Jump to content

Recommended Posts

Pixologic widocznie zgubiło kluczyk do tej szuflady gdzie trzymali kod vector displacementa. Sprzątaczka znalazła po latach. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vector disp mudbox - dekadę temu...

 

;)

 

I dalej nie ma zadnej mozliwosci stworzenia bazowego mesha? ;) Daj spokoj - mudbox bardzo fajnie sie zapowiadal ale Autodesk tak mu pomogl, ze juz wrogow nie potrzebuje. Teraz to juz nawet nie ma sensu gonic zetki tym co z mudboxa zostalo. A Autodesk wiecej pewnie inwestuje w rzezbienie w samej Mayi niz w Mudboxa. Kiedys jeszcze duzym atutem bylo malowanie tekstur w Mudzie ale teraz jak jest Substance to nie wiem czemu ktos mialby - poza przyzwyczajeniem i sentymentem - uzywac Mudboxa. A szkoda bo konkurencja wszedzie jest dobra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to ma do rzeczy, ot rzuciłem zabawnym faktem o VD, w życiu nie używałem mudboxa, do czego chcesz mnie przekonać:P.

 

I dalej nie ma zadnej mozliwosci stworzenia bazowego mesha? ;) Daj spokoj - mudbox bardzo fajnie sie zapowiadal ale Autodesk tak mu pomogl, ze juz wrogow nie potrzebuje. Teraz to juz nawet nie ma sensu gonic zetki tym co z mudboxa zostalo. A Autodesk wiecej pewnie inwestuje w rzezbienie w samej Mayi niz w Mudboxa. Kiedys jeszcze duzym atutem bylo malowanie tekstur w Mudzie ale teraz jak jest Substance to nie wiem czemu ktos mialby - poza przyzwyczajeniem i sentymentem - uzywac Mudboxa. A szkoda bo konkurencja wszedzie jest dobra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zaczymalem od Mudboxa. Ale racja wymaga blocking w czyms. Jest ten remesher ale żeby jakie prymitywy wstawiać to już problem. Za to ma dużo lepszy algorytm smoothowania mesha. zbrusha zmniejsza na dziendobry model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trik: Nie zmniejsza jak puścisz Shift podczas smoothowania. To alternatywna akcja brusha.

 

17HgiGz.png

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmniejsza się przy dodawaniu subdivision o to mi chodzilo. A tom opcjem znom ;)>.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A co to ma do rzeczy, ot rzuciłem zabawnym faktem o VD, w życiu nie używałem mudboxa, do czego chcesz mnie przekonać:P.

Do niczego. Ot rzucilem malo zabawnym faktem ;)

Ja kiedys uzywalem mudboxa - zanim go wykupil Autodesk, na samym poczatku. Jesli sie nie myle to Mudbox tez mial sensowne warstwy jako pierwszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebazx6r - No tak działa klasyczny Catmull-Clark. To samo masz w majkach, maxach, blenderach. Trzeba z tym żyć. :P

 

Nezumi - Zbush do dzisiaj nie ma sensownych warstw. Najbardziej zbugowane miejsce całej zetki i masa limitacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nezumi - Zbush do dzisiaj nie ma sensownych warstw. Najbardziej zbugowane miejsce całej zetki i masa limitacji.

 

Cos w tym jest, ze moje ulubione softy maja bezsensowne warstwy. Kwadraciki z Blendera tez trudno nazwac sensownymi. No, ale tutaj nadchodzi juz zmiana tak ze spoko. W ZB to pewnie jeszcze potrwa mase czasu do 5ki.

Smieszna sprawa - myslalem, ze to gizmo mi nie bedzie odpowiadac a tutaj okazalo sie ze juz prawie nie mysle o transpose line. Jeszcze czasem, zanim wytrybie jak sie niektore rzeczy robi gizmem. Te nowe booleany wymiataja... To jest wlasnie przewaga ZB nad innymi softami jesli o mnie chodzi - ten "feeling". Wszystko pieknie dziala, szybko, plynnie. Jasne, ze kazdy soft mozna zajechac ale w ZB czuje sie komfortowo. Ech gdyby udalo sie taki feel i wyglad siatki wrzucic do Blendera...

Mimo wielu rad i prob z pluginami nie udalo sensownie rozwiazac w Zetce - problemu precyzyjnego modelowania pod konkretny wymiar (nie "na oko, zeby sie zgadzaly proporcje) i nie wyczailem (chyba sie nie da bo pytalem juz Josepha Drusta i Michaela Pavlovicha) jak dociagac (snap) do juz istniejacych obiektow innych bez laczenia ich (uzywajac zmodelera). Ale pomalu coraz wiecej rzeczy mam ochote robic w Zetce. Rowniez tych ktore wczesniej robilem w Blenderze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, subtoole i warstwy w zbrushu, aż mi się ciepło robi jak o nich myślę :) może w piątce to ucywilizują trochę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zrób booleana na siatkach z milionem poly w jakimkolwiek sofcie 3D. Mało który ci w ogóle na to pozwoli. Zbrush pozwala to robić (tudzież mieć dokładny podgląd) w czasie rzeczywistym. Nigdy nie było czegoś takiego.

Dokładnie tak, o tym właśnie pisałem ta "szybkość" działania jest nieziemska. Co do reszty tooli, tak jak wspomniałeś - workflow. Można uzyskać ten sam efekt ale inną drogą. Oczywiście że vector disp mesh brush to całkowicie różne narzędzie od surface deformer ale imho pozwala uzyskać bardzo podobny jak nie taki sam rezultat.

To takie moje trochę zrzędzenie użytkownika blendera gdy zobaczy nowe ficzery w zetce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sebazx6r - No tak działa klasyczny Catmull-Clark. To samo masz w majkach, maxach, blenderach. Trzeba z tym żyć. :P

 

Pozwól ,że się z tobą nie zgodzę bo to co prezentuje Zbrush nie wygląda na algorytm Catmulklarka. Dodając modyfikator SubD w Mayce czy Mudboxie nie powoduje to efektu skurczenia się poziomu 0. Uśredniane są pkt pomiędzy pkt wyjściowymi dla kolejnych poziomów. W Gamedevie przy ogólno pojętej retopologii do jak najniższego poziomu nie jest to problem ,ale w produkcjach renderowanych już jest.

Poniżej zrobiłem przykład Maya i Zbrush, więc proszę cię nie mów mi ,że oba algorytmy działają tak samo. Mudboxa na chwilę obecną nie mam zainstalowanego,ale zaręczam cię ,że samo dodanie podziałów nie powoduje w nim uśrednienia poziomu 0.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkopuję ;]

Jak to jest z updateami Zbrusha? Przymierzam się do kupna i tak mnie to zastanawia. Kiedyś coś słyszałem że kupując Z ma się dożywotni upgrade. W dobie pazerności Adobe - trochę to brzmi jak bajka, ale np. genialny Total Commander tak ma. Jak to jest w Z-ce ? Może warto czekać na 5? Tylko kiedy do będzie ? Za 15 lat ? ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nigdzie nie jest gwarantowany darmowy update. Jak dotad wszystkie updaty jesli sie nie myle byly darmowe. Nikt tez nie wie i nigdzie sie nie mowi o tym jak to bedzie z ZB5 - nie wiadomo czy beda kontynuowac updaty darmowe czy tym razem juz cos sobie policza. Ja bym na piatke nie czekal bo diabli wiedza kiedy to bedzie. Jezeli zetka cie kreci to kupuj - nikt ci nie bedzie w stanie odpowiedziec na zadne z tych pytan. Ja mysle ze jeszcze minimalnie rok minie zanim cos uslyszymy o piatce. Ale to przekonanie bazuje na tym ze ledwo co wydali 4R8 a najwczesniej jak jakis news sie pojawi to bedzie nastepny ZB Summit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja, nie czekaj. Nawet jak 5-ka będzie płatna to pewnie będzie jakaś spora zniżka dla tych ze starszych wersji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi jak wychodzilo 4R7 mowili ze to ostatni darmowy update tzn mialo nie byc 4R8. Zbrush 5 bedzie platny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nezumi jak wychodzilo 4R7 mowili ze to ostatni darmowy update tzn mialo nie byc 4R8. Zbrush 5 bedzie platny.

Racja, cos tam slyszalem faktycznie o platnej piatce, ale maja taki czas pomiedzy aktualizacjami, ze juz nie pamietam czy to bylo jakos oficjalne czy na zasadzie "cos czytalem na forum". Trudno by sie bylo im dziwic gdyby update do piatki byl platna. Tak czy siak - czekanie mialoby sens gdybysmy znali chocby przyblizona date wydania ZB5. Ale to moze byc rownie dobrze przyszly rok jak i 2020 albo dalej. Ja bym bral juz i zaczal zbierac na update od razu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co nie wiem jak Zbrush ale przykladowa promocja na upgrade Marvelousa mnie nie skusila xD, a rozbieżność czasową miałem nie wielką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok pomyślimy :) najpierw muszę pozbyć się Adobe, będzie wtedy kasa na zakupy.

Nie moge z czystym sumieniem polecic Affinity Photo i Affinity Designera kazdemu bez wyjatku. Z pewnoscia sa osoby, ktore potrzebuja czegos z Photoshopa czy Illustratora czego w Affinity jeszcze nie ma. Osobiscie jednak przesiadlem sie w 100% na Affinity (czasem wspomagam sie darmowym Inkscape zanim dodadza tracing bitmap w Designerze). Pracuje mi sie wygodnie, robie wszystko co robilem wczesniej. Zero problemow, zero comiesiecznych oplat. Pakiecik tani, koszt zwrocil mi sie po jednym, niewielkim zleceniu :D Do cyfrowego malowania moge polecic Paintstorm Studio - tanie jak barszcz a swietne. I Adobe staje sie zbedne. Chyba ze uzywasz jakichs After Effects czy innych wynalazkow Adobe to moze byc ciezej ze znalezieniem alternatywy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jestem nowy na forum, nadszedł czas i chcę zakupić zBrush. Zakładam firmę i potrzebuję zBrush, tak pytanie mam takie, czy muszę kupować w Polsce czy mogę zakupić ze strony oficjalnej? Cenowo w Polsce 3400 na stronie 2700, jak prawnie to zrobić poprawnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie to kupuje się w Polsce czy lepiej na stronie pixologic? Nie jestem płatnikiem vat.

Jak i gdzie kupowaliście ci co kupiliście? Może jakieś namiary? Kupując na stronie producenta na co się narażam będąc firmą jednoosobową w Polsce?

Edited by aliech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy