Jump to content

Recommended Posts

Jako nowa os贸bka witam wszystkich cieplutko na forum 馃槃 Chcia艂abym w ko艅cu wystawi膰 swoje prace na porz膮dn膮, brutaln膮 i bezlitosn膮 krytyk臋 XD Swoj膮 przygod臋 z digital paintingiem zacz臋艂am jakie艣 1,5 roku temu, a od tego czasu wkr臋ci艂am si臋 niemi艂osiernie i z tym te偶 pr贸buj臋 powi膮za膰 swoje plany na przysz艂o艣膰, wi臋c shit's getting serious. Do ka偶dej pracy, tworzonej na przestrzeni tego 1,5 roku b臋d臋 dodawa膰 kr贸tki opis, z wnioskami i tak dalej. Je艣li dopatrzycie si臋 czego艣 - ci艣nijcie, na tym w艂a艣nie mi zale偶y 馃檪

Listopad 2016

Tutaj moja pierwsza na powa偶nie powa偶nie praca. Robiona jeszcze w Corel Painterze. Mia艂am zerowe poj臋cie o teorii koloru, proporcjach twarzy, i tak dalej - portret r偶eni臋ty ze zdj臋cia. Chcia艂am chyba wypr贸bowa膰 tyle brushy ile si臋 da艂o, efekt jest jaki jest. Mam nadziej臋, 偶e w miar臋 ze scrollowaniem b臋dzie coraz lepiej ;D

i_want_love_or_death_by_crispysox-d9hi2q9.png

Listopad 2016

Lecimy dalej. Tutaj moje pierwsze study z anatomii, na postawie moich w艂asnych d艂oni. Pr贸bowa艂am bawi膰 si臋 kolorami, co prawda bez wiedzy o teorii. Obecnie chyba jedyne co mi si臋 tutaj podoba, to blendowanie na wierzchu 3 d艂oni. Da艂am si臋 wci膮gn膮膰 p臋dzlowi mieszaj膮cemu, zapewne st膮d te postrz臋pione cienie nijak oddaj膮ce faktur臋 sk贸ry.

hands_study_by_crispysox-d9l2b1t.png

Grudzie艅 2016

艁uu, moje pierwsze enviro... XD Robione na jaki艣 g艂upi konkurs szkolny, stwierdzi艂am 偶e I'll give i a try i wysz艂o nijak. Perspektywa atmosferyczna siada - teraz wiem, ze 偶eby j膮 odda膰 trzeba stopniowo wpasowywa膰 elementy z t艂o, a nie zmniejsza膰 ich nasycenie (?? xD).

dinozra2niewiemczymsierozni_by_crispysox-d9uq0vw.png

Grudzie艅 2016

Tutaj znowu co艣 tradycyjnego. 膯wiczenia anatomii z zabaw膮 p臋dzlami w photoshopie.

e4f4c144b8093c2dbd09431065dc02d8-da150b2.png

Maj 2016

Drugie enviro. Pr贸ba matte paintingu, stosowania efekt贸w, no - wysz艂o nijak, ale znowu si臋 czego艣 nauczy艂am (ska艂y, g贸ry ;_;). Po zrobieniu tej pracy przesta艂am cieniowa膰 czarnym XD

landkejp1_by_crispysox-da47xgr.png

Czerwiec 2016

Tutaj w og贸le zacz臋艂am ogarnia膰 jakiekolwiek podstawy. Przesta艂am u偶ywa膰 fiku艣nych brushy tam gdzie nie trzeba, zdaje mi si臋, 偶e nauczy艂am si臋 wybija膰 elementy do przodu stosuj膮c kontrast z t艂em, i da艂am jak膮艣 normaln膮 perspektyw臋 atmosferyczn膮, zastosowa艂am znane elementy dla pokazania skali.

landscape__2_by_crispysox-da529hh.png

Czerwiec 2016

Pierwszy design props贸w (?) 2d. Z perspektywy czasu stwierdzam, 偶e chyba w to p贸jd臋, bo mam do tego co艣.

bezkijowegopodpisu.png

Czerwiec/lipiec 2016

Landscape inspirowany Mononoke Hime, z tej animacji zainspirowa艂am si臋 te偶 kolorystycznie i stworzy艂am palet臋. Pr贸bowa艂am ustali膰 focal point przez kontrast barwny, odkry艂am te偶 fakturowane brushe 馃槃

landscape_2_by_crispysox-daboh89.png

Sierpie艅 2016

Faza na "Futu.re" pana Glukhovsky'ego, wi臋c musia艂am te偶 namalowa膰 protagonist臋. Du偶o zabawy efektami i przekszya艂ceniami. Tylko ten motion blur 馃槃

process_22_919_by_crispysox-dadbr22.png

Wrzesie艅 2016

Stwierdzi艂am, 偶e fajnie b臋dzie troch臋 poeksperymentowa膰 i refk膮 by艂o moje selfie. Wysz艂o ca艂kiem fajnie przez t膮 gr臋 艣wiat艂a, a przy okazji po膰wiczy艂am walor i anatomi臋 馃檪

14264860_1187407634666477_1518080888407866698_n.jpg?oh=838ed472988d3f5ddd72639e830f5acd&oe=59B839B0

Pazdziernik/listopad 2016

Ilustracja do opowiadania Lovecrafta. Zainspirowa艂am si臋 troszk臋 starymi rycinami, no i wysz艂o tak:

14915174_1233287270078513_5345124239856799009_n.jpg?oh=5b5ce41fc17cc234db78d161a121e1ba&oe=597C6469

Troszk臋 bardziej pod plakat 馃槃 P贸zniej mia艂am do艣膰 mocn膮 przerw臋, bo zamiast robi膰 do szuflady dzia艂a艂am w studio. W mi臋dzyczasie wpad艂o kilka zlece艅, mi臋dzy innymi to:

Luty/marzec 2017

Jakikolwiek ko艅cowy efekt jest, sporo si臋 nauczy艂am. W zamy艣le mia艂a by膰 to Ciri wed艂ug moich "widzimisi臋", wi臋c wzi臋艂am troch臋 z ksi膮偶ki, troch臋 z g艂owy.

druk.jpg

Marzec/kwiecie艅 2017

Moja ostatnia praca, pierwsza "prywatna" z wykorzystaniem softu 3d (daz). Inspiracja Guim Guimaraesem i blade runnerem - stara艂am si臋 trafi膰 w cyberpunkowe klimaty dorzucaj膮c do tego pinup. P贸ki 艣wie偶e, jestem zadowolona 馃槃 Soft 3d jest niezwykle pomocny, ale trzeba mie膰 gdzie艣 z ty艂u g艂owy, 偶e nie jest substytutem dla fundamentals贸w, kt贸rych i tak trzeba si臋 nauczy膰 馃槈

magdalena-mieszczak-1.jpg?1492196435

Dorzuc臋 jeszcze ostatnie study z koloru - ""Miss Elsie Palmer" Johna Singer Sargenta.

17759796_1452298524844052_6166825843116316699_n.png?oh=ca33d18c0979064bcb25f11f752f4c38&oe=5984C6AD

Wniosek jest taki, 偶e robi臋 za ma艂o i za d艂ugo - trzeba robi膰 wi臋cej i mniej dziubdzia膰. St膮d te偶 zak艂adam ten w膮tek, kt贸ry ma by膰 poniek膮d takim motywatorem 馃槃 A trzeba si臋 ostro cisn膮膰, p贸ki na g艂owie mam tylko szko艂臋 馃檪

Cheers!

Link to post
Share on other sites

Musisz du偶o pracowa膰 nad walorem. U Ciebie wszystko ma bardzo du偶y i zbli偶ony kontrast. Musisz dzieli膰 sobie prac臋 na strefy waloru. Ciemne materia艂y powinny by膰 w dolnym przedziale a jasne w g贸rnym. Super ciemne cienie powinny by膰 tylko w miejscach gdzie 艣wiat艂o absolutnie nie ma szans dotrze膰.

0expFYl.jpg

A tak w og贸le to witam w naszym skromnym gronie ;)

Link to post
Share on other sites

Wow, dzi臋ki! Za og贸lny feedback i czas po艣wi臋cony na overpainta :) Czaj臋 i teraz widz臋 b艂膮d. Przez to nagromadzenie tego samego kontrastu nie ma focal pointu i wszystko jest nadziubdziane, trudno odr贸偶ni膰 co jest czym w wersji b&w. B臋d臋 si臋 pilnowa膰 i zwraca膰 na to szczeg贸ln膮 uwag臋 :) Jeszcze raz wielkie dzi臋ki.

Link to post
Share on other sites

Ja si臋 nie zgodz臋 akurat z Graftem:D Ciemne materia艂y mog膮 by膰 absolutnie w g贸rnym przedziale walor贸w(6-9) a jasne materia艂y w niskich (2-4)- wszystko zale偶y od o艣wietlenia. Tak samo ca艂y obrazek mo偶esz mie膰 w dolnym przedziale lub g贸rnym - nigdzie nie jest powiedziane, 偶e musisz wykorzystywa膰 ca艂e spektrum. Fajnie to t艂umaczy Sean wi臋c polecam obczai膰 https://www.youtube.com/watch?v=3BQHhXt5L1g. Ten art z Ciri cierpi z innym powod贸w moim zdaniem- walor ma akurat bardzo w porz膮dku:D Mo偶e nie ma faktycznie wyra藕nych focal point贸w ale przy rysowaniu postaci twarz i oczy s膮 zawsze focal pointem wi臋c nie ma si臋 co martwi膰. Ten art jest ca艂y bardzo szczeg贸艂owy przez co nic nie jest szczeg贸艂owe- mam nadziej臋, 偶e rozumiesz o co mi chodzi:D Trzeba umie膰 zrezygnowa膰 ze szczeg贸艂贸w tam gdzie ich nie potrzebujesz. Tak samo w艂osy - nie renderuj pojedynczych w艂os贸w tylko ca艂e formy a pojedyncze szczeg贸艂y daj w jednym miejscu, bedzie to wygl膮da膰 o wiele 偶ywiej. Polecam te偶 wi臋cej referencji materia艂贸w bo opr贸cz miecza metalowego wszystko inne wygl膮da podobnie. Pami臋taj, 偶e lepiej zebra膰 referencje 1h a zaoszcz臋dzisz na rysowaniu p贸藕niej z 4h a efekt b臋dzie lepszy:D 20 min rysowania z uwag膮 i my艣lenia jest lepsze ni偶 ca艂y dzie艅 bezmy艣lnego skrobania. I jeszcze anatomi r臋ki siad艂a. Wrzucam overa z zachowanym twoim walorem- upro艣ci艂em wszystko i moim zdaniem ju偶 lepiej wygl膮da a r臋k臋 poprawi艂em ile mog艂em bez wi臋kszej roboty. Pozdrawiam i witam na forum.

Link to post
Share on other sites

Oj mieszacie :D A tak ju偶 ca艂kiem serio:

Mam straszny problem z tym dziubdzianiem. Przez m贸j perfekcjonizm pod艣wiadomie robi臋 ka偶dy detal i walcz臋 z tym. Bardzo dzi臋kuj臋 za linka i szczeg贸lnie za overpainta. Wygl膮da much better :)

A co do r膮czki - im starsza jest praca, tym bardziej k艂uje mnie w oczy. XD

Po Waszych radach, cho膰 s膮 troch臋 rozbie偶ne, czuj臋, 偶e jestem na lepszej drodze :p

Link to post
Share on other sites
Ja si臋 nie zgodz臋 akurat z Graftem:D Ciemne materia艂y mog膮 by膰 absolutnie w g贸rnym przedziale walor贸w(6-9) a jasne materia艂y w niskich (2-4)- wszystko zale偶y od o艣wietlenia. Tak samo ca艂y obrazek mo偶esz mie膰 w dolnym przedziale lub g贸rnym - nigdzie nie jest powiedziane, 偶e musisz wykorzystywa膰 ca艂e spektrum. Fajnie to t艂umaczy Sean wi臋c polecam obczai膰
No tak masz racj臋 to zale偶y od 艣wiat艂a, ale mi chodzi艂o o strefy waloru, kt贸re b臋dziesz mia艂 w ka偶dym naturalnym o艣wietleniu. Jasne i ciemne materia艂y nie powinny by膰 w tym samym przedziale. Twierdzisz, 偶e te czarne cienie na bia艂ym r臋kawie s膮 naturalne w tym konkretnym 艣wietle?? Bo moim zdaniem wprowadzasz dziewczyn臋 w b艂膮d ;) czekam na argumenty z twojej strony bo mo偶e si臋 myl臋 i czego艣 nie rozumiem
Link to post
Share on other sites

Tak jak rymin napisa艂, wszystko zale偶y od o艣wietlenia. Akurat kompletnie ciemny cie艅 (w Twojej skali 0-1) jest tam w mojej pracy nie na miejscu, bo powinno tam dociera膰 jeszcze 艣wiat艂o odbite przez inne elementy (np. przez r臋kawic臋 lewej r臋ki na przyk艂ad, albo przez jaki艣 obiekt w og贸le poza kadrem), to te偶 spektrum si臋 automatycznie zawi臋zi do tego 3/4-7. To tak wtr膮caj膮c co艣 ode mnie. Czekam na dalszy rozw贸j wymiany zda艅 :p

Link to post
Share on other sites

Hej, zaczn臋 od tego, 偶e czer艅 sama w sobie wyst臋puje bardzo rzadko- prawie nigdy w realnym 艣wiecie:D Graft ja zgadzam si臋 z tob膮 w 100 procentach co do stref waloru itd. Aczkolwiek bez trudu mog臋 sobie wyobrazi膰 sytuacj臋 gdy np. czarna o艣wietlona koszula go艣cia czytaj膮cego gazet臋 jest ja艣niejsza od bia艂ego papieru gazety kt贸ra jest w cieniu. I te bloki mog膮 by膰 obok siebie. Wiadomo, 偶e jest to mniej spotykane i na pocz膮tek radz臋 si臋 obraca膰 w tych standardowych sytuacjach a p贸藕niej rozszerza膰 spektrum zainteresowa艅:D Tak jak pisa艂 Marek w tym tutorialu walor zale偶y od kontekstu - co艣 jest jasne bo obok masz rzeczy ciemniejsze itd. Tak samo jest z reszt膮 z kolorem i nasyceniem itd. Ale na pocz膮tek nie ma co m膮ci膰 w g艂owie. Skup si臋 na jednym aspekcie i jak go wymasterujesz to bierzesz si臋 za nast臋pny itd. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
moim zdaniem dobry start, rysuj dalej i dojdziesz daleko! ja czekam na kolejna wrzutke.

Wielkie dzi臋ki! To strasznie motywuje :) Kolejna wrzutka w przygotowaniu.

Co do tematu, wrzuc臋 tabliczk臋 Gurneya xD Fajnie to tutaj wida膰, ale tu te偶 chodzi o wp艂yw values贸w otoczenia na odbi贸r tonu bo tutaj 1 i 2 s膮 tego samego:

http://1.bp.blogspot.com/_Eiwce13X738/S18zug8FBVI/AAAAAAAAH1E/ycta_GJhyFY/s400/Checkerboard_Illusion_Gurney.sm.jpg

Takie lu藕ne skojarzenie :)

Lubi臋 si臋 rzuca膰 na g艂臋bok膮 wod臋, ale racja. Od czego艣 trzeba zacz膮膰 i nie przesadza膰 :P

Link to post
Share on other sites

Ma艂y upload.

Wcze艣niej szpera艂am sobie co艣 w blenderze 偶eby to potem obmalowa膰. W sumie po raz 1 wykorzystanie czego艣 3d robionego od podstaw do grafiki 2d. Zmotywowa艂am si臋 przez filmiki Tima Kaminskiego :D Wrzucam render i wersj臋 ostateczn膮.

pEBSc2D.png

EeHNCtO.jpg

Na podstawie jednego z cosi贸w ze szkicownika z czerwca :D Poni偶ej nie wiem - buttony do unicestwienia 艣wiata?

ei0JUzJ.jpg

Tymczasem skrobi臋 sobie study z planes of the head :)

kHiHdfn.png

My艣licie, 偶e lepiej jest zaczyna膰 takie 膰wiczenia od szkicu, czy od razu rozk艂ada膰 plamy ton贸w i na tej podstawie wyodr臋bnia膰 kszta艂ty?

Edited by Eihwaz
Link to post
Share on other sites

Nowy art z u偶yciem daza i photobashingu (zdj臋cie w tle w艂asne :p). Chcia艂am troch臋 poduczy膰 si臋 renderowania i przede wszystkim operowania 艣wiat艂em w tego typu programach. Por贸wnuj膮c do poprzedniej pracy z dazem wysz艂o o wiele bardziej tak jak tego chcia艂am. Pocz膮tkowo posta膰 mia艂a trzyma膰 w palcach w艂osy, ale zmieni艂a si臋 ca艂a koncepcja artu i klimat pracy. Nie wiem czy art jest warty wi臋kszego dopracowywania bo to bardziej taki warmup pod cyberpunk.

Uwagi, krytyka - mile widziane.

18342756_1298589810254344_6881931639146898014_n.jpg?oh=5f148d900bf3d20edf9f2a8f6fa8a225&oe=59B3B333

Edited by Eihwaz
Link to post
Share on other sites

pomy艣la艂am, 偶e mo偶e wrzuc臋 kilka stron ze szkicownika. Kiedy艣 cisn臋艂am si臋 bardziej na enviro, teraz szlifuj臋 postacie (do nich akurat mam zami艂owanie od ma艂ego i zawsze uwielbia艂am rysowa膰 jakie艣 wymy艣lone ludziki, a krajobraz贸w nienawidzi艂am; pozniej strefa komfortu obr贸ci艂a mi si臋 o 180 stopni na enviro, i teraz pr贸buj臋 je po艂膮czy膰), cho膰 do ko艅ca nie wiem w co p贸j艣膰. Najch臋tniej chwyci艂abym si臋 za wszystko - tylko jest ta my艣l, "albo b臋dziesz 艣rednia we wszystkim, albo dobra w kilku rzeczach"... jest to co prawda licha ilo艣膰 stron - kiedy艣 pokadruj臋 wszystkie szkice z wyobrazni ze szkicownika (ich w por贸wnaniu do study anatomii ze zdj臋膰 jest o wiele mniej). Teraz stawiam na wyobrazni臋 po uprzednim zaznajomieniu si臋 z teori膮 "co i jak, dlaczego", a potem pr贸buj臋 to odzwiercieli膰 w szkicach. Odkry艂am, 偶e studiowanie ze zdj臋膰 jest dla mnie jakie艣 rozkojarzaj膮ce i wol臋 uczy膰 si臋 ju偶 na pracach innych, podpatrywa膰 jak inni to zrobili ni偶 wyciaga膰 co艣 ze zdj臋膰, bo z nich wyci膮gn臋 o wiele mniej - cho膰 teraz po 膰wiczeniach z Loomisa b臋dzie mi na pewno 艂atwiej. Szukam jaki艣 odpowiednik贸w Loomisa co do enviro.

Screen_Shot_20170508221747.png

dsdwsd.png

Bez_nazwy_1.png

Perspektywa troch臋 siada - szczeg贸lnie w tym z grzybkami :p

Link to post
Share on other sites

Siema. Wklejam dwie ostatnie wyko艅czone prace - study z plan贸w twarzy kt贸re przekszta艂ci艂am w pe艂nego arta :D I concept z wykorzystaniem tego, czego nauczy艂am si臋 po studium prac Igora Sida (mi臋dzy innymi dzielenie pracy na strefy waloru, o czym wspominali艣cie wcze艣niej).

szamaneu.png

study_igor_sid5.png

Link to post
Share on other sites

Update. Podczas robienia poprzedniej pracy nawin臋艂o mi si臋 kilka pomys艂贸w, wi臋c dorobi艂am jeszcze troszk臋 ;) Ostatecznie podoba mi si臋 bardzo trzecia wersja, i my艣l臋 o podj臋ciu si臋 jej przy nast臋pnym arcie.

concept_sheet2.png

Link to post
Share on other sites

O, pani z fejsbuk贸w :D

Ostatnia posta膰 fajna, klimaty harpiyi : P Brakuje mi t艂a albo chocia偶 plamy 艣wiat艂a na pod艂o偶u. Portret jest mocno creepy przez te martwe ocz臋ta i mysle, 偶e mog艂aby艣 spokojnie u偶y膰 znacznie wiecej mi臋kkich kraw臋dzi.

W envirkach faktycznie perspektywa le偶y konkretnie - polecam nawet przy szkicowaniu robi膰 zawsze na szybko takie mini perspective grid - horyzont i kilka ledwie widocznych linii od punkt贸w zbiegu ( tu masz to cz臋sciowo pokazane

).

Odpowiednik Loomia dla enviro - mo偶e Carlsons Guide to Landscape Painting albo Composition of Outdoor Painting E.Payne'a (o ile uda Ci sie j膮 gdzie艣 dorwa膰)

Link to post
Share on other sites

Fajnie by by艂o machn膮膰 znowu jakie艣 enviro, bo nie robi艂am tego od kilku miesi臋cy (szkice s膮 z okresu kiedy w og贸le nie zrobi艂am jeszcze 偶adnego digitalowego enviro, a zabra艂am si臋 za nie p贸zniej i s膮 w pierwszej wrzucie). Regularnie comfort zone zmienia mi si臋 z postaci na enviro i odwrotnie, i przeskakuj臋 mi臋dzy nimi chc膮c si臋 z tego comfort zone'u wyrwa膰 :D Ostatnio maluj臋 same postacie, wi臋c chyba czas na ma艂膮 zmian臋 cho膰by dla samego por贸wnania (przy okazji przetestuj臋 zagadnienia z wy偶ej wspomnianej perspektywy, kt贸r膮 staram si臋 szlifowa膰 :D).

Feng Zhu znam, zacz臋艂am nawet ogl膮da膰 ca艂e design cinema ale jeszcze nie dotar艂am do tego odcinka :D Wielka dziena za tytu艂y :D

Cheers

Link to post
Share on other sites

Sporo czasu mnie nie by艂o, ale my艣l臋, 偶e sie nie obija艂am. Wrzucam study z kadr贸w i obraz贸w starych mistrz贸w; klasycznie po 30 minut na studium z obrazu i kolejne 30 minut na studium z pami臋ci. Skupiam si臋 g艂贸wnie na kolorze, kompozycji i walorze. Na pocz膮tek kadry:

1_blade_runner_neon_light.png

1_memory.png

2_long_day_closes_rim_light.png

0356.png

0356_memory.png

5134.png

throneofblood18.png

I troch臋 starych mistrz贸w:

Storm_in_the_Rockies_Albert_Beirstadt.png

Albert_Bierstadt_Storm_in_the_Mountains_1870.jpg

Joseph_Wright_of_Derby_Vesuvius_from_Portici_1775.jpg

Frederic_Leighton_Vestal.png

szyszkin_co_tamdd.jpg

I jeszcze troch臋 takich moich wypocin pomi臋dzy studiami - egzaminy napisane, wi臋c teraz b臋dzie wi臋cej czasu na "pozaprogramowe" rzeczy :D

practice_lesson_1.png

wip_1.png

Tutaj wczesny wipek, z wykorzystaniem zdj臋cia: https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19146137_1780827398611671_3799678693395152364_n.jpg?oh=2db696a0425584bbce68a81708d5902f&oe=59D12540

Jednocze艣nie studium waloru (staram si臋 rozbija膰 prace na wspomniane wy偶ej strefy waloru) i 艣wiat艂a.

Link to post
Share on other sites

Nowa wrzuta. Dorzucam jeszcze moje 膰wiczenia z anatomii, gestu i tak dalej. Kupi艂am ogromny, gruby blok i mam zamiar go ca艂ego zape艂ni膰 takimi 膰wiczeniami :D Goal to 1 strona/dzie艅.

Opiera艂am si臋 na zdj臋ciach z artmodeltips i line of action.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

DSCN0569_1.jpg

DSCN0570_1.jpg

No i ci膮g dalszy pracy kt贸r膮 wcze艣niej wkleja艂am - plany co do attachment贸w si臋 troch臋 zmieni艂y, po cz臋艣ci na rzecz kompozycji.

wip6.png

Edited by Eihwaz
Link to post
Share on other sites

Siemka. Wklejam sko艅czony jaki艣 czas temu walor; obecnie 艣migam z kolorem :)

Mile widziana krytyka, szczeg贸lnie co do waloru, 艣wiat艂a i kompozycji, co ostatnio katuj臋 :D

wip10.png

Link to post
Share on other sites

Hej ;) Wybra艂a艣 ciekawe 艣wiat艂o, ale miejscami szczeg贸lnie w cieniach wysz艂o p艂asko. Szczeg贸lnie w twarzy nie czuje si臋 przestrzenno艣ci. Ten cie艅 na szcz臋ce po lewej stronie jest zbyt mocny i ostro uci臋ty. Spr贸buj znale藕膰 jakie艣 refki i zobaczy膰 jak tak rzucone 艣wiat艂o si臋 zachowuje na twarzy. Z wyobra藕ni to rysowa艂a艣 czy z refek? Kompozycja bardziej mi pasowa艂a z poprzedni膮 wersj膮 klucza. Teraz jego kierunek wprowadza troch臋 zam臋tu. Wydaje mi si臋 te偶, 偶e u偶ywasz zbyt du偶o mi臋kkich p臋dzli - szczeg贸lnie w pe艂nym formacie to wida膰. Warkocze mog艂aby艣 potraktowa膰 bardziej jako ca艂o艣膰, a nie poszczeg贸lne pasemka. Poza tym na 艣rodku obrazka brakuje mi czego艣 na czym mo偶na zawiesi膰 oko - jakie艣 ozdoby przy zawi膮zaniu warkoczy, co艣 na d艂oni mo偶e. Wydaje mi si臋 te偶, 偶e fajnie jak mimo wszystko w cieniach co艣 si臋 dzieje. Taki ma艂y overpaint na szybko i bardzo subiektywny, wi臋c fajnie jakby kto艣 si臋 jeszcze wypowiedzia艂, bo nie czuj臋 si臋 偶adnym guru ;) Mam nadziej臋, 偶e co艣 pomog艂am.

https://ibb.co/ktzKqQ

ktzKqQ

Nie wiem czemu obrazek nie chce dzia艂a膰 to daj臋 link :/

Link to post
Share on other sites

Fajne 膰wiczenia, na tym etapie dla treningu waloru wybiera艂bym jednak studia fotek bez pe艂nej czerni a najlepiej to pokatowa膰 martw膮 z reala bo wtedy cz艂owiek zaczyna lepiej widzie膰 i rozumie膰 gdzie i je艣li w og贸l臋 naprawd臋 wyst臋puj膮 skrajno艣ci waloru (samemu marzy mi si臋 wi臋cej czasu na takie 膰wiczenia). A fotografie to ju偶 jednak pewne interpretacje rzeczywisto艣ci, podobnie z dzie艂ami mistrz贸w - raz oni ju偶 wiedz膮 co robi膮 - dwa to cz臋sto fotografie ich obraz贸w przek艂amuj膮 to jak naprawd臋 wygl膮daj膮.. Jameli co do mi臋kkich p臋dzli racja - brak艂o troch臋 kraw臋dzi i ostrzejszych tekstur podgl膮dnij jak Mulins czy Jurabaev tak gdzie niema foacal point贸w to zamiast renderowa膰 daj膮 poci膮gni臋cia p臋dzla z odpowiedni膮 faktur膮 i walorem. Og贸lnie masz fajny potencja艂 jest wi臋c czekamy na wi臋cej. Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Wielkie dzi臋ki za feedbacki i paintover! Siedzia艂am nad tym d艂ugo, ale pokatuj臋 to jeszcze zanim wrzuc臋 na artstacj臋 :D Szczeg贸lnie na warsztat wezm臋 t膮 twarz i ods艂oni臋 troch臋 detali z cienia.

O te mi臋kkie p臋dzle bym si臋 nie pos膮dzi艂a (u偶ywam kiedy to konieczne). By艂abym wdzi臋czna gdyby艣cie wskazali gdzie dok艂adnie to co艣 wida膰 (mo偶e twarz?) 偶eby zlokalizowa膰 ten problem.

Co do refek to trudno jako艣 to sprecyzowa膰 - obraz opar艂am na jednym zdj臋ciu, i w zasadzie to by艂o co艣 na zasadzie inspiracji (co wkleja艂am przy pierwszym wipie): https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19146137_1780827398611671_3799678693395152364_n.jpg?oh=2db696a0425584bbce68a81708d5902f&oe=59D12540

Do tego zawsze obraz pr贸buj臋 traktowa膰 jako studium art贸w jakiego艣 artysty, wple艣膰 jakie艣 techniki i co艣 odpatrze膰. Tym razem pr贸bowa艂am od Pierre Raveneau odpatrze膰 to jak walorem, detalami i rozmyciami robi focus, na przyk艂ad jak na pierwszej pracy: https://www.artstation.com/artwork/knVon . Co prawda kropka w kropk臋 to nie on (o to te偶 chodzi), bo 偶eby zrobi膰 focal point u偶y艂 wybijaj膮cej si臋 w walorze "masy" futra kontrastuj膮cej z focal pointem. Tak wi臋c jego prace mog臋 potraktowa膰 jako jedyne refki. Dodatkowo czasami sobie co艣 wymodeluj臋, na przyk艂ad klucz.

SlawomirWolicki - w艂a艣nie to ostatnio zacz臋艂am cisn膮膰. S膮 to co prawda maks 2-godzinne rzeczy (musze do tego siada膰 troch臋 wcze艣niej, bo potem szybko cisn臋, bo si臋 艣ciemnia i zmienia si臋 wszystko :D). Super 膰wiczenie z kt贸rym niestety troch臋 zwleka艂am, ale ilo艣膰 informacji kt贸re potem zostaj膮 w g艂owie jest niesamowita. Musz臋 jeszcze zawraca膰 uwag臋 na matowo艣膰 powierzchni albo ich reflektywno艣膰, bo wszystko wydaje mi sie za bardzo "glossy".

A Jurabaeva dopisuj臋 do kolejki artyst贸w do przestudiowania - bo Mullinsa ju偶 mam ;)

Dzi臋ki !

01s_onik_martwa.png

02_martwa_pomidor.png

Link to post
Share on other sites

Z tym mi臋kim p臋dzlem do chodzi m.in. o tzw. Lost and found egges i dopracowanie tego (mi ju偶 dawo temu zwr贸ci艂 na to uwag臋 Tomek Zarucki i mi to pomog艂o w rozumieniu 膰wicze艅) tutaj fajne przyk艂ady z tym http://www.gregpro.com/forums/Conceptorg/Paintover01.jpg i http://dipaola.org/lab/research/rembrandt/ . Co do 膰wiczenia z reala kt贸re pokaza艂a艣 - to ci zacytuje mojego Profesora od plastyki - nie kombinuj tylko maluje to co widzisz - bo ci臋偶ko mi uwierzy膰 偶e twoje sto艂y s膮 po偶erane przecz czarn膮 chmur臋 kt贸ra poch艂ania 艣wiat艂o itd. : ) Studia artyst贸w bym na razie odpu艣ci艂 i wr贸ci艂 do nich dopiero jak b臋dziesz mie膰 pewno艣膰, 偶e rozumiesz tre艣ci z http://max3d.pl/tutoriale/298/walka-z-walorem-tutorial-2d i http://max3d.pl/tutoriale/297/art-tutorial-wersja-polska

Edited by SlawomirWolicki
Link to post
Share on other sites

Teraz ju偶 czaj臋. Wracaj膮c do tych mi臋kkich p臋dzli, to w zasadzie je艣li chodzi np. o kraw臋dz postaci - tam, gdzie futro powinno zlewa膰 si臋 w cieniem - to rozmy艂am to celowo zdaje si臋 mixer brushem, chc膮c zrobi膰 w艂a艣nie takie zagubienie kraw臋dzi (lost edges), co te偶 wzmocni艂oby focal point (bo s艂ysza艂am te偶 o tym wcze艣niej, i widzia艂am u innych artyst贸w). No ale to jeszcze do po膰wiczenia widz臋 :D Wielkie dzi臋ki za resource!

Hehe, ta "czarna chmura" spowodowana jest tym, 偶e do tego czasu 艣ciemni艂o si臋 do tego stopnia, 偶e nie mog艂am ju偶 wyci膮gn膮膰 kompletnie nic, co zgadza艂oby si臋 z otoczeniem (to szybkie studium, wi臋c jako艣 mi nie szkoda, ale celow膮, artystyczn膮 wariacj膮 to to nie jest) :D Tak jak ju偶 m贸wi艂am, musz臋 chyba zaczyna膰 wcze艣niej ;) Ale w miar臋 mo偶liwo艣ci staram si臋 odzwierciedla膰 rzeczywisto艣膰 ^^

Link to post
Share on other sites

Spoksy jak d艂ugo b臋dzie zapa艂 i krytyczne podej艣cie ot b臋d膮 post臋py, ja przygl膮daj膮c si臋 b艂臋dom innych lepiej widz臋 swoje! Jak nie masz pewno艣ci czy robisz co艣 dobrze albo dlaczego robisz co艣 zle, to 膰wicz to na prostszy rzeczach. A malowanie z reala na tym ma polega膰 w艂a艣nie, 偶e zmuszasz m贸zg do zrozumienia co si臋 tam dzieje i przenie艣 te subtelno艣ci koloru i waloru na 2d. Np. jest ciemno w tle wi臋c cz臋艣膰 m贸zgu m贸wi potraktujmy to ikonicznie wi臋c trzeba waln膮膰 czarn膮 plam膮, ale w艂a艣nie to 膰wiczenia ma polega膰 na czym艣 odwrotnym - wi臋c skoro wiemy 偶e tam niema czarnej plamy to si臋 przygl膮damy jaki kolor tam jednak jest i si臋 okazuje po chwili, 偶e jest wiele ale bardzo subtelnych zmian i metod膮 pr贸b i b艂臋d贸w pr贸bujesz to wnie艣膰 na 2d.

Link to post
Share on other sites

Dzi臋ki! Ci艣nie motywacja do studiowania :D

Jeszcze troch臋 po艣l臋cza艂am nad t膮 lask膮. Poprawi艂am twarz i doda艂am na niej cienie, kt贸re wcze艣niej powinny si臋 na niej znalezc - od nosa i od palca. Nie jestem pewna czy cieniem od nosa dobrze uchwyci艂am form臋 twarzy. Dodatkowo rozja艣ni艂am to, co jest w cieniu i podesz艂am do tego od innej strony, bo nasyci艂am to, co jest w 艣wietle. O ile twarz wygl膮da cho膰 troch臋 lepiej, zostawi臋 ju偶 t膮 prac臋 i zaczn臋 kolejne, 偶eby ci膮gle nie d艂uba膰 jednego - prace s膮 dla siebie i do nauki, wi臋c volume not perfection :D

wip16.png

Edited by Eihwaz
Link to post
Share on other sites

Siemka. Bo lekkiej przerwie wklejam co艣 nowego + kilka 膰wicze艅.

Nad kilkoma rzeczami musz臋 popracowa膰, mi臋dzy innymi nad skr贸tami anatomicznymi (r膮czki). Pod wzgl臋dem 艣wiat艂a postawi艂am sobie troch臋 trudne zadanie, ale tak ucz臋 si臋 najszybciej :D Wszelkie uwagi mile widziane.

8.png

03_borowki.png

pomidore.png

Link to post
Share on other sites

Oj, po troch臋 d艂ugiej przerwie - ale robi臋 now膮 wrzut臋 czego艣 konkretniejszego :) Inspiracja Much膮, ze swoimi cyberpunkowymi/sci-fi pi臋cioma groszami.

Zauwa偶am, 偶e jest ma艂a rozbie偶no艣膰 mi臋dzy moimi pracami, ka偶da z nich jest w troch臋 innym stylu i nie wygl膮daj膮, jakby wysz艂y spod r臋ki jednego "a艂tysty". Mo偶e to i kwestia wyrobienia swojej interpretacji fundamentals贸w?

guurl3.png

Edited by Eihwaz
Link to post
Share on other sites

Wracam z projektem zrobionym jaki艣 czas temu. Posz艂am bardziej w stron臋 conceptow膮 (i nad takim te偶 portfolio pracuj臋).

Chcia艂am przenie艣膰 mitologi臋 greck膮 w klimaty sci-fi - tutaj akurat posta膰 Kirke z Odysei. W skr贸cie jest to uwodzicielska czarodziejka (villain). Zrobi艂am z niej robota, poniewa偶 w za艂o偶eniu tego (mo偶e i w przysz艂o艣ci wi臋kszego) IP ka偶da posta膰 boska/p贸艂boska posiada takie elementy.

Generalnie, po d艂u偶szym czasie zauwa偶y艂am, 偶e do ko艅ca nie uchwyci艂am idei tej postaci - po prostu trudno j膮 rozpozna膰. Problematyczne by艂o te偶 to, 偶e Kirke do ko艅ca nie ma charakterystycznych cech wygl膮du wed艂ug mitu - jedyne co, w ka偶dej wersji mitu ma przy sobie kielich z tajemnicz膮 substancj膮. Czarodziejka zamienia艂a ludzi w zwierz臋ta - pewnie pomog艂oby dorobienie jakiego艣 mecha-zwierz臋cego conceptu.

Druga rzecz na jakiej mi zale偶a艂o, to konsekwentno艣膰 w designie (shape design, powtarzaj膮ce si臋 kszta艂ty i motywy).

Mam zamiar inaczej pokazywa膰 materia艂y (odno艣nie tych pask贸w z pewej w conceptach item贸w). Z czasem wydaje si臋 to m贸wi膰 ma艂o grafikowi 3D.

postcard-sheet-kopia.png

kirke-concept-w-a-ciwy-vol-2.png

kirke-color-versions.png

sylwety.png

13.png

14.png

props-postcard.png

Og贸艂em bardzo polecam conceptowanie projektami - bardzo du偶o nauczy艂am si臋 odno艣nie sp贸jno艣ci designu i jako tako samego warsztatu conceptowgo :D

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Fajnie wygl膮da :) Par臋 uwag, takich ma艂o technicznych:

- Jako艣 nie czyta mi si臋 to, 偶e p贸艂 jej cia艂a lewituje. Podoba mi si臋 ten motyw i te czarne paski sprawiaj膮, 偶e nie bardzo wida膰 czy ona ma tam cia艂o na brzuchu czy nie. Bardziej bym to uwypukli艂, mo偶e jako艣 odda艂i艂 te dwie cz臋sci i jedn膮 przesun膮艂, 偶eby by艂o wida膰, 偶e to dwa niezale偶ne elementy?

- Pow贸trzy艂bym ten motyw gdzie艣 jeszcze - mo偶e lewituj膮ce r臋ce a'la Rayman? :D Mo偶e kielich podkr臋cic z motywem lewitacji - jaki艣 zestaw lataj膮cych element贸w i pomi臋dzy nimi wisz膮ca w powietrzu ciecz, jakby bez grawitacji? Albo te elementy na g艂owie zrobi膰 lataj膮ce?

Link to post
Share on other sites

Czaj臋. Te paski chyba zaburzaj膮 przestrze艅 negatywn膮/pozytywn膮 ca艂ej sylwetki i chyba przez to trudno odczyta膰.

Kielich pozostawia du偶o do 偶yczenia, troch臋 ba艂am si臋 tutaj nagi膮膰 design nie chc膮c utraci膰 czytelno艣ci tego jako kielich :p

Dzi臋ki za kryt臋, musze by膰 bardziej odwa偶na w tym co robi臋 :D

Link to post
Share on other sites

Hej! Wracam z kolejnym projektem :) Tym razem zakonceptowa艂am puszk臋 Pandory, troszk臋 stara艂am si臋 polepszy膰 spos贸b prezentacji. Mam nadziej臋 偶e wszystko jest czytelne, tak aby grafik 3D m贸g艂 to na spokojnie prze艂o偶y膰 na model a nie my艣la艂 co artysta mia艂 na my艣li :D

actual-concept-pandora.png

actual-concept-hope.png

animation-alts-pandora.png

silhouette-process-pandora.png

moodboard-pandora.png

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak innym, ale mi wci臋艂o kilka dobrych post贸w, zar贸wno moich jak i innych forumowicz贸w w tym w膮tku. No nic - nie b臋d臋 tu wrzuca膰 sko艅czonych prac, bo polec膮 do galerii (fajnie odnowionej). Tymczasem wrzucam co艣, nad czym pracuj臋 aktualnie. Teraz d艂ubi臋 wydetalowan膮 posta膰, ale jeszcze nie jest na etapie wipa godnego podzielenia si臋 馃槃

spacer.png
spacer.png

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Eeee tam, ka偶dy etap jest godny podzielenia si臋, wrzucaj jak najszybciej! 馃槃 A co do tych miniaturek, koncepcje fajne ale nie pasuje mi troch臋 ustawienie tej pozy. Mam wra偶enie 偶e g贸rna cz臋艣膰 jej cia艂a lewituje a stopy tylko delikatnie opieraj膮 si臋 na聽 ziemi

Link to post
Share on other sites

Hmm, my艣lisz, 偶e to dzia艂a jednoznacznie na minus? Nie stara艂am si臋 tutaj o umieszczenie postaci w przestrzeni. bardziej na generowaniu ciekawszych kszta艂t贸w.
W sumie podobnie i tutaj, chocia偶 zastanawiam si臋, czy nie zrobi膰 tak, jakby niepewnie kroczy艂a, bo doda艂oby to jakiej艣 ekspresji w pracy.
P贸ki co z detalem dobi艂am do zamierzanego poziomu, teraz pracuj臋 nad podkre艣laniem formy. Na ten moment co艣 co mi nie pasuje to co艣 z jej lew膮 nog膮 i u艂o偶enie lewej stopy, kt贸r膮 pewnie b臋d臋 przerabia膰. Musz臋 jeszcze mocniej podkre艣li膰 form臋 warkocza 馃槢

spacer.png

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

"Hmm, my艣lisz, 偶e to dzia艂a jednoznacznie na minus?"

Niee, spokojnie 馃槃聽Tak tylko pr贸buje si臋 do czego艣 przyczepi膰, chocia偶 w takim u艂o偶eniu zastanawiam si臋 troche czy nie doda艂a艣 postaciom聽kolejnego stawu w nodze. My艣le, 偶e warto by艂o by聽chocia偶 minimalnie zmieni膰 balans 偶eby pozby膰 si臋 cz臋艣ci w膮tpliwo艣ci.

masdfsdfsdfs.thumb.jpg.88c1d052bef907dc6ea361a888240d2e.jpg

Co do drugiej pracki, od detalu do formy, ciekawa kolejno艣膰 馃槃聽Chocia偶 efekt zaczyna by膰 fajny, wydaje mi si臋 偶e nie potrzeba jaki艣膰 znacznych zmian 偶eby pokaza膰 ekspresje, no mo偶e opr贸cz tej nogi, bo rzeczywi艣cie co艣 z ni膮 nie gra.聽 Pr贸bowa艂em co艣 zmieni膰 no ale nie jestem przekonany do trafno艣ci mojego overa, nie wiem czy w tej kwestii jestem w stanie pom贸c.

image.thumb.png.66ddcfaec19698a816a417b1458ea626.png

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Nie do ko艅ca od detalu do formy, po prostu czu艂am, 偶e warto jeszcze to podcisn膮膰 馃槃 Nogi zmieni艂am, mam wra偶enie, 偶e wysz艂o na lepsze. Podkrad艂am zniszczenia na kolczudze od overpainta Jamroza, porobi艂am jakie艣 kosmetyczne zmiany 馃槢
postcard-lady.png


  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Odgrzebuj臋 stare 艣mieci i nadrabiam wrzucaj膮c rzeczy naprodukowane przez ostatni (ponad) rok 馃槢 Naprawd臋 sporo czasu tu nie wrzuca艂am XD
Za艂膮czam tu g艂贸wnie arty, jakie艣 notki worldbuildingowe i procesowe sobie daruj臋, bo jest tego naprawd臋 sporo - gdyby kto艣 by艂 ciekaw, s膮 na artstation 馃檪

magdalena-mieszczak-interior-design2.jpg

magdalena-mieszczak-altar.jpg?1573313137

magdalena-mieszczak-iilustration67.jpg?1

magdalena-mieszczak-magdalena-mieszczak-

magdalena-mieszczak-prop-design.jpg?1592

magdalena-mieszczak-portrait-normal.jpg?

magdalena-mieszczak-portrait-ruptured.jp

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Cho膰 tutaj pozwol臋 sobie wrzuci膰 ca艂y projekt, gdzie opisa艂am ca艂y proces 馃槃
Designowa艂am ten domek bardziej my艣l膮c o tym projekcie jako czym艣, co wytycza艂oby drog臋 do designu nast臋pnych domk贸w nale偶膮cych do tej samej "wioski", wi臋c wesz艂a rozkmina worldbuildingowa, odno艣nie mo偶liwo艣ci w designie, co do kszta艂t贸w itd - hipotetycznie nast臋pnym projektem by艂yby domki, gdzie ju偶 kierowa艂abym si臋 wytyczon膮 drog膮 przez ten poni偶szy - ale ju偶 renderowane do stopnia u偶yteczno艣ci w produkcji, a nie bycia super wyrenderowanym projektem przekazuj膮cym jednocze艣nie mood.
W pewnym sensie zrobi艂am sobie art direction do nast臋pnych budynk贸w, kt贸re pewnie wrzuc臋 jako nast臋pne - jak ju偶 je zrobi臋 馃槃

Poni偶ej wrzuca艂am pojedyncze okna, drzwi, balkony itd - stara艂am si臋 my艣le膰 o tym modularnie, wi臋c wszystkie okna/drzwi/itd mog艂yby by膰 u偶yte w nast臋pnych domkach- do tego konkretnego domku po prostu wybra艂am tyle, ile trzeba.


magdalena-mieszczak-concept-final.jpg?16

magdalena-mieszczak-ideation.jpg?1616627

magdalena-mieszczak-design-troubleshooti

magdalena-mieszczak-references-moodboard

early explorations to figure out what I want or not - favela feeling, vertical structure, organic growth, huge stained glass - basically visual thinking to support decision making

magdalena-mieszczak-material-exploration

magdalena-mieszczak-material-exploration

magdalena-mieszczak-windows.jpg?16166275

magdalena-mieszczak-balconies-doors.jpg?

magdalena-mieszczak-decoratives-garden-w


some snippets from my sketchbook. Here I was figuring out the shape language, feeling, how to incorporate shapes that I chose

3 minuty temu, KLICEK napisa艂:

super sa te rzeczy 馃檪

Wow dzi臋ki!!

  • Like 4
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Destroyer napisa艂:

Naprawd臋 艣wietne prace, bardzo mi艂o popatrze膰! Kradn臋 do folderu z inspiracjami 馃檪

Aww, dzi臋ki :)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy