Jump to content

Topologia pod TS


Recommended Posts

Witam mam taki oto kawałeczek siatki i brak pomysłu jak się z tym dobrze uporać

macie jakiś pomysł czy niestety nie obejdzie się bez zagęszczenia siatki części cylindrycznej owej bryły?

104ntvlsf2l4.jpg

Link to post
Share on other sites

chodzi o to ze po nałożeniu modyfikatora TS w zaznaczonym na czerwono miejscu bryła traci gładkość/owalność (zielona linia ) a jest to powodowane zagęszczeniem siatki na skutek łączenia ze ściętą krawędzią i supotr edgami

d85fbmlke5tk.jpg

Link to post
Share on other sites

Zapisz model do OBJ i mi go udostępnij, wystarczy oczywiście kawałek obejmujący część cylindryczną, z którą masz problem.

Pokaż mi jeszcze co to za obiekt modelujesz, chcę porównać model z oryginałem.

Link to post
Share on other sites

ale przy exporcie przepadnie stos modyfikatorów i nie wiem czy będziesz wiedział o co chodzi bo przerabia go na edit mesh... chyba ze zele exportuje

 

przy okazji dodatkowo może pomoże bryła z TS

2e0uwmyq4rz0.jpg

Link to post
Share on other sites

Problem w tym przypadku sprowadza się glównie do zbyt ubogiej w polygony bryly, siatka po zagęszczeniu dzieli się i naciąga.

Aby artefakt ten byl jak najmniej widoczny powinieneś zbudować model z walca o większej ilości podzialów, dzięki temu naprężenia siatki będą mniejsze.

Generalnie wszystko zależy od tego co budujesz, bo jeśli jest to stalowa konstrukcja, czy odlew z metalu to taki drobiazg nie jest istotny, istotnym będzie np. przy modelu zegarka.

Zatem co budujesz?

 

Przygotowalem Ci kilka screenów.

Jak widzisz na ujęciu od góry nadal występuje delikatne naciąganie, ale imo jest ono już do zaakceptowania.

 

 

lMALYKQ.jpg

Link to post
Share on other sites

hehe czyli dobrze przypuszczałem, w każdym razie muszę wyzbyć się mani cylindrów z małą ilością poli zazwyczaj tworząc cylinder liczba nie przekracza 24 ścian a przy tego typu modelach trochę mało. Spróbuje jeszcze ten dolny suport edge ze ściętej ściany przenieść tak jak ty na tą prosta i zobaczę co wyjdzie. W jakim sofcie pracujesz?

Link to post
Share on other sites

hehe czyli dobrze przypuszczałem, w każdym razie muszę wyzbyć się mani cylindrów z małą ilością poli zazwyczaj tworząc cylinder liczba nie przekracza 24 ścian a przy tego typu modelach trochę mało. Spróbuje jeszcze ten dolny suport edge ze ściętej ściany przenieść tak jak ty na tą prosta i zobaczę co wyjdzie. W jakim sofcie pracujesz?

hAMzTRM.jpg

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy