Jump to content
Zbyszek Zbigniew

Stacja Robocza 10.000

Recommended Posts

Witam,

 

W mojej pracy, poproszono mnie o przygotowanie animacji/randerwów naszych urządzeń.

Jesteśmy producentem sprzętu laboratoryjnego, nie wszystkie urządzenia mamy dostępne fizycznie, a czasem klient chce widzieć urządzenie przed zakupem. Przydałyby się, też animacje urządzeń. Ja jestem grafikiem w firmie i odpowiadam za wizerunek marki. Dostałem zielone światło na zakup 3ds Maxa + stacja robocza. Randery musza być jak najbardziej realne, żeby mogły zastąpić tradycyjne fotki. Animacja też ma dobrze odzwierciedlać textury, połysk szkło. Teraz pytanie do Was, jaki komputer jaki kupić? jaki soft? ma być bardzo realnie, a sam randering animacji ma trwać maksymalnie krótko. pomóżcie! budżet około 10.000 na komputer, i dobry soft bez ograniczeń budżetowych.

 

pozdrawiam Zbyszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryzen 1700x +32 gigs ramu SSD 256 lub 512. M2, + GTX 1080ti.

 

Soft, corona dla stillów, a dla animacji octane albo redshift, na spotkaniu z klientem mockup mozecie robic na mega szybko w keyshocie albo lapku z GTx 1070.

 

Jezeli mambyc serio mega szybko to ja bym zrezygnował z kasy na soft i po prostu kupil tyle GPU ile moge + octane + blender

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam,

 

W mojej pracy, poproszono mnie o przygotowanie animacji/randerwów naszych urządzeń.

Jesteśmy producentem sprzętu laboratoryjnego, nie wszystkie urządzenia mamy dostępne fizycznie, a czasem klient chce widzieć urządzenie przed zakupem. Przydałyby się, też animacje urządzeń. Ja jestem grafikiem w firmie i odpowiadam za wizerunek marki. Dostałem zielone światło na zakup 3ds Maxa + stacja robocza. Randery musza być jak najbardziej realne, żeby mogły zastąpić tradycyjne fotki. Animacja też ma dobrze odzwierciedlać textury, połysk szkło. Teraz pytanie do Was, jaki komputer jaki kupić? jaki soft? ma być bardzo realnie, a sam randering animacji ma trwać maksymalnie krótko. pomóżcie! budżet około 10.000 na komputer, i dobry soft bez ograniczeń budżetowych.

 

pozdrawiam Zbyszek

 

Musisz też wiedzieć, że to "bardzo realnie" zrobisz w każdym sofcie obecnym na rynku i sam soft nie zrobi "bardzo realnie" a to Ty musisz wypracować sobie skila w tej materii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja rozumiem, ale chcę żeby były możliwości, głupio by było gdybym nie potrafił zrobić fajnego światła tylko dlatego, że sprzęt czy soft był by za słaby. Jestem kumaty i chyba sobie z tym poradzę :)

 

a pytanko, jak się pamięć ram do randerowania? ile najlepiej kupić i dlaczego?

 

chłopaki z IT wybrali taki zestaw: i4TV5bhttps://ibb.co/i4TV5b

 

co myślicie o tym?

Edited by Zbyszek Zbigniew

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja rozumiem, ale chcę żeby były możliwości, głupio by było gdybym nie potrafił zrobić fajnego światła tylko dlatego, że sprzęt czy soft był by za słaby. Jestem kumaty i chyba sobie z tym poradzę :)

 

a pytanko, jak się pamięć ram do randerowania? ile najlepiej kupić i dlaczego?

 

chłopaki z IT wybrali taki zestaw: i4TV5bhttps://ibb.co/i4TV5b

 

co myślicie o tym?

 

jasne ale jak pisałem, obecnie niemal w każdym sofcie wynik będzie dobry lub b. dobry.

 

Co do samego RAM to jak pisze Maciek celuj w 32 GB, ja od dawna kupuję pamięci Kingstona i zawsze było OK.

 

Co do RAM i renderowania to musisz sobie zadać pytanie, czy chcesz renderować na CPU np. Vray, Corona ... czy na GPU np. Octane czy RedShift.

 

Do prac jakie opisujesz osobiście polecałbym Octane idealnie będzie pasował do renderów studyjnych i do animacji. Dla tego też proponuję kartę z możliwie największą ilością VRAM docenisz to podczas pracy z większymi scenami w Octane a za jakiś czas dokupisz drugą taką kartę graficzną i będzie niemal 2 x szybciej. Octane jak i inne renderery tam gdzie nie ma światła odbitego np. w interiorach jest mega szybki i dobrze odszumia render a z tego co piszesz to głównie rendery/animacje studyjne będziesz renderował.

 

Co do przypięcia Octane do softu 3d to już sam podejmij decyzję Octane w zasadzie jest już pod każdy soft: Max, Cinema, Modo czy LW ... moim zdaniem implementacje Octane pod LW jest jedną z najlepszych

 

co do propozycji komputera który podajesz to musiałbym przejrzeć wszystko dokładnie i przeanalizować ... ogólna zasada, płyta główna jest najważniejsza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

podobno nie ma głupich pytań, w chwili obecnej mam 3ds maxa wersje 30 dniową, Octane to jakiś plugin czy jak?

 

na bank chce 3ds maxa, i pytanie czy on sam nie wystarczy, te opcje randerowania "Vray, Corona ... czy na GPU np. Octane czy RedShift." to są jakieś mody, dodatki ?

 

sorry, że pytam? co lepsze? :)

 

 

taraz doczytałem, czyli pluginy płatne... a jaki jest silnik w 3ds maxie? nie wystarczy?

 

Nie mam w tym doświadczenia, i nie wiem w którą stronę pójść, dostałem też info z działu IT, że może spoko by było gdyby sceny randerowały nasze serwery, czyli CPU? Pewnie ile osób tyle rozwiązań hm.... co lepsze?

 

bardzo wam dziękuje za pomoc :)

Edited by Zbyszek Zbigniew

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy najnowszy maxwell nie jest pod gpu?

Czytałem, ze ottoy nie jest przyjazny konsumentom ;)

Moze fstorm?

 

tak wygląda na to, że Maxwell jest obecnie na GPU

co do olewki ottoy to nie wiem

 

- - - Połączono posty - - -

 

podobno nie ma głupich pytań, w chwili obecnej mam 3ds maxa wersje 30 dniową, Octane to jakiś plugin czy jak?

 

na bank chce 3ds maxa, i pytanie czy on sam nie wystarczy, te opcje randerowania "Vray, Corona ... czy na GPU np. Octane czy RedShift." to są jakieś mody, dodatki ?

 

sorry, że pytam? co lepsze? :)

 

 

taraz doczytałem, czyli pluginy płatne... a jaki jest silnik w 3ds maxie? nie wystarczy?

 

Nie mam w tym doświadczenia, i nie wiem w którą stronę pójść, dostałem też info z działu IT, że może spoko by było gdyby sceny randerowały nasze serwery, czyli CPU? Pewnie ile osób tyle rozwiązań hm.... co lepsze?

 

bardzo wam dziękuje za pomoc :)

 

a to najlepiej jak zajrzy tu spec od Maxa i wyrazi swoje opinie

Share this post


Link to post
Share on other sites

3ds Max jest z Arnoldem i starczy.

 

A ty umiesz tego 3ds Maxa i Arnolda? Bo chyba nie to rownie dobrze mozesz sie uczyc do takich rzeczy blendera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3ds Max jest z Arnoldem i starczy.

 

A ty umiesz tego 3ds Maxa i Arnolda? Bo chyba nie to rownie dobrze mozesz sie uczyc do takich rzeczy blendera.

 

Kiedyś bawiłem się programami 3d, ale to było chyba z 10 lat temu.... ogarniam pakiet adoba i kilka innych programów np: w After effects też jest namiastka 3d. Od kilku dni bawiłem się już tym 3ds maxem wersja 30 dniowa, chłopaki z działu projektowego podesłali mi projekt urządzenia, ja wrzucam tylko do tego 3ds maxa i nie muszę za dużo z nim kombinować, tektury, cienie, światło no i wprawiam to w ruch, ogarniam te rzeczy. Próbowałem zrobić, to w blenderze, ale nie łapie mi projektów urządzeń, są zrobione w solidwork'sie i super wchodzą do 3ds maxa. Na razie planujemy tylko wprawić w ruch niektóre elementy urządzenia, jak szklane wewnętrzne drzwi, pełne drzwi, animacja podzespołów itd. Myślę, że spokojnie to ogarnę ;) praca kamery to i te animacje elementów, to nie takie straszne, generalnie chodzi o realizm, żeby randery zastąpiły zdjęcia, będę miał jeszcze dobrą szkołę z teksturami, ale jak mówię dam radę, ważne żeby sprzęt i soft posiadał możliwości które będę mógł wykorzystać :)

Edited by Zbyszek Zbigniew

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro tak mówisz. Max plus Arnold. Arnold jest integralnie z pakietem. I wsio. A no tak jeszcze skill ale skoro mowisz ze sie nauczysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skoro tak mówisz. Max plus Arnold. Arnold jest integralnie z pakietem. I wsio. A no tak jeszcze skill ale skoro mowisz ze sie nauczysz.

 

Może coś się zmieniło ale macałem kiedyś Arnolda i na 2 x Xeon to był czasowy dramat, zresztą jak każdy PathTracing na CPU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arnold to ray tracer. Hyperion to path tracer. Arnold opiera sie na monte carlo. Tylko jest brute forcowy. Ale zamiast flikania i innych piredol bedzie co najwyzej noise. V-rayam jak bedziesz renderowac animacje to tez raczej brute force na Gi.

 

Ograniczenia chyba dotycza farmy a nie batch renderingu ale to warto sie dowiedziec. Z drugiej strony i tak jest za free w pakiecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś jak piszesz, generalnie dla mnie nie do użytku w normalnej pracy, choć są tacy co na Maxwell na CPU renderują obrazek w ciągu 48h i twierdzą, że jest fajnie i szybko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxwell ma teraz de-noiser bedzie 47h :)

to zaje ... pod każdym względnym, zatem Zbysiu wchodzić w Max I Maxwell oba na M :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coś jak piszesz, generalnie dla mnie nie do użytku w normalnej pracy, choć są tacy co na Maxwell na CPU renderują obrazek w ciągu 48h i twierdzą, że jest fajnie i szybko

 

Prawie nic nie zrozumialem. Długość renderingu często wynika z niewiedzy użytkownika. Pokaz przyklady renderow jakie macie osiagnac. Z textura czy bez etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a więc mamy licencje maxa na roczek ;) oprócz tego Ryzen 7 1700x Eight Core 3,89 ;)

do tego 32 GB ramu, obrazek renderuje mi się 30-40 minut, na starym kompie 7-8 godzin więc jest progres, zastanawiam się czy nie można jeszcze jakoś przyśpieszyć tego sprzętu...wszystko w Arnoldzie ;) wychodzi mi coś takiego: IAjBlH.png

 

chciałbym teraz uruchomić animację, ale długo to poleci, macie pomysł jak zachować jakość a przyśpieszyć rendering?

Edited by Zbyszek Zbigniew

Share this post


Link to post
Share on other sites

do tego typu obrazków wystarczyłby dobry algorytm odszumiający, by przyspieszyć kilku-kilkunastokrotnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
do tego typu obrazków wystarczyłby dobry algorytm odszumiający, by przyspieszyć kilku-kilkunastokrotnie

 

hm.... ktoś pomoże? mamy jeszcze w firmie serwerownie, i jest opcja żeby dopiąć jeszcze ponad 100 rdzeni, ale na razie chce wycisnąć wszystko z tego komputera. ktoś ogrania temat algorytmu?

 

dzięki Olaf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

arnold do takich spraw to totalny idiotyzm za przeproszeniem. powiniście zainwestować w Octane albo Redshift i strzelać takie packshot w real time ogólnie praktycznie. rendering byłby na poziomie 1-5 minut na klatkę. na jednym GTX 1080ti... nie wspominając że redshift i octane lada moment dostaną denoisery.

Share this post


Link to post
Share on other sites
arnold do takich spraw to totalny idiotyzm za przeproszeniem. powiniście zainwestować w Octane albo Redshift i strzelać takie packshot w real time ogólnie praktycznie. rendering byłby na poziomie 1-5 minut na klatkę. na jednym GTX 1080ti... nie wspominając że redshift i octane lada moment dostaną denoisery.

 

teraz to już chyba trochę za późno, muszę wycisnąć co tylko się da z tego arnolda... w tej chwili renderuje animacje naszych mebli metalowych, jedna klatka to 2 minuty z groszem, więc nie jest źle, a jakość też jest całkiem fajna.

 

Jakby ktoś miał jeszcze pomysły jak to przyśpieszyć, byłbym bardzo wdzięczny... dzięki Maciej za poradę, nie wykluczam również takiego rozwiązania, ale to w przyszłości ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
arnold do takich spraw to totalny idiotyzm za przeproszeniem. powiniście zainwestować w Octane albo Redshift i strzelać takie packshot w real time ogólnie praktycznie. rendering byłby na poziomie 1-5 minut na klatkę. na jednym GTX 1080ti... nie wspominając że redshift i octane lada moment dostaną denoisery.
Jedna wielka Kapa, zrobiłem textury, swiatło, scene, zrobiłem z tego animacje i na końcu okazało się że Arnold nie łapie visibility, całosć idzie do kosza i muszę zacząć od nowa, napiszcie coś więcej o octane, dziękuje !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedna wielka Kapa, zrobiłem textury, swiatło, scene, zrobiłem z tego animacje i na końcu okazało się że Arnold nie łapie visibility, całosć idzie do kosza i muszę zacząć od nowa, napiszcie coś więcej o octane, dziękuje !
Co brać Maxwella czy Octane, który szybszy? jak jest z obsługą? nie ma problemów z efektem visibility? Arnold bardzo mi się podoba, trochę już go ogarnąłem a tu taki problem. muszę wybrać coś w zastępstwo... proszę o podpowiedz co wybrać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy