Jump to content

Recommended Posts

W tym ćwiczeniu które zaproponował EC, moim zdaniem chodzi o zmianę myślenia, przestań używać lini żeby opisać obiekt, zacznij pracować plamą, skup się na ralacji światła i cienia, musisz podjąć decyzję co do miejsc załamania formy, 

Najkważniejsze są kształty cienia rzuconego, plamy mogą się zlewać, mózg i tak odczyta i dopowie sobie resztę, jeśli już używasz dodatkowej wartości waloru oprócz bieli i czerni, użyj jej wyłącznie w tle żeby sobie pomóc w wydzieleniu formy,  używaj negatywnej przestrzeni

Maasz tendencję do rysowania rzeczy których nie ma, a nie zauważania rzeczy istotnych
Przykład: u ciebie światło na sukience i przejście miednicy w udo jest totalnie inne niż na referencji

blaza over bw sculpt.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bardzo fajnie. Dobra robota jak na pierwszy raz. Dobór refek znacznie Ci utrudnił zadanie, więc fajnie wybrnąłeś. Napiszę, co mi się w tych refkach nie podoba, jadąc od lewej. Wściekły koleś – te

Fajnie, ale można podkręcić trochę design, zacznijmy od sylwetki: Warto pomyśleć jaki charakter ma mieć postać. Skoro zaczynamy od nosorożca to pewnie ma być potężny, niezbyt szybki (przyna

Racja z tym różnicowaniem materiałów, ale moim zdaniem masz pilniejsze rzeczy zanim się tym zajmiesz. Patrząc na to wa jaki sposób cieniujesz, wydaje mi się, że nie czujesz sie zbyt pewnie w decydowan

Posted Images

Fajnie, ale można podkręcić trochę design, zacznijmy od sylwetki:

1123732496_blazapoprawki1.thumb.jpg.6c09ba64b5928453aa7dba189e2517e8.jpg

Warto pomyśleć jaki charakter ma mieć postać. Skoro zaczynamy od nosorożca to pewnie ma być potężny, niezbyt szybki (przynajmniej w wyglądzie), taka chodząca góra. Warto ująć to zarówno w pozie jak i ogólnych bryłach postaci. Zatem krótkie, potężne ramiona na których opiera się ciężki tors. Pomaga inspirowanie się innymi rzeczami z natury, więc tutaj dorzuciłem trochę goryla bo też kojarzy się jako coś potężnego. Detal rezerwujemy generalnie dla punktu skupienia, czyli najpewniej głowy i okolicy oczu. No i tak z sylwetki robimy bryły:1119782325_blazapoprawki2.thumb.jpg.d141eedc5f3b1a07d7ff08d51f3664e8.jpg

I dalej jakiś tam detal:252924193_blazapoprawki3.thumb.jpg.11333c4080aacc1a6260ef38cd13538c.jpg

Rysunek dobrze wygląda kiedy czuć na nim ciężar obiektów i ich objętość, szczególnie jak to są jakieś rzeczy z natury masywne. U ciebie postać wygląda raczej niestabilnie i raczej nie sprawia wrażenia zwalistej, czyli coś poszło nie tak. Moim zdaniem właśnie tej masy nie czuć, tak że staraj się tego pilnować i kombinuj jak sprzedać iluzję, że to co rysujesz ma ciężar, że w jakiś sposób walczy z grawitacją 🙂

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Robisz ładne postępy jeśli chodzi o proporcje. Tak trzymaj i staraj się wszystko mierzyć, porównywać z refka i pilnować proporcji jeszcze dokładniej. Pamiętaj, za każdym razem gdy wyłapiesz jakiś swój bład i go poprawisz, robisz mikro level up. 
 

Jeśli chodzi o cieniowanie, to musisz być o wiele bardziej bezkompromisowy. Zrezygnuj z używania 3-4 odcieni i spróbuj z tylko dwoma. Chodzi o to, żebyś podzielił na tylko dwie części. Oświetlona i zacieniona. Obecnie widać, że nie możesz sie zdecydowac i robisz szara i nijakie w rezultacie. Dowal mocny kontrast miedzy światłem i cieniem i zdecyduj między jednym a drugim. Pamiętaj, nie robisz tu kopii oryginału, nie staraj się pokazać każdego wypukłego mięśnia lub wklęsłego pępka, pokaż tylko najważniejsze, największe bryły, nie daj się zaplatać w szczegółach.

Przestań próbować odgrodzić każdy mały detal jak pojedyncze kosmyki włosów tym szary obrysem. Jeśli masz trzy czwarte torsu w świetle a jedna czwarta w cieniu, to nie rozbijaj tej oswietlonej części szarymi małymi kształtami. Uśrednij to do światła lub do cienia. Przypominam o mrużeniu oczu aby pomóc sobie w scalaniu kształtów. Ogólnie to przeczytaj sobie mój poprzedni post jeszcze raz żeby sobie przypomnieć, bo zaczynam się powtarzać. Jak masz jakieś pytania, coś jest niezrozumiałe, to napisz, postaram się uściślić o co mi chodzi.

 

 

284D88FB-F914-4E82-9354-BC4EA0961749.jpeg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

dokładnie to co powyżej plus ja bym na zrezygnował z oświetlenia zbrushowego, bo robi ono dokładnie to z czym masz problem czyli za bardzo rozdrabnia cień i światło. Ściągnąłem ta rzeźbę i wrzuciłem do blendera tak jak w oryginale zrobił to EC, tam nie dość że masz wszystko fizycznie poprawnie, to jeszcze blendek robi sporo za Ciebie i ładnie grupuje to co w świetle a co w cieniu. 

a.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, krzys!3k said:

dokładnie to co powyżej plus ja bym na zrezygnował z oświetlenia zbrushowego, bo robi ono dokładnie to z czym masz problem czyli za bardzo rozdrabnia cień i światło. Ściągnąłem ta rzeźbę i wrzuciłem do blendera tak jak w oryginale zrobił to EC, tam nie dość że masz wszystko fizycznie poprawnie, to jeszcze blendek robi sporo za Ciebie i ładnie grupuje to co w świetle a co w cieniu. 

A jak taniej wychodzi! ;D

też nie rozumiem, czemu Blaza tak się upiera przy tym matcapie zamiast zapodać RTX ON!!!11...

Link to post
Share on other sites

no i git lepiej jest, cienie mozesz jeszcze bardziej uproscic ale w dobrym kierunku idziesz, na glowe mozesz patrzec jak na kulke ktora jest oswietlona z gory i dopiero dodawac oczy nos. Udo to cylinder itd

co do blendka to setup jest bardzo prosty, jedno swiatlo np typu sun, renderer przełączasz na cycles i tyle, samo sie robi 🙂

 

b.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy