Jump to content
Sign in to follow this  
impair

Camaro SS

Recommended Posts

Witam, tak na początek chciałem zaznaczyć że jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o 3d, od dawna coś sobie dłubię, ale zawsze szybko się zniechęcałem bo nie wychodziło to najlepiej. Kiedyś wziąłem się za model Caymana S i w połowie utknąłem bo laptop nie dawał sobie rady (zbyt wiele niepotrzebnych poligonów narobiłem). Tym razem z większą ostrożnością i o wiele lepszą motywacją zabrałem się za łatwiejszy (w moim mniemaniu) model Camaro SS. Model powstaje w 3ds maxie 2017, od samego początku opieram się na tym poradniku. Wiele rzeczy się niestety nie zgadza z tym co jest w poradniku, część linii na blueprintach jest słabej jakości lub się nie pokrywają dlatego miejscami improwizuję i staram się to jakoś składnie ułożyć. Mam nadzieję że wskażecie mi tutaj ewentualne błędy (a na pewno będzie ich sporo). Chciałbym w końcu dojść z modelem do końca i szkolić się dalej w kwestii modelowania, może nawet na trudniejszych modelach.

 

Zgodnie z poradnikiem na którym się opieram, tył powstaje jako oddzielna część stąd też widoczna jest przerwa w okolicy tylnych świateł. Postępuje krok po kroku jak mówi poradnik.

 

Napotkałem tylko pewien problem, w widoku od boku narzędzie "CUT" nie działa tak jak powinno, nie mogę ciąć krawędzi tak jak chcę, automatycznie snapuje narzędzie do jakichś vertexów i nie wiem jak sobie z tym poradzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pomogę ci w maxie ale spoko, że wróciłeś do modelowania. Jeśli dokończysz model sporo się nauczysz samego maxa i do następnego ruszsz z jeszcze lepszą parą.

Powodzenia i wytrwałości!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu czas odgrzać starego kotleta, wakacje przyszły to i czas się znalazł w końcu. Troszkę popracowałem, miejscami poprawiłem troszkę siatke, ale problem z narzędziem CUT nadal jest. W bocznym widoku nie mogę wycinać gdzie chcę, snapuje mi bezpośrednio do vertexów, macie może na to jakąś radę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem wyłączać snapowanie, tak samo jak i zmiane wartości snapowania. Nie pomogło. We wszystkich widokach łącznie z perspektywą mogę ciąć jak tylko chce, w jednym konkretnym się nie da bo snapuje do vertexów od razu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

luknełem natutka z kturego korzystasz jest on kompetentny acz kolwiek moja rada oprucz patrzenia tylko na tutka poogladaj sobie zdjecia tego camaro co do snapownia to włączasz go przyciskiem s. i casem jak zapisujesz klikajac ctr+s to jak żle klikniesz to ci snapa włacza sprawdz też czy nie masz flipnientych poly bo to też może mieć znaczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety snapowanie 's' też nie pomaga, sprawdzałem to. Poly też nie są flipnięte, wtedy w ogóle nie da się ciąć, a mi snapuje do vertexów i to tylko w jednym (bocznym) widoku :/

 

Edit: co do zdjęć, z nich również korzystam, wiem że tutki to za mało. W moim przypadku jest to raczej brak umiejętności jeszcze, ale to z czasem przyjdzie mam nadzieję :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zapewne nie jest problem snapa tylko samego maxa. Od którejś wersji potrafi randomowo sypać cut'a....Mam czasami to samo. Otwórz nową scenę i zmerguj do niej tą z modelem. Czasami pomaga też wyexportowanie modelu do obj i potem zaimportowanie do nowej sceny. Tylko zobacz czy jak weźmiesz pustą scenę to czy cut tam działa normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bubu sprawdzę ten sposób i dam znać czy pomogło ;) Póki co problem rozwiązałem konwertując model do mesha i tnąc tam, później ponownie konwersja do edit poly i można działać dalej. To oczywiście tylko ominięcie problemu, nie jego rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro pomogło to co mówisz to zrób tak zamień bryłe na mesch dodaj modyfikator edit poly i pracuj na tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dexter47 - niestety ale dodanie modyfikatora edit poly skutkuje dokładnie tym samym problemem co używanie samego editable poly :/

 

Edit: @bubu - mergowanie sceny pomogło. Dziękuję ślicznie, ten problem spędzał mi sen z powiek już -_-

Edited by impair

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno maxa nie używałem, ale pamiętam, że ten problem pojawiał mi się czasem jak ustawiałem sobie widok za pomocą kostki (nie wiem jak to nazwać) w prawym górnym rogu okienka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kubajaniak - problemu z kostką na szczęście nie mam :)

 

Kilka elementów poszło o przodu, nie obyło się bez poprawiania kilka razy tego samego, ciągle sporo brakuje ale gdzieś coś musiałem źle zrobić bo miejscami całkiem nieźle krzaczy siatkę :/ Najwięcej problemów z tylnym światłem było, chamfer straszne rzeczy porobił.

 

[ATTACH=CONFIG]104146[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104147[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104148[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104149[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104150[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popracuj nad siatka, bo warto ją zrobic rowna i dobrze rozlozona, potem sie lepiej pracuje na detalach. Miejsca , ktore powinienes poprawic to nadkola, przedni zderzak i dach( te elementy faluja). Tylne swiatla, to tam widze jakies bugi , moze masz gdzies nie polaczone n-gony? Sprawdzaj sobie rownosc modelu na blinie lub reflect na duzej wartosci. Powodzenia ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tylnymi światłami to w ogóle śmiesznie było, 3h nad nimi siedziałem bo ciągle coś krzaczyło i to najlepszy efekt jaki udało mi się uzyskać, nie ma wolnych n-gonów, sprawdziłem :/ co do falowania, zdaję sobie z tego sprawę oczywiście, starałem się w miare równo ją rozłożyć, ale jak widać jeszcze troszkę nad nią popracuję :) Samego topo muszę się nauczyć właśnie modelując, przy tym nauczyłem się całkiem sporo, z następnym pójdzie sporo lepiej mam nadzieję ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy