Jump to content
Gajowy

Scena 3D: Scott on the road

Recommended Posts

Cześć wszystkim!

 

Niektórzy może jeszcze pamiętają, że jakiś czas temu ( spory ) zacząłem dłubać model roweru, w końcu udało mi się to ukończyć. Pomysłów na scenę było kilka ale zdecydowałem się, że pierwszy był najlepszy. Miały to być ciepłe obrazki z popołudniowej przejażdżki. Całość modelowana i renderowana po kawałkach w wolnym czasie, strasznie to było męczące :( Kilka renderów detali ma inne podłoże, bo w połowie zachciało mi się zmiany dlatego właśnie tym się różnią, ale reszta bez zmian wiec zostawiłem – szkoda już było czasu czekać na praktycznie to samo. Jak zwykle chyba nigdy nie będę zadowolony ze wszystkiego ale już nie mogę na to patrzeć i zostawiam tak jak jest ;) Ogólnie jest spoko.

 

Miało to wszystko być robione na Coronie, ale teraz cieszę się, że czasie gdy wszyscy rzucili się na corony i fstormy poszło to w V-ray :)

 

Wszelka krytyka mile widziana :)

 

Wątek WIP (siatki) : http://max3d.pl/forum/threads/100133-SCOTT-Addict-Team-Issue

 

Model roweru : Modo

Enviro: Max, Speedtree, Zbrush

Render: V-ray

Compo: Nuke/ testowo After

 

#1 2304x1200

 

 

1buQcFb.jpg

 

P6RvmOL.jpg

 

znPHMMU.jpg

 

dN5dzxZ.jpg

 

BUHixcz.jpg

 

wuVjZTo.jpg

 

QwVriRu.jpg

 

xBC57AV.jpg

 

nYFzdDW.jpg

 

K7N6ugW.jpg

 

DUdBWYA.jpg

 

5xN7Eoc.jpg

 

QFqUz75.jpg

 

8NqEIoL.jpg

 

UGLY3e4.jpg

 

IuLZG9K.jpg

 

ygwRmzp.jpg

 

bEQFYTi.jpg

Edited by Gajowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Człooooweikuuuuu Miazga! Aż się chce wsiadać i jechać. Może trochę za bardzo to słonko świeci ale każdy centymetr tej pracy bardzo mi się podoba. No, zwłaszcza model ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kawał roboty, super shadery. używałeś map proceduralnych, czy tylko tekstur? zieleń (liście) powinny mieć więcej refleksu, poza tym git

Share this post


Link to post
Share on other sites

@michalo Dzięki :)

@polka dot Dzięki, były procedury na bród, lubię na takich mapach działać. Myślę, że tak 50/50 proceduralnych i tekstur. Pozwoliłem sobie edytować dwa pierwsze rendery i poprawiłem nieco trawę i drzewa, zapmniałem całkowicie o relfeksach:)

 

EDIT2: Do końca tygodnia wrzucam nowe ujęcie zastępujące render 1. Przespałem się z tym i stwierdziłem, że to był nieudany eksperyment :)

Edited by Gajowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfekcja. A czemu cieszysz się, że jednak użyłeś V-Raya a nie Corony czy FStorma? Z powodu mapy triplanar do procedurali czy z innych powodów?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Loozack :) Przyznam, że trochę włosów narwałem przy tym projekcie.. A ciesze się ze wzlędów czysto sentymentalnych. Sporo się naczytałem jake te dwa silniki zostawiają w tyle vraya i jakie to one nie są ekstra. Kilka rzeczy na nich porobiłem i fakt, miałem wrażenie dobre efekty przychodzą znacznie szybciej, ale dalej jestem zdania że na każdym silniku da się zrobić coś fajnego. Taki trochę manifest mi wyszedł :)

 

Dwa pierwsze obrazki zaktualizowane, praca ostatecznie zamknięta. Dla prównania tutaj poprzednie #1

#2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie, że w każdym da się zrobić coś fajnego, ale myślałem, że bardziej chodzi o konkretne możliwości a nie sam sentyment ;)

 

Co do nowych renderów to muszę przyznać, że podobają mi się mniej od poprzednich, jak dla mnie są za bardzo przepalone, aliasing na ramie na krawędziach białego malowania aż kłuje, a drzewa w tle (szczególnie na pierwszym renderze) aż zlewają się na bokach z niebem, które stało się biała plamą. Ja wiem, że zawsze chce się coś poprawić, ale tu naprawdę już nie trzeba, zostaw :D

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz miec zle skalibrowany monitor, gdyz zgadzam sie ze rendery teraz so bardzo przepalone, wczesniej byla niemal perfekcja.

 

A praca ogolnie bardzo dobra, szczegolnie model i tekstury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za komenty :) Te przepalenia biorę na klatę, rzeczywiście przydałoby się to lekko zdjąć. W pierwszym renderze nie siedziała mi kompozycja i oswietlenie, od początku miało to być raczej płaskie ujęcie ale nie sądziłem, ze wyjdzie aż tak płasko :) Dodatkowo woda która był na pierwszym planie więcej problemów stworzyła, nie budowała głębi, była płaska. Wszystko było płaskie :) Myśę, że teraz jest lepiej, ale oczywiście krytykę przyjmuję i dziękuję :)

 

Co do monitora to zawszę spoglądam na różne histogramy i inne wykresy bo wiem, że przekłamuje. Na razie jeszcze jestem na etapie gdzie nie przeżyję wywalenia 5k na monitor ale wiem, że trzeba będzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie jeszcze jestem na etapie gdzie nie przeżyję wywalenia 5k na monitor ale wiem, że trzeba będzie ;)

 

Poniewaz twoja praca jest na bardzo wysokim poziomie wywniskowalem ze jest niemozliwe abys sam nie dostrzegl przepalenia.

 

Nie trzeba od razu 5k na monitor, wystarczy 0.5k - 1k spokojnie na dobry (w sensie dobrego odwzorowania barw i jasnosci - sam mam w takiej cenie 27" 1080p). Ponad to niemal kazdy monitor da sie skalibrowac recznie - byc moze trzeba bedzie splaszczyc czernie itd ale reszta bedzie prawidlowa. Tak wiec jesli jak sam twierdzisz przekalmuje, wez postaw obok dobrze skalibrowany monitor z tym samym obrazkiem (moze byc nawet dobry telefon) i baw sie "pokretlami" contrastu, jasnosci, nasycenia itd az bedzie najblizej tego co widzisz na dobrze skalibrowanym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie jest to sprawa automatycznego przyciemniania, które mam włączone żeby nie oślepnąć po nocach :) Zauważyłem właśnie, że te rendery robione po nocach były właśnie prześwietlone, ma to sens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy