Jump to content
Sign in to follow this  
Tomy

3ds max unwrap uvw

Recommended Posts

Witam

Posiadam model który składa się w 3/4 z koloru czerwonego i 1/4 z zielonego, model składa się z wielu elementów i każdy z nich ma porozkładaną siatkę ręcznie. Chce użyć teraz opcji Pack uvs aby mi ładnie te elementy poukładało w kwadracie maksymalnie wykorzystując miejsce tylko nie może być pomieszany czerwony z zielonym tzn aby np 3 ćwiartki tekstury to były elementy czerwone i 1 ćwiartka zielone. Dla elementów nadałem material id odpowiednio 1 i 2 ale nie wiem jak użyć opcji pack uvs aby mi to poukładało na kwadracie tylko że bez mieszania elementów czerwonych z zielonymi.

Edited by Tomy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie rozumiem tego co chcesz osiągnąć, co to za różnica w którym miejscu na UV mapie będą te elementy ? Jeśli serio chcesz mieć to jakoś posegregowane kolorami, zrób to ręcznie. Tylko osobiście nie rozumiem po co.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę edytował to wszystko w quixel suite i nie chce mieć tekstury dalmatyńczyka do tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie używałem quixela, a jedynie Substance paintera. Nie masz tam możliwości bake ID Map ? Poszukaj. Ja ci więcej nie pomogę. Bo program nie mój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra to powiedzmy jakoś ręcznie sobie ogarnę

 

ale napotkałem pewien problem, kiedy mam rozłożoną siatkę uv dla jakiegokolwiek obiektu i dam modyfikator edit poly (przykładowo by atachować lub detachować ale mogę równie dobrze nic nie robić) i ponownie modyfikator uvw unwrap to usuwa moją rozłożoną siatkę i wraca do momentu jakby pierwszy raz był użyty modyfikator wcześniej nie miałem tego problemu więc pewnie coś gdzieś przestawiłem ale nie do końca wiem co :D

 

Fotka jak to wygląda

http://imgur.com/a/pUBLM

 

Proszę was o pomoc :)

Edited by Tomy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie lepiej po unwrapie dać convert to editable poly? Wtedy robisz co chcesz i uv nie powinna zniknąć po ponownym nalożeniu unvrapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie - poziom beginner. Co poszło nie tak w schemacie mojego działania? Wykonałem model low poly w maxie, poźniej unwrap, po czym wykonałem relief w Zbrushu. Jak i gdzie powinno odbyć się układanie uv-ek? Tutaj normal wypalony został w zbr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy