Jump to content

Ogromny plik bez jasnej przyczyny


dimaxion
 Share

Recommended Posts

Hej, oprócz tego co w tytule, spożycie RAMu wzrosło do 99%. Praawie nic nie mogę zrobić. Max mi się ślimaczy i stoję w miejscu od dłuższego czasu. Próbowałem mergować do innego pliku, czyścić undo, sprawdziłem nawet grafikę. Mam 3ds Maxa 2012 i Coronę.

Dodam że w scenie nie ma dużych obiektów

Macie pomysły?

 

Pozdr

 

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Obiekty przenosiłeś do nowego pliku wszystkie na raz, czy pojedynczo? Nie znam maxa, ale w blenderze czasami na takie problemy pomaga pojedyncze przenoszenie obiektów i sprawdzanie każdego z osobna na nowym pliku. Czasami udaje się tak znaleźć ten jeden crashujący scenę obiekt. :)

Link to comment
Share on other sites

Było kilka tematów na ten temat, jest kilka możliwych przyczyn, próbuj po kolei (także to co autorzy tamtych wątków pisali że u nich nie działało, może u ciebie akurat zadziała).

 

Możliwe że winny jest jakiś obiekt, ale tak samo możliwe że winna jest scena. Próbowałeś zapisać pustą?

 

http://max3d.pl/forum/threads/98511-3dmax-14-spowolnione-dzialanie-i-duze-pliki

http://max3d.pl/forum/threads/103272-Strasznie-d%C5%82ugi-czas-zapisu

jak poszperasz po forum, albo po angielskojęzycznych forach, znajdziesz tego więcej.

 

Max to jeden wielki bug, a w tych ogromnych plikach manifestuje się jego wielkość. Stąd nazwa programu.

Edited by Ania
Link to comment
Share on other sites

dzięki za aktywność:) Niestety już to wszystko wypróbowałem. Próba mergowania któregokolwiek wlwmentu z chorej sceny do pustej w rezultacie daje ten sam efekt. Spożycie ramu wzrasta do 15GB a ja mam tylko 16... Co będzie jadł biedmy systemik, skoro MAX zeżre wszystko....?

Link to comment
Share on other sites

Aha, żeby nie było, że pracuję na wielkiej scenie. Jest to mały dudyneczek z otoczeniem na około 400k faceów - nic wielkiego. Używałem tekstur poliigona, ale tylko 3k i raz je wszystkie usunąłem, żeby sprawdzić czy to nie w tym tkwi problem.

Link to comment
Share on other sites

Zwyczajnie wywaliłem z materiałów, usunąłem ścieżki z ssset tracking, nałożyłem na obiekty inne materiały i zmergowałem je do innej sceny....

Robiłem dużo nawet z pozoru najgłupszych rzeczy w myśl zasady, że rozwiązanie może być wbrew pozorom banalne.

Link to comment
Share on other sites

Otworzyłem nowy plik, zmergowałem do niego kilka elementów z tej wadliwej sceny. Zużycie ramu wzrosło do 13GB. Usunąłem całą geometrię z pliku i zapisałem go. Okazuje się, że waży prawie 400MG i po zrestartowaniu Maxa, pusta scena zużywa tyle samo ramu (ok13GB)

Link to comment
Share on other sites

Proponuję zaznaczyć wszystkie obiekty w viewportcie (najlepiej pojedynczo) i przenieść je do innej warstwy, po czym sprawdzić w menedżerze warstw czy aby na pewno ta "defaultowa" pozostała pusta. Jeśli nie to kliknąć na niej, wybrać "select" i wywalić to co tam siedzi. Dodatkowo zerknij czy po zaznaczeniu wszystkich obiektów nie pojawiają się jakieś klucze na timelinie. W sumie to przed tymi operacjami warto też zaznaczyć wszystko i kliknąć "unlink selection", żeby pozbyć się ewentualnych zależności między nimi (o ile nie są istotne).

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Hej, wszystko to już zrobiłem. Tak jak pisałem wcześniej, mam już pustą scenę, do której wcześniej zmergowałem kilka obiektów z tej wadliwej. Następnie, kiedy zużycie ramu wzrosło do prawie 100% moich zasobów, usunąłem wszystkie elementy ze sceny i nic to nie dało. W timeline nie mam żadnych kluczy, ukrytych warstw, w asset tracking żadnych map czy referencji, x-refów, proxów - jednym słowem wieje pustynią - scena pusta jak cholera. A jednak waży prawie 400MB i żre prawie 15GB ramu

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ciekawa sprawa. O ile jeszcze tego nie robiłeś to możesz spróbować wyeksportować scenę do formatów FBX, OBJ czy nawet ułomnego 3DS a potem spróbować to zaimportować zamiast mergować bezpośrednio z pliku MAX. Jeśli masz jakiś inny soft 3d pod ręką to profilaktycznie takiego OBJa możesz przepuścić przez niego, zapisać i otworzyć ponownie w Maxie. Ewentualnie skonwertować obiekty do Editable Mesh a potem z powrotem do Editable Poly, a na deser jeszcze doprawić Reset XForm, ale to już pewnie robiłeś.

Link to comment
Share on other sites

Panowie uratowaliście mi długie godziny życia! Na początku sam próbowałem tego skryptu, ale się nie odpalał. Teraz wszystko działa, jak trzeba. Ponad 22000000 notetracków.... Nie wiem tylko skąd to się wzięło... I jak to dziadostwo znaleźć. Szukałem i nie znalazłem...

Dziękuję dobrzy ludzie!

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy