Jump to content

Teczka zBrush - KUBA


Kubajaniak
 Share

Recommended Posts

Hej wszystkim. Po raz n-ty zaczynam naukę zBrusha, więc zakładam teczkę, dzięki której mam nadzieję mieć motywacje po to, aby to był ostatni raz kiedy zaczynam od nowa. Program jako tako znam, ale leży u mnie anatomia i tego chce się nauczyć. Na początek głowa bez żadnych wariacji. Chętnie posłucham porad co poprawić.

Pozdrawiam

 

glowa01.jpg

Edited by Kubajaniak
Link to comment
Share on other sites

Hej, nie trać czasu na głowę, zacznij od czaszki. Chodzi o strukturę. Zacznij od tego a popełnisz potem o wiele mniej błędów.

Teraz brakuje trochę fundamentów pod skórą.

 

Czy ja wiem. Spróbuj zacząć od refek zamieszczonych poniżej, potem zagłąb się w szczegóły. Jak już zaczniesz ładne generyki robić możesz pójść dalej. Generyczne proporcje body etc. Potem pójdź w zdjęcia różnorodność na bazie zdjęć ale nie próbuj robić 1:1 tylko tak by było ładnie. Na koniec możesz sobie podobizny zostawić:

 

john%2Basaro%2Bhead%2Bmontage%2Bsm.jpg

 

1395670599047.jpg

 

attachment.php?attachmentid=451499

 

d59310941492e213123d86d1c0351f90--d-anatomy-facial-anatomy.jpg

 

16400039fff8c9627744443ae29fee67.jpg

 

Co mogę powiedzieć o modelu? Ma nos, oczy,usta. Nic ze sobą nie współgra i wygląda to źle, poszczególne lementy są źle wymodelwoane.

 

 

Jeszce taki link:

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?194918-Head-amp-Neck-Anatomy-by-Anatomy-4-Sculptors

Edited by Sebazx6r
Link to comment
Share on other sites

Próbuje zrobić głowę z płaszczyzn wzorując się na przykładzie, który jest w zBrush'u bo chyba ma najprostszy kształt jaki widziałem, więc sobie pomyślałem, że na początek będzie ok. Wychodzi mi to co niżej. Jak widać do płaszczyzn to temu daleko i się zastanawiam. Czy opłaca się to dopieszczać, żeby to rzeczywiście były płaszczyzny? Siedziałem nad tym chyba z 1,5h próbując jakoś to ładnie wyrównać a jak widać zrobiłem tyle co nic. Korzystam głównie z TrimDynamic i hPolish. Może są do tego jakieś lepsze brush'e?

 

a76c42f39ed7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jest zajebiście. Nie dopieszczaj tego, to świetna baza, jeśli proporcje są ok.

 

Spróbuj teraz rzeźbić czaszkę. Bez zabawy w szczegóły tylko najważniejsze rzeczy jak żuchwa, kości policzkowe, czaszka, oczodoły. Czaszka to też świetna baza. Nawet chyba lepsza, jak już zakumasz jaki kształt mają te kości.

 

Ogólnie częściej widzę (sam też tak robię), że najpierw rzeźbi się zarys czaszki, potem na tym się rzeźbi resztę.

Tak żeby ktoś trzaskał plany zbyt dokładnie nie spotkałem się, raczej jako ćwiczenie samo w sobie. Ale tak jak mówiłem, zajebista baza.

Zrób takich z 1000 aż to będzie rutyna.

Czaszek też :)

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem dzisiaj trochę czasu, więc:

Kolejna podejście do głowy z płaszczyzn

ad28a6bbf759.jpg

 

Czaszka (zaczynałem od nowa 4 razy, więc mam nadzieję, ze jakoś wygląda i tak wiem, zęby są beznadziejne, ale nie chciałem przy nich siedzieć za długo)

844563ce6911.jpg

 

I tak przy okazji modele, które robiłem wcześniej, ale bardziej żeby poznać sam program. Ludek jest z gry Path of Exile robiony na konkurs (tarcza i plecak robione w rhino)

958210bb7cbb.jpg 6b2b92d09bc0.jpg

 

Kolejne co chce zrobić to czaszkę obłożyć mięśniami i zrobić głowe z płaszczyzn, tylko z większą ilością detali.

Link to comment
Share on other sites

Hej wszystkim. Wracam po dość sporej przerwie. Znajomy dał mi kurs anatomii, który kiedyś tam zrobił Ryan Kingslien. Na podstawie kursu wymodziłem coś takiego. Bład jaki zrobiłem, był taki, że opierałem się wyłącznie na kursie, nie patrząc na żadne zdjęcia, ale i tak się sporo nauczyłem.

9c56ae80af0f4.jpg

 

A po połączeniu wszystkiego i dodaniu skóry wyszła taka głowa

67c13a54a5526.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy