Jump to content

Teczka/Blender/Houdini/3D B+R


Recommended Posts

Cześć, będę tu wrzucał różnego rodzaju testy, modele, eksperymentował z nowymi narzędziami/branchami, które pojawiają się w blenderze i uczył się houdiniego ;)

 

1) Test brancha Mantaflow (blender 2.79)

 

mantaflow_alex3d.gif

 

 

2) Ostatnio miałem okazję oglądać wystawę Józefa Chełmońskiego w Radziejowicach i oprócz samej wystawy zainteresował mnie temat jego mistrza - Wojciecha Gersona. Temat na tyle mnie wciągnął, że okazało się, że dość dużo publikował - udało mi się dotrzeć (ciężko było coś znaleźć, ale polskie biblioteki kryją wiele skarbów dla grafików) do dwóch publikacji Gersona, po lekturze których już jestem i które polecam:

a) "Rozprawa o malarstwie Leonarda da Vinci"| Wojciech Gerson; W-wa 1876 https://www.europeana.eu/portal/pl/record/9200479/item_35114531_.html

b) "Anatomia dla malarzów i rzeźbiarzów"; W-wa 1877 https://polona.pl/item/70467159/0/

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites

Mantaflow wygląda bardzo obiecująco. Jak wypada on w porównaniu z Blenderową symulacją płynów pod względem prędkości obliczeń?

hmm Pobrałem blenderowego builda z mantaflow, ale mam nie aktywny cache. Nic to dziś nie rozgryzę co to się z tym dzieje.

Wątek będę na pewno śledził. :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Test Flip Fluids z ocean modifier przy niskiej rozdzielczości symulacji. Póki co ciężko jest znaleźć dobry myk na blendowanie flip fluids z ocean modifier.

rescue.png

 Drugie podejście z particles i zmodyfikowaną symulacją.

 

 

Edited by alex3d
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
Posted (edited)

Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids.

 

ldzań_whitewater3_simres_513_icosphere.png

Edited by alex3d
  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

ziom gdyby jeszcze sie troszke trawka uginala od wiatru, byl by foto ryl 😉 tak zauwazylem tylko ze trawa sie rusza w lewym dolnym rogu, ale to byla taka pierwsza rzecz ktora rzucila mi sie w oko, ze moze trwa blizej wody powinna delikatnie sie ruszac?

 

tak czy inaczej, to takie czyste czepialstwo i pierdolenie, bo naprawde to wyglada fantastycznie 🙂

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@KLICEK dzięki; jedyna niesymulowana trawa to ta kępa na środku, ale faktycznie przy takiej skali trzeba by trochę rozhuśtać wszystko mocniej 🙂, żeby to było widać, szczególnie przy kompresji vimeo.

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites

ja to myslalem ze to hudy 🙂 niezle to wyglada, z ta trawa jakbys cos pokombinowal to juz w ogole. Oprocz zwiekszenia samego wiatru, dorobic jakies fejkowe kolizje tych wzburzonych fal z zielskiem?  lub nie fejkowe jak sie da 😄

Edited by krzys!3k
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy