Jump to content

Tekstury w 3dsmaxie, a w Unity... [Różnice]


Recommended Posts

Cześć,

 

od jakiegoś czasu przenoszę obiekty z 3ds max do Unity i mam problem z teksturami. Te z 3ds Maxa w którym projektuję, nie odpowiadają tym z Unity. Może tu chodzić tylko o kolory, bo zależy mi na teksturach prostych, bazujących tylko na kolorze(bitmapy działają). Ten z Unity jednak jest zupełnie inny i nie wydaje się to tylko winą oświetlenia. Poniżej podaję screeny porównujące i ustawienia Material Editor.

 

Problem wydaje się nie tak trudny, ale zatrzymałem się na tym. Z góry dzięki za pomoc:).

 

Przy okazji, może ktoś zna sposób na świecące tekstury, które emitowałyby światłem również w Unity? Chciałbym, żeby proste paski np. sugerujące drogę, świeciły.

 

Zrzut-ekr_qrwespw.png

Zrzut-ekr_qrwespa.png

Zrzut-ekr_qrwesps.png

Link to post
Share on other sites

Poczytaj o materiałach PBR:

https://www.marmoset.co/posts/basic-theory-of-physically-based-rendering/

https://www.marmoset.co/posts/physically-based-rendering-and-you-can-too/

Standardowy shader w Unity korzysta z metalness i smoothness (glossines będącego odwrotnością roughness)

Przy okazji, może ktoś zna sposób na świecące tekstury, które emitowałyby światłem również w Unity? Chciałbym, żeby proste paski np. sugerujące drogę, świeciły.

Zastosowanie emissive (slot emission w standard shader) może pomóc :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy