Jump to content
NOOB

Czym jest współrzędna W w mapoaniu UVW?

Recommended Posts

Witam!

Jak w temacie. Jak sie robi unwrapy to zawsze tylko używa sie współrzędnych uv. Ale maxie mamy unwrap uvw, jest tam opcja żeby przełączać się pomiędzy widokami na vw lub uw. ale po co jest ta trzecie współrzędna przy rozkładaniu modelu na przestrzeń dwu wymiarową? I kiedy i jak można ja wykorzystać?

Proszę o jakiś przykład.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proceduralne tekstury, np. w maxie wood map, noise, cellular itp., mają trzy wymiary. Jeśli zmapujesz nimi boxa, na kancie tekstura się nie urwie.

Dla tekstur z bitmapy współrzędna W nie ma znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja podziękuje i NOOB'owi i Ani - pierwszemu za pytanie a drugiemu za odpowiedź :) Nie pracowałem z prodecduralnymi pod rozkładanie UVW map, zawsze na bitmapach...i proszę :) wjechał kawałek wiedzy do głowy popołudniu:)

Dzięki i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja tam dalej nie potrafie sobie tego wyobrazić, ani nie kminie jak to działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy