jest gdzie uciec.

 

Nie łam mi serca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niektorzy to sie zastanawiaja czy za jakis czas kompletnie nie wylacza wszystkich licencji wieczystych i nie zmusza do przejscia na ten cudowny plan subskrybcji miesiecznej :)
Nie mogą. Licencja softu to prawna umowa pomiędzy dwiema stronami. Żeby ją zmienić lub zerwać musisz mieć porozumienie stron lub wyrok sądu. Jeśli ADSK próbowałby unieważnić te licencje to ludzie mogliby się domagać odszkodowań o wiele wiekszych niż koszt licencji. Nie wypłaciliby się.

 

Oni to zrobią legalnie, tak jak to robi się w przypadku softu. Utną kompatybilność. Max/Maya 2019 będą pewnie ostatnimi upgradami licencji wieczystych, jakiś czas później pliki przestaną być dwustronnie kompatybilne. Potem developerzy pluginów zostaną zmuszeni do zaprzestania supportu starych wersji przez zmiany w bebechach i API (Maxowy Excalibur?). Potrwa to kilka lat ale na pewno wieczyste wersje staną się w końcu bezużyteczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem jest to dosyć niebezpieczne, ponieważ jeśli wyjdzie to autodeskowi to inne firmy też pewnie przejdą na ten model i niestety koszty pójdą w górę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem jest to dosyć niebezpieczne, ponieważ jeśli wyjdzie to autodeskowi to inne firmy też pewnie przejdą na ten model i niestety koszty pójdą w górę.

 

bardzo możliwa teoria, ale nadal to teoria tak samo jak ucięcie licencji wieczystych czy ich zabicie. Pożyjemy zobaczymy, na pewno podnoszenie kosztów przez firmę która ma taki monopol na ryngu CG jest zrozumiała. Szkoda tylko że podwyżka ceny nie idzie proporcjonalnie z upgrade tych softów. Od pewnego czasu to tylko odcinanie kuponów.

 

Ja osobiście liczę na Modo, mimo że nie używałem nigdy, oby ktoś tam wykorzystał błędy Autodesku. I wreszcie powstało realne zagrożenie dla nich. Wtedy użytkownicy na pewno skorzystają na tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bardzo możliwa teoria, ale nadal to teoria tak samo jak ucięcie licencji wieczystych czy ich zabicie. Pożyjemy zobaczymy, na pewno podnoszenie kosztów przez firmę która ma taki monopol na ryngu CG jest zrozumiała. Szkoda tylko że podwyżka ceny nie idzie proporcjonalnie z upgrade tych softów. Od pewnego czasu to tylko odcinanie kuponów.

 

Ja osobiście liczę na Modo, mimo że nie używałem nigdy, oby ktoś tam wykorzystał błędy Autodesku. I wreszcie powstało realne zagrożenie dla nich. Wtedy użytkownicy na pewno skorzystają na tym.

 

Ja używam Cinema 4D od Maxona i mogę zdecydowanie polecić jako alternatywę dla Autodesku, szczególnie, że jest ciągły rozwój i coraz więcej silników renderujących.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marekkonieczny

OT

Foundry od Modo to takie samo korpo jak Autodesk. Za bardzo nie mogą szaleć z podbiciem ceny bo polegają głównie na wieloletnich użytkownikach. Bez podbicia ceny nie kupią zewnętrznych ficzerów i nie zatrudnią więcej lepszych devów. Wszyscy po przejęciu Luxology liczyli na Maya killera, niestety dziś imo Modo to taka kula u nogi dla Foundry. Autodeskowi trzeba przyznać że wpakował dużo kasy i mocno rozwinął Maya'e na przestrzeni ostatnich kilku lat

---------

edit

Poza tym ich główni klienci z Nuke i Kataną używają w większości lub całkowicie Maya'i, trudno wepchnąć tutaj Modo

Edited by 1pudel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mogą. Licencja softu to prawna umowa pomiędzy dwiema stronami. Żeby ją zmienić lub zerwać musisz mieć porozumienie stron lub wyrok sądu. Jeśli ADSK próbowałby unieważnić te licencje to ludzie mogliby się domagać odszkodowań o wiele wiekszych niż koszt licencji. Nie wypłaciliby się.

 

Oni to zrobią legalnie, tak jak to robi się w przypadku softu. Utną kompatybilność. Max/Maya 2019 będą pewnie ostatnimi upgradami licencji wieczystych, jakiś czas później pliki przestaną być dwustronnie kompatybilne. Potem developerzy pluginów zostaną zmuszeni do zaprzestania supportu starych wersji przez zmiany w bebechach i API (Maxowy Excalibur?). Potrwa to kilka lat ale na pewno wieczyste wersje staną się w końcu bezużyteczne.

 

A ja mysle ze oni to juz widza ponad kilka lat w przyszlosc. To nie jest tak ze ni maja jakies slabe pubkty ktore ich rozwalaja. Do dzis zatrudniaja najlepszych specjalistow od fxow i tez dobrze im placa. Bo kto teraz rozwija Bifrosta? Robert Bridson, tak jest, ten sam Bridson od exotic matters, czyli naiad. Chociaz fakt, lepiej mogliby rozwinac ten zaimplementowany 'naiad'. Ale i tak chyba za kilka lat to to rozwali cala konkurencje pod wzdgledem flip fluidow

 

EDIT. ano jeszcze dam sobie reke wyciac ze AD ma super deale w przeciwienstwie do oficjalnych SideFX stron. Gdziekolwiek pracowalem, zawsze byl wlasnie ten problem, czyli skad wycisnac te mega droga licencje Hudego. Nie mam tak super doswiadczenia ze robilem niewiadomo gdzie, ale pracowalem w kilku naprawde szanujacych sie studiach i zawsze bylo to samo. Problem z licencja do hudego

Edited by Juzwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

drogą licencje do houdiniego? Houdini od wielu lat jest tani.

 

do pół miliona dochodu Houdini kosztuje 200 dolców rocznie.

Maya rocznie kosztuje 1600 euro.

Houdini bez limitu na zawsze.. kosztuje 4500$ upgrade do najnowszej wersji 2500$

 

różnica jest taka.. że H jest warte kasy a Maya nie... jak dla mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soft jaki by nie byl, i z jakiej by firmy nie pochodzil, jest tyle warty, na ile user potrafi na nim zrobić i zarobic. Można mieć najnowszy super kosmiczny lotniskowiec po smiesznej cenie, i kompletnie go nie umiec wykorzystać. Każdy jedzie na tym co mu pasuje. Żaden soft nie ma przycisku "Zrob to sam, zajebiscie i na juz!", wiec wydaje mi się, ze przeciąganie liny w ta i spowrotem jest bynajmniej dziwne, zwłaszcza, ze każdy z softow ma bardzo duże zaplecze możliwości i baze darmowych wtyczek. Tylko glowa ogranicza kreatywność i umiejetnoscc wykorzystania danej aplikacji.

 

Wszystko siedzi w naszych glowach, a cała reszta to tylko dodatki.

Edited by Traitor

Share this post


Link to post
Share on other sites
drogą licencje do houdiniego? Houdini od wielu lat jest tani.

 

do pół miliona dochodu Houdini kosztuje 200 dolców rocznie.

Maya rocznie kosztuje 1600 euro.

Houdini bez limitu na zawsze.. kosztuje 4500$ upgrade do najnowszej wersji 2500$

 

różnica jest taka.. że H jest warte kasy a Maya nie... jak dla mnie.

 

To nie tak, 200$ kosztuje edycja indie ograniczona do 100k$ przychodu na rok, do tego możesz mieć maksymalnie 3 node locked, masz ograniczone tokeny mantry i rendering do fullHD(być może zwiększą, głosować można pisząc RFE) oraz nie można wypuszczać IFD. Co jest nadal bardzo dobrym dealem, ale już wynajęcie pełnoprawnej wersji houdiniego core(tego bez dostępu do solverów) kosztuje 200$. Dla większości studiów najbardziej logiczna jest wersja local access licence która swoje już kosztuje o ile pamiętam to wersja FX 7k$ a update 4k$ to już całkiem sporo.

 

Znajdź mi animatora i riggera pracującego na houdinim/blenderze/maxie to pogadamy o tym co jest ile warte :P (Chociaż ja sam jak zawsze pozostaje fanem tego co robi SESI)

 

 

A ja mysle ze oni to juz widza ponad kilka lat w przyszlosc. To nie jest tak ze ni maja jakies slabe pubkty ktore ich rozwalaja. Do dzis zatrudniaja najlepszych specjalistow od fxow i tez dobrze im placa. Bo kto teraz rozwija Bifrosta? Robert Bridson, tak jest, ten sam Bridson od exotic matters, czyli naiad. Chociaz fakt, lepiej mogliby rozwinac ten zaimplementowany 'naiad'. Ale i tak chyba za kilka lat to to rozwali cala konkurencje pod wzdgledem flip fluidow

 

Wieść gminna niesie, że coś fajnego stanie się w końcu z Bifrostem, trzeba się kiedyś zapisać do betatestów ;)

Edited by legomir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od około 43 minuty poruszają wątek licencji Autodesku. Dramat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy