Jump to content
Sign in to follow this  
Sylvek

Problem z UV

Recommended Posts

Witam.

Z góry powiem, że jestem raczej zielony w te "klocki" i potrzebuje przerobić "seryjnie" kilkadziesiąt modeli w poniższy sposób. Niestety nie wiem, która funkcja mappowania uv by mi pomogła. Otóż chodzi o równomierne rozchodzenie się tekstury po karoserii pojazdu nie wliczając w to innych uv typu szyb czy lamp. By ułatwić rozwiązanie problemu załączam mape uv przed i po modyfikacji (modyfikował ktoś inny niestety ja nie wiem jak się za to zabrać). Oryginalnie tesktura rozchodzi się inaczej na masce, a inaczej na progach pojazdu. Druga maska UV poprawia to i tekstura bez rozchodzi się równomiernie na całej karoserii.

 

 

Omawiany model 3D: https://imgur.com/a/YE2Wb

 

 

Początkowa maska UV modelu 3D (Oryginalna, efekt początkowy): https://imgur.com/a/DJ1pz

 

 

Zmodyfikowana maska UV modelu 3D (Tekstura równomiernie się rozchodzi, efekt końcowy): https://imgur.com/a/0H5j5

 

 

Jest to dla mnie dość ważne, a myślę, że dla wielu użytkowników jest to prosta sprawa dlatego proszę o pomoc :/.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw zaznacz elementy które chcesz zmapować, a potem w oknie Edit UVWs wybierz w menu u góry wybierz Mapping -> Flatten Mapping. Trochę Ci to poszatkuje mesha. Jeżeli masz już porobione szwy na modelu, możesz użyć opcji Quick peel (widoczna w opcjach po prawej stronie w oknie Edit UVW's), powinno Ci to fajnie rozłożyć siatkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy