Jump to content

Recommended Posts

Fajne ćwiczenia, na tym etapie dla treningu waloru wybierałbym jednak studia fotek bez pełnej czerni a najlepiej to pokatować martwą z reala bo wtedy człowiek zaczyna lepiej widzieć i rozumieć gdzie i jeśli w ogólę naprawdę występują skrajności waloru (samemu marzy mi się więcej czasu na takie ćwiczenia). A fotografie to już jednak pewne interpretacje rzeczywistości, podobnie z dziełami mistrzów - raz oni już wiedzą co robią - dwa to często fotografie ich obrazów przekłamują to jak naprawdę wyglądają.. Jameli co do miękkich pędzli racja - brakło trochę krawędzi i ostrzejszych tekstur podglądnij jak Mulins czy Jurabaev tak gdzie niema foacal pointów to zamiast renderować dają pociągnięcia pędzla z odpowiednią fakturą i walorem. Ogólnie masz fajny potencjał jest więc czekamy na więcej. Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za feedbacki i paintover! Siedziałam nad tym długo, ale pokatuję to jeszcze zanim wrzucę na artstację :D Szczególnie na warsztat wezmę tą twarz i odsłonię trochę detali z cienia.

 

O te miękkie pędzle bym się nie posądziła (używam kiedy to konieczne). Byłabym wdzięczna gdybyście wskazali gdzie dokładnie to coś widać (może twarz?) żeby zlokalizować ten problem.

 

Co do refek to trudno jakoś to sprecyzować - obraz oparłam na jednym zdjęciu, i w zasadzie to było coś na zasadzie inspiracji (co wklejałam przy pierwszym wipie): https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19146137_1780827398611671_3799678693395152364_n.jpg?oh=2db696a0425584bbce68a81708d5902f&oe=59D12540

 

Do tego zawsze obraz próbuję traktować jako studium artów jakiegoś artysty, wpleść jakieś techniki i coś odpatrzeć. Tym razem próbowałam od Pierre Raveneau odpatrzeć to jak walorem, detalami i rozmyciami robi focus, na przykład jak na pierwszej pracy: https://www.artstation.com/artwork/knVon . Co prawda kropka w kropkę to nie on (o to też chodzi), bo żeby zrobić focal point użył wybijającej się w walorze "masy" futra kontrastującej z focal pointem. Tak więc jego prace mogę potraktować jako jedyne refki. Dodatkowo czasami sobie coś wymodeluję, na przykład klucz.

 

SlawomirWolicki - właśnie to ostatnio zaczęłam cisnąć. Są to co prawda maks 2-godzinne rzeczy (musze do tego siadać trochę wcześniej, bo potem szybko cisnę, bo się ściemnia i zmienia się wszystko :D). Super ćwiczenie z którym niestety trochę zwlekałam, ale ilość informacji które potem zostają w głowie jest niesamowita. Muszę jeszcze zawracać uwagę na matowość powierzchni albo ich reflektywność, bo wszystko wydaje mi sie za bardzo "glossy".

A Jurabaeva dopisuję do kolejki artystów do przestudiowania - bo Mullinsa już mam ;)

Dzięki !

 

01s_onik_martwa.png

 

02_martwa_pomidor.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym miękim pędzlem do chodzi m.in. o tzw. Lost and found egges i dopracowanie tego (mi już dawo temu zwrócił na to uwagę Tomek Zarucki i mi to pomogło w rozumieniu ćwiczeń) tutaj fajne przykłady z tym http://www.gregpro.com/forums/Conceptorg/Paintover01.jpg i http://dipaola.org/lab/research/rembrandt/ . Co do ćwiczenia z reala które pokazałaś - to ci zacytuje mojego Profesora od plastyki - nie kombinuj tylko maluje to co widzisz - bo ciężko mi uwierzyć że twoje stoły są pożerane przecz czarną chmurę która pochłania światło itd. : ) Studia artystów bym na razie odpuścił i wrócił do nich dopiero jak będziesz mieć pewność, że rozumiesz treści z http://max3d.pl/tutoriale/298/walka-z-walorem-tutorial-2d i http://max3d.pl/tutoriale/297/art-tutorial-wersja-polska

Edited by SlawomirWolicki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz już czaję. Wracając do tych miękkich pędzli, to w zasadzie jeśli chodzi np. o krawędz postaci - tam, gdzie futro powinno zlewać się w cieniem - to rozmyłam to celowo zdaje się mixer brushem, chcąc zrobić właśnie takie zagubienie krawędzi (lost edges), co też wzmocniłoby focal point (bo słyszałam też o tym wcześniej, i widziałam u innych artystów). No ale to jeszcze do poćwiczenia widzę :D Wielkie dzięki za resource!

Hehe, ta "czarna chmura" spowodowana jest tym, że do tego czasu ściemniło się do tego stopnia, że nie mogłam już wyciągnąć kompletnie nic, co zgadzałoby się z otoczeniem (to szybkie studium, więc jakoś mi nie szkoda, ale celową, artystyczną wariacją to to nie jest) :D Tak jak już mówiłam, muszę chyba zaczynać wcześniej ;) Ale w miarę możliwości staram się odzwierciedlać rzeczywistość ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoksy jak długo będzie zapał i krytyczne podejście ot będą postępy, ja przyglądając się błędom innych lepiej widzę swoje! Jak nie masz pewności czy robisz coś dobrze albo dlaczego robisz coś zle, to ćwicz to na prostszy rzeczach. A malowanie z reala na tym ma polegać właśnie, że zmuszasz mózg do zrozumienia co się tam dzieje i przenieś te subtelności koloru i waloru na 2d. Np. jest ciemno w tle więc część mózgu mówi potraktujmy to ikonicznie więc trzeba walnąć czarną plamą, ale właśnie to ćwiczenia ma polegać na czymś odwrotnym - więc skoro wiemy że tam niema czarnej plamy to się przyglądamy jaki kolor tam jednak jest i się okazuje po chwili, że jest wiele ale bardzo subtelnych zmian i metodą prób i błędów próbujesz to wnieść na 2d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki! Ciśnie motywacja do studiowania :D

 

Jeszcze trochę poślęczałam nad tą laską. Poprawiłam twarz i dodałam na niej cienie, które wcześniej powinny się na niej znalezc - od nosa i od palca. Nie jestem pewna czy cieniem od nosa dobrze uchwyciłam formę twarzy. Dodatkowo rozjaśniłam to, co jest w cieniu i podeszłam do tego od innej strony, bo nasyciłam to, co jest w świetle. O ile twarz wygląda choć trochę lepiej, zostawię już tą pracę i zacznę kolejne, żeby ciągle nie dłubać jednego - prace są dla siebie i do nauki, więc volume not perfection :D

 

wip16.png

Edited by Eihwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka. Bo lekkiej przerwie wklejam coś nowego + kilka ćwiczeń.

Nad kilkoma rzeczami muszę popracować, między innymi nad skrótami anatomicznymi (rączki). Pod względem światła postawiłam sobie trochę trudne zadanie, ale tak uczę się najszybciej :D Wszelkie uwagi mile widziane.

 

8.png

03_borowki.png

 

pomidore.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj, po trochę długiej przerwie - ale robię nową wrzutę czegoś konkretniejszego :) Inspiracja Muchą, ze swoimi cyberpunkowymi/sci-fi pięcioma groszami.

Zauważam, że jest mała rozbieżność między moimi pracami, każda z nich jest w trochę innym stylu i nie wyglądają, jakby wyszły spod ręki jednego "ałtysty". Może to i kwestia wyrobienia swojej interpretacji fundamentalsów?

 

guurl3.png

Edited by Eihwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam z projektem zrobionym jakiś czas temu. Poszłam bardziej w stronę conceptową (i nad takim też portfolio pracuję).

Chciałam przenieść mitologię grecką w klimaty sci-fi - tutaj akurat postać Kirke z Odysei. W skrócie jest to uwodzicielska czarodziejka (villain). Zrobiłam z niej robota, ponieważ w założeniu tego (może i w przyszłości większego) IP każda postać boska/półboska posiada takie elementy.

Generalnie, po dłuższym czasie zauważyłam, że do końca nie uchwyciłam idei tej postaci - po prostu trudno ją rozpoznać. Problematyczne było też to, że Kirke do końca nie ma charakterystycznych cech wyglądu według mitu - jedyne co, w każdej wersji mitu ma przy sobie kielich z tajemniczą substancją. Czarodziejka zamieniała ludzi w zwierzęta - pewnie pomogłoby dorobienie jakiegoś mecha-zwierzęcego conceptu.

Druga rzecz na jakiej mi zależało, to konsekwentność w designie (shape design, powtarzające się kształty i motywy).

Mam zamiar inaczej pokazywać materiały (odnośnie tych pasków z pewej w conceptach itemów). Z czasem wydaje się to mówić mało grafikowi 3D.

 

postcard-sheet-kopia.png

kirke-concept-w-a-ciwy-vol-2.png

kirke-color-versions.png

sylwety.png

13.png

14.png

props-postcard.png

 

Ogółem bardzo polecam conceptowanie projektami - bardzo dużo nauczyłam się odnośnie spójności designu i jako tako samego warsztatu conceptowgo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie wygląda :) Parę uwag, takich mało technicznych:

 

- Jakoś nie czyta mi się to, że pół jej ciała lewituje. Podoba mi się ten motyw i te czarne paski sprawiają, że nie bardzo widać czy ona ma tam ciało na brzuchu czy nie. Bardziej bym to uwypuklił, może jakoś oddałił te dwie częsci i jedną przesunął, żeby było widać, że to dwa niezależne elementy?

 

- Powótrzyłbym ten motyw gdzieś jeszcze - może lewitujące ręce a'la Rayman? :D Może kielich podkręcic z motywem lewitacji - jakiś zestaw latających elementów i pomiędzy nimi wisząca w powietrzu ciecz, jakby bez grawitacji? Albo te elementy na głowie zrobić latające?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czaję. Te paski chyba zaburzają przestrzeń negatywną/pozytywną całej sylwetki i chyba przez to trudno odczytać.

Kielich pozostawia dużo do życzenia, trochę bałam się tutaj nagiąć design nie chcąc utracić czytelności tego jako kielich :p

Dzięki za krytę, musze być bardziej odważna w tym co robię :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej! Wracam z kolejnym projektem :) Tym razem zakonceptowałam puszkę Pandory, troszkę starałam się polepszyć sposób prezentacji. Mam nadzieję że wszystko jest czytelne, tak aby grafik 3D mógł to na spokojnie przełożyć na model a nie myślał co artysta miał na myśli :D

 

actual-concept-pandora.png

actual-concept-hope.png

animation-alts-pandora.png

silhouette-process-pandora.png

moodboard-pandora.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak innym, ale mi wcięło kilka dobrych postów, zarówno moich jak i innych forumowiczów w tym wątku. No nic - nie będę tu wrzucać skończonych prac, bo polecą do galerii (fajnie odnowionej). Tymczasem wrzucam coś, nad czym pracuję aktualnie. Teraz dłubię wydetalowaną postać, ale jeszcze nie jest na etapie wipa godnego podzielenia się 😄

spacer.png
spacer.png

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee tam, każdy etap jest godny podzielenia się, wrzucaj jak najszybciej! 😄 A co do tych miniaturek, koncepcje fajne ale nie pasuje mi trochę ustawienie tej pozy. Mam wrażenie że górna część jej ciała lewituje a stopy tylko delikatnie opierają się na  ziemi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, myślisz, że to działa jednoznacznie na minus? Nie starałam się tutaj o umieszczenie postaci w przestrzeni. bardziej na generowaniu ciekawszych kształtów.
W sumie podobnie i tutaj, chociaż zastanawiam się, czy nie zrobić tak, jakby niepewnie kroczyła, bo dodałoby to jakiejś ekspresji w pracy.
Póki co z detalem dobiłam do zamierzanego poziomu, teraz pracuję nad podkreślaniem formy. Na ten moment coś co mi nie pasuje to coś z jej lewą nogą i ułożenie lewej stopy, którą pewnie będę przerabiać. Muszę jeszcze mocniej podkreślić formę warkocza 😛

spacer.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Hmm, myślisz, że to działa jednoznacznie na minus?"

Niee, spokojnie 😄 Tak tylko próbuje się do czegoś przyczepić, chociaż w takim ułożeniu zastanawiam się troche czy nie dodałaś postaciom kolejnego stawu w nodze. Myśle, że warto było by chociaż minimalnie zmienić balans żeby pozbyć się części wątpliwości.

masdfsdfsdfs.thumb.jpg.88c1d052bef907dc6ea361a888240d2e.jpg

Co do drugiej pracki, od detalu do formy, ciekawa kolejność 😄 Chociaż efekt zaczyna być fajny, wydaje mi się że nie potrzeba jakiść znacznych zmian żeby pokazać ekspresje, no może oprócz tej nogi, bo rzeczywiście coś z nią nie gra.  Próbowałem coś zmienić no ale nie jestem przekonany do trafności mojego overa, nie wiem czy w tej kwestii jestem w stanie pomóc.

image.thumb.png.66ddcfaec19698a816a417b1458ea626.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że było by lepiej gdyby ona stała na przedniej części stopy. Teraz stopa jest prosto, jakby ją zgiąć, bardziej by stała na ziemi i inicjowała ruch.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca od detalu do formy, po prostu czułam, że warto jeszcze to podcisnąć 😄 Nogi zmieniłam, mam wrażenie, że wyszło na lepsze. Podkradłam zniszczenia na kolczudze od overpainta Jamroza, porobiłam jakieś kosmetyczne zmiany 😛
postcard-lady.png


 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy