Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bardzo fajnie. Dobra robota jak na pierwszy raz. Dobór refek znacznie Ci utrudnił zadanie, więc fajnie wybrnąłeś. Napiszę, co mi się w tych refkach nie podoba, jadąc od lewej. Wściekły koleś – te

Fajnie, ale można podkręcić trochę design, zacznijmy od sylwetki: Warto pomyśleć jaki charakter ma mieć postać. Skoro zaczynamy od nosorożca to pewnie ma być potężny, niezbyt szybki (przyna

Jest postęp 🙂 Ale musisz prościej. Mniej linii, mniej detalu, więcej zblokowanych plam cienia. Zobacz jak potraktowałem oko. Tak naprawdę jest to jedna plama o odpowiednim kształcie + odpowiednie dobr

Posted Images

Dobrze, że korzystasz z Ctrl+paint, obejrzyj sobie jego tutoriale, szczególnie ten: https://www.ctrlpaint.com/videos/brush-technique-blending

Generalnie powinieneś myśleć o rzeczach jako o takich bryłach low poly i w pierwszej kolejności rozkminić jak światło i kolory będą wyglądały na takiej uproszczonej bryle i dopiero potem je blendować:

1682827688_stillliferevisedb.thumb.png.8549745bcf189e6bbd980f72be14a0d4.png

U Ciebie występuje typowy problem w digital paintingu czyli taka nienaturalna gładkość i plastikowość. Jest to poniekąd wynik braku zróżnicowania tekstur jak wspomniał @blood_brother, i nadmiernego korzystania z miękkiego brusha, ale przede wszystkim braku płaszczyzn na bryłach, wszystko jest jak gładka bila. Nawet jeśli obiekty są faktycznie gładkimi, okrągłymi obiektami to malując powinieneś to sprowadzić do płaszczyzn bo nadaje to im masy i przestrzenności. Dodatkowo kolory nieco wyblakłe, ale tym się póki co nie przejmuj, skup się na bryłach.

Zobacz jak do tego tematu podchodzi Carol Marine (uwielbiam jej prace):

e4b9eae34e815753238b258b683233b4.jpg

carol-painting-05.jpg

Mocne, zdecyowane płaszczyzny, a mimo to bardzo czytelne no i przyjemne do patrzenia.

 

Moja wersja:45479707_stillliferevised.thumb.png.028db65d164774210d0a375490c0a0db.png

 

Gif porównawczy:martwa3.jpg.thumb.gif.097b7baa58ff0697871a8da2fab3aa33.gif

Żeby nie było, są różne techniki malowania, ja lubię malarskie, impresjonistyczne podejście z widocznym brushworkiem i wyraźnymi płaszczyznami, inni mocno zblendowane prace i fotorealizm, to kwestia gustu. Jak byś jednak nie malował, to te różnice będą istotne raczej dopiero na etapie wykończenia, podstawy (czyli te bryły) będą takie same.

Pozdro!

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Widać postępy 🙂 Tło mogłoby być mniej kontrastowe, bo w końcu jest tylko tłem, a przez ilość zmian waloru, jak i ich gwałtowność i stopień, mocno konkuruje o uwagę z pierwszym planem. Nawet jeśli jest podobnie na referencyjnym obrazku to Twoim zadaniem, jako malarza, jest pokierować wzrok odbiorcy, np. gasząc i upraszczając tło w tym przypadku. Uciekła Ci też oś symetrii na podstawce do jajka. Fajnie, że zwróciłeś uwagę na zmianę tekstury na jabłku. Na jabłku i podstawce mogłyby się chyba też pojawić chociaż drobne błyski tego żółtego światła dopełniającego. Przy kolejnej pracy z takimi błyszczącymi obiektami, możesz też spróbować pokazać ich wzajemne odbicie, bo na pewno coś tam widać.

Link to post
Share on other sites

Według mnie za bardzo skupiasz się na malowaniu rzeczy, a za mało na świetle i podchodzisz zbyt dosłownie do tego co malujesz 🙂 Gdzieś usłyszałem taki tekst, może Ci się przydać: Nikt nigdy nie namalował róży, co najwyżej światło jakie róża odbija.

Nie myśl o rzeczach, myśl o plamach koloru/waloru i bierz pod uwagę, że każda powierzchnia, na którą pada światło to jednocześnie źródło światła (odbitego). To oznacza, że te pomidorki to takie słabiutkie żaróweczki świecące na czerwonopomarańczowy kolor i obiekty obok nich lekko się zabarwią. To samo tyczy się taśmy, draperii etc.

Samo światło też raczej nie jest 100% neutralne i białe, nawet jeśli tak Ci się wydaje. Założyłem u siebie, że jest zimne, więc jasne walory wrzuciłem w niebieskawe kolory (dlatego bliki na żarówce nie są białe tylko lekko niebieskie).

Szybkie poprawki (na małym fragmencie z lewego dolnego rogu)

1443662181_blazapoprawki1.thumb.png.d342e70db343deaf621210f0440a8767.png

Światło odbite:

1708722728_blazapoprawki1b.thumb.png.ceaa933eb3f466c9b197552ad5e36c6d.png

Zmruż oczy jak patrzysz na refkę, i jak malujesz to też często to rób, żeby przestać widzieć obiekty i skupić się na samych kolorach i walorze:

640462059_blazapoprawki2.thumb.png.7af5e86dfbbf694f808425f52a267000.png

Powodzenia 🙂

  • Thanks 4
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy