Jump to content

Recommended Posts

Witam !

 

Już trochę czasu minęło od ostatnich moich postów, wiec postanowiłem to zmienić i wolnym czasie wykonałem kilka renderingów w Fstorm.

Głównym założeniem było uzyskać efekt obrazu martwej natury :)

Przy okazji chciałbym podziękować Tomkowi Wyszołmirskiemu (MF) za użyczenie świetnej jakości textury drewna.

 

Soft: 3ds max, Fstorm, Photoshop i Marvelous Designer, Substance Painter, których używałem po raz pierwszy.

 

4nIe6dZ.png

 

5ISnM1s.png

 

a0xFbaG.png

 

xzPUjQp.png

 

Pozdrawiam !

Link to post
Share on other sites

Ja tak samo jak i poprzednicy jestem zachwycony finalnym efektem. Genialnie to wyszło!

Też jestem ciekaw tego ile z tego to skany i jak były przetwarzane? - sam obecnie staram się coś tam działać z fotogrametrią więc wszelkie porady od profesjonalistów są dla mnie na wagę złota :) Do tego te obiekty to ręcznie były rozkładane? Czy też może masz jakiś magiczny sposób na rozrzucenie ich w scenie/połączenie w takie naturalnie wyglądające zbiory?

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wszystkie komentarze ! Jeżeli chodzi o skanowanie modeli/ fotogeometrię to nie używałem tej techniki. Jedyne skany to textury :) Jeżeli zaś chodzi o rozkładanie map to niestety nie mam magicznego sposobu. Na szczęście obiekty, które rozkładałem nie są skomplikowane i poszło to dość szybko tym bardziej, że nie rozkładałem wszystkich modeli tylko kilka :)

Przy okazji dodaję siatkę dla zainteresowanych.

 

SIKxQE9.png

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie ! Cieszę się, że przypadło do gustu :)

Jeżeli chodzi o czasy to najdłużej zeszło mi nad materiałami- rozkładanie map pod Substance Painter`a i jego ogarnięcie, ponieważ pierwszy raz w życiu tego programu używałem.Modele są dosyć proste, więc nie trwało to długo. Ogólnie pracowałem nad scenką kilka weekendów, bo nie zawsze miałem wolny czas i ochotę by po godzinach siedzieć przy kompie :) Karty kredytowej niestety nie posiadam, więc numerów nie podam, ale za to mogę podać pin do telefonu ;)

 

Pozdrawiam !

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dziękuję ślicznie za fronta i komentarze ! :)

Raw render praktycznie identyczny, ponieważ używając Fstorm`a staram się ustawiać wszystko za pomocą "tone mapped" i dobieraniem odpowiednich LUT`ów aby postpro było jak najmniej. Ogień i pył dodany został w PSie bo łatwiej i szybciej :)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Kompozycja, kolorki bardzo ladnie, plastycznie swietnie i milo sie na to patrzy:). Wszyscy tu zachwalaja(i slusznie ;)) to ja sie tylko przyczepie do shaderow cytryn, brak tam widocznego SSS i wyszly dosc plastikowo ;P. Ale tak poza tym to super:)

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za komentarze !

Czas renderingu głównego ujęcia to 15-25 min w rozdzielczości 2000px. Obrazki z dof`em były w mniejszej rozdziałce dla tego tez czas był krótszy tak z 10-15 min. Renderenowane na dwóch Titan x pascal.

Jeżeli chodzi o materiał cytryn to trafna uwaga ! Również uważam, że trochę średnio wyszły :)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

dziękuję za odpowiedź, no i zazdroszczę tych dwóch Titanów :) Szkoda, że Fstrorm ma ostatnio jakieś kłopoty z prawami autorskimi i nie ma jak nabyć licencji. Ale może gość się z tego wykaraska jakoś, choć czuję, że jako były pracownik i twórca renderera Octane jednak trochę z niego zaczerpną i może być z tego większy smród. Oby nie bo to naprawdę tania i dobra alternatywa dla Octane, który już zbliża się do granicy 1000$ powoli. Pozdrawiam i gratuluję pracy.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy