Jump to content
gigant84

Namiot - jak zrobić tkaninę hp i lp.

Recommended Posts

Cześć!

 

Jakiś czas temu pytałem was o to jak zrobić tkaninę/otwory w niej itd. przy pomocy prostych polygonów. Dziś inne pytanie ale z tej samej kategorii.

Jak narzucić materiał na ramę, a następnie przerobić go na LP?

Jest sporo filmów na YT gdzie opisane jest działanie modyfikatora cloth. Problem polega na tym, że jak zrobię ramę namiotu to tkanina nie rozkłada się na tej ramie. Przelatuje przez nią, trochę się deformuje, ale to nie jest zadowalający efekt.

Jak z tego później zrobić LP?

 

Czy używa się do tego typu rzeczy innych programów, pluginów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest moja praca :) To zdjęcie podglądowe by było łatwiej wam zrozumieć o co mi chodzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj instrukcję/opis modyfikatora cloth. Znajdziesz w niej, że można stworzyć punkty zaczepienia (takie pinezki). Jak ich użyjesz to tkanina zawiśnie na nich i się nie zsunie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, zwykły cloth. Jedynie pamiętaj żeby dodać do symulacji obiekt na którym tkanina ma osiąść :)

 

Co do zamiany go potem na LP. Masz 3 opcje, w zależności od tego jak dokładny efekt chcesz osiągnąć (od najszybszego do najbardziej czasochłonnego):

1. Automatyczna decymacja. W różnych softach są narzędzia to ograniczenia poly przy zachowanym kształcie- Decimate w Blenderze czy (chyba) Optimize w Maxie.

2. Odchudzenie siatki. Vertex po vertexie ręcznie optymalizujesz siatkę do momentu aż będzie odpowienio LP i jednocześnie będziesz zadowolony z kształu.

3. Retopo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! Dziękuję wszystkim za taką ilość wiedzy :) A ktoś może mi wytłumaczyć jak zrobić (max) te punkty zaczepienia. Nie natrafiłem nigdzie na tutorial gdzie ktoś by to tłumaczył.

Edited by gigant84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej by Ci wyszło chyba użyć marvelous designera do jakichkolwiek szmat, ale koledzy dobrze mówią - cloth w maxie i symulacja. Do ścinania, jeśl w miare prosty shape to prooptimizer z maxa, jeśli manualne retopo to chyba tylko w COAT3d by mi się chciało w miarę szybko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam Marvelusa, na początku może być toporny ale jak załapiesz co i jak to żaden organiczny model nie będzie ci straszny :D( pościele,tkaniny itp.)

 

Dla mnie najlepiej zrobić HP w marvelusie, następnie wyexportować obiekt do maxa z rozlożona siatką.

Następnie do Zbrusha (Zremesh) potem znów do maxa dopracować ręcznie retopo. Potem bake z HP na LP i jest elegancko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marvelous ma trochę wygórowana cenę jeśli chcesz tylko robić narzuty i pochodne.

Lepiej już symulować w maxie lub nawet w blenderze jak masz mocnego kompa lub cierpliwość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marvelous ma trochę wygórowana cenę jeśli chcesz tylko robić narzuty i pochodne.

Lepiej już symulować w maxie lub nawet w blenderze jak masz mocnego kompa lub cierpliwość.

 

 

Osobiście używam do każdego rodzaju materiału, łożka, krzesła, poduszki, koszulki, szlafroki, co tylko się da.

Uważam, że z marvelusa wychodzi to bardziej fizycznie i szybko się to robi. Cena może wygórowana ale jakość jest o kilka poziomów lepsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sądziłem, że po tak długim czasie temat się będzie nadal rozwijał. Dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy