Jump to content
Sign in to follow this  
snizo

Teczka 3D : Futurystyka/sci-fi

Recommended Posts

Witam Dla motywacji i rozwoju zakładam teczkę mając nadzieje na cenne wskazówki i porady;) Z reguły wzoruje się na znalezionych w necie obrazach i konceptach. zacznę od scenek bez materiałów bo jak scena, koncepcja albo oświetlenie leży to materiał nie pomoże :P gbo44wfp4bgm.jpg

Edited by snizo

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo dobrze że zaczynasz. w ten sposób. właśnie miałem pisać że światło mega słabe. moją poradą jest stworzenie sobie 2 materiałow. Jeden ten biały clay może być. a drugi to samo reflection ostre. w ten sposób szybko zobaczysz co i jak.. jako trzeci materiał możesz użyć reflection ostrego takie 90% lustro wtedy widać ładnie blinki i jak metal będzie wyglądać.

 

Co do samego światła, staraj się umieścić dużo różnych bardzo małych świateł. w ten sposób uzyskasz ciekawe dynamiczne światło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

druga scenka

5s90kcotos14.jpg

 

oświetlenie poprzedniej tak się prezentuje

8hdb94befkzu.jpg

 

może dodać jakieś źródło światła za kamerą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyeliminowałem poważny błąd otóż światła podłogowe było minimalnie za nisko przez co nie oświetlały sceny a sufitowe było z tego powodu wykręcone na maksa powodując przepalenia.Zmieniłem temperaturę na 5500 dodałem dwa większe światła za kamerą, drobna zmiana pozycji kamery oraz ustawień przesłony itd.

Teraz oświetlenie podłogi jest nieco słabsze niż sufitu ale myślę iż jest to prawidłowe bo stosunek źródeł światła na suficie jest mniejszy od podłogowego.

Myślę ze jest znacznie lepiej, ponadto udało się obniżyć ustawienia rendera bez widocznej straty jakości.

n25sp23qaj6e.jpg

 

 

Pytanie.. sub-pixel mapping używać? Jeśli nie to czy są jakieś sytuacje kiedy warto?

 

tu dodaje tak jak radzono ostre odbicia

5vxjk3at3nnt.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbne podejście do materiałów...

niska rozdzielczość rozmyła cześć napisów miedzy innymi biały kartka na drzwiach panelu po prawej oraz wszystkie manometry

nzsrluw6gfk4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez materiałów wyglądał lepiej. Zamiast czerwonego na drzwiach sprawdź jak żółty będzie wyglądał, moim zdaniem dużo pomoże. Z podłogi wyrzuciłbym jasne kolory, zrobił ciemniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że nieco lepiej chociaż na razie głównie pod kątem podłogi . Dodałem podświetlenie podłogi po bokach, lampy w podłodze dalej niestety niepoprawione zwykły materiał vray light. Kolor ściany i drzwi oraz ten jasny błękitny materiał na pewno do wymiany. Mam mały problem z uzyskaniem ciemnej metalicznej podłogi bo po dodaniu reflection wychodzi znacznie jaśniejsza jak poniżej widać (dyffuse całkowicie czarny), a z kolei matowy środek podłogi ładnie czarny bo nie ma odbić.

8955457de1212e9f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetnie. Jestem amatorka i muszę przyznac, że jakbyś swoja pracę dał jako kadr z gry to nabarałabym sie, że to naprawdę gra. Good job!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. No to jadę dalej;)

260u0ci.jpg

Edited by snizo

Share this post


Link to post
Share on other sites

wstępna wersja ręcznego panelu diagnostycznego technika. Panel będzie gdzieś sobie leżeć, a po lewej stronie pod dwoma pierwszymi panelami będzie półka z rożnymi narzędziami elektrycznymi.. w planie mam futurystyczny multimetr, jakaś podręczna mała spawareczka, latarka i może jakiś inny badziew. Po prawej stronie myślę aby dodać jakiś pojemnik/ kontener. O ile znajdę pomysł to pojawi się jakaś drabina pod otwartą klapą kanału, a może nawet jakiś mały robot techniczny z podnośnikiem.

rw3ony9gt3rj.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby nie marnować potencjału tych projektów postanowiłem zaprzyjaźnić się z substance painterem. Pierwsze zadowalające efekty-prosty obiekt ale wynik zadowolił mnie na tyle by pomyśleć o wzięciu na warsztat jako następne obiektów z tamtych projektów.

2nsuc5x.jpg

 

Przy okazji pytanie... pod paintera ciecia siatek UV lepiej robić na ostrych krawędziach czy na gładkich powierzchniach obiektów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2zdybex.jpg

Pierwsza próba na obiekcie ze sceny... jak na początki z painterem wyszło lepiej niż się spodziewałem, ale mimo to całość zrobię od nowa aby poprawić podstawowe błędy. Planuje docelowo całą scenę zrobić na podobnym do tego poziomie, jednak retopo i wypalanie trochę zajmuję czasu.

W każdym razie Painter,3ds max i PS to fajni kompani do wieczornych posiedzeń przy browarku :P

 

Problem tylko taki ze ciągle mnie ciągnie do innych zaczętych projektów takich jak: Osprzęt z anime Shingeki no Kyojin, Skot ot-64, ekspres nesspreso, archer artillery system i kilka innych ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzę, że ciśniesz ostro i tak 3maj :P wyłącz tło proszę lub załaduj inne - takie, żeby obiekty pasowały do ich otoczenia . A ciecie UV robie na ostrych krawędziach, tak żeby dobrze normal mapkę wypalić.

Czekam na projekt: Osprzęt z anime Shingeki no Kyojin/ Widziałem chyba na YT filmik w całość jak jest robiony za pomocą Zbrusha

Edited by matiuss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała przerwa ze względu na wyjazd związany z pracą, ale w końcu kontynuuje i nawet jestem bardziej zadowolony, gdyż przerwa wpłynęła pozytywnie na kreatywność :P

Taki oto efekt pracy przy drzwiach.

mantiuss dzięki za info bo robię właśnie tak.

 

2w4czf4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy