Jump to content
Tomasz_87

VFX Mattepainting betonowej ściany.

Recommended Posts

Cześć,

 

Przeglądałem ostatnio folder z filmikami, które nagrałem podczas jednego z wypadów i pomyślałem czy na jednym z nich czegoś nie dodać.

 

Całość składa się z prostego modelu stworzonego w Blenderze na który zostały nałożone w Photoshopie tekstury, a wszystko złożyłem w Blackmagic Fusion.

 

Kolory Davinci Resolve.

 

 

Gotowe ujęcie

 

A tutaj krótki breakdown

Edited by Tomasz_87

Share this post


Link to post
Share on other sites

ożeż... Przez chwilę myślałem "no nagrał film, wrzucił i co?", dopiero breakdown zmiażdżył. Nie do odróżnienia od prawdziwego filmu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pionowy pasek po prawej wyglada bardzo jak namalowany. W sumie nie poznałem na stillce, ale ogladajac animacje czekałem na jakies graffiti pojawiajace sie, a czekajac pomyslalem, ze caly beton wyglada jak namalowany ;)

Amyway jak ktos nie wie, to sie nie połapie, super sekwencja do portfolio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Wam wszystkim. Miło takie rzeczy czytać :)

Teraz pewnie bym jeszcze poprawił wiele rzeczy, bo widzę wiele do zmiany, ale i tak zaskoczyliście mnie.

 

olaf, ta domatówka tworzona była właśnie pod portfolio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od ujęcia.

W tym wypadku był to zwykły render 3D i obróbka 2D w photoshopie. Nie wiele tutaj ruchu kamery stąd geometria nie była potrzebna w BM Fusion.

 

W innych wypadkach geometria 3D + projekcja kamery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawi mnie na ile kończy się granica 3d a może zacząć 2d, pewne typy obiektów i dystans wydaje mi się że nie sposób obejść robieniem w 2d, np. bliskie kadry i drzewa które mają wybitnie strukturę przestrzenną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest super.

 

Tylko kołysanie kamery jak z generatora kołysania kamery i noise w jednym z ostatnich passów wg mnie przesadzony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

piopiowawa, zgadza się. Przy pewnych odległościach nie jesteś w stanie użyć w niektórych przypadkach płaskiej grafiki 2D - szczególnie przy mocnym ruchu kamery.

Dlatego w bliskich planach często stosuje się grafikę trójwymiarową, a dalszych połączenie grafiki 3D z dwuwymiarowym mattepaintingiem i płaskimi grafikami.

 

deshu, a wiesz, że nie zwróciłem na to uwagi tym bardziej, że nagrałem to ujecie z ręki i jest to naturalny ruch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy