Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/28/2007 in all areas

  1. Krzeselko;) Jutro dozuce cos jeszcze i dam druga paczke:] Wogole sciaga to ktos??:) Pozdrawiam
    2 points
  2. Hej Postanowiłem zrobić kilka tutoriali na temat zbrusha. Dlaczego ? bo ludzie mowia, ze zbrush ma dziwny interface, a tak naprawde pracuje sie tylko w dwoch rollautach :) Zapraszam do pomocy, zadawania pytań i tak dale. Nie znam wszystkich opcji w zbrushu, niechce zeby to wygladalo na to ze sie wielce sie wymadrzam czy cos ;) Jezeli widzicie ze gadam glupoty to piszcie z checia sie dowiem nowych rzeczych, bo wiekszosc mojego gadania opiera sie na spostrzezeniach ktore moga byc nietrafne. Wszystkiego tutoriale bede kompresowane tym kodekiem "rmvb" - trzeba ściagnać playera, jezeli jeszcze go nie macie to odsylam tutaj : KODEK!! Ok jeszcze raz wszystkich zapraszam do pomocy !! Piszcie co jeszcze chcielibyście wiedziec, jezeli bede cos wiedział na ten temat na pewno się podziele ! Lekcja 1 - interface ! co w wideo ? : - ustawienia preferencji co i jak - ogolny przeglad kilku "potrzebnych" rollautów - jak zmienić pozycje ikon w interfacsie Lekcja 2 : Basemesh z Zspheresów -co w wideo ? : Tworzenie basemesha za pomoca zsphersow, kilka zasad co jak i dlaczego. Lekcja 3 : Basemesh z Wingsa co w wideo ? : - Tworzenie basemesha - import basemesha Lekcja 4 : Bump map + Disp map co w wideo ? : - ustawienia wiuportu - zasady tworzenia "ostrych" krawedzi na obiektach low poly - tworzenie bump mapy - tworze oraz wyswietlanie dispmapy Lekcja 5 : Zb>Max>Zb co w wideo ? : - mappowanie - morph target - export do maxa + zmiana pozy modelu oraz rozne poprawki - import do zbrusha + nałożenie detalu, który zrobiliśmy wczesniej (bez użycia dispa- dzieki czemu możemy do modelu wprowadzać rózne poprawki w mapowanie, pozie itp) Lekcja 6 : Zb>Max>Zb co w wideo ? : - ustalanie bryły głownej - modelowanie ust Lekcja 7 : Alien : Oczy co w wideo ? : - poprawianie bryly - uzywanie maski - modelowanie oka Lekcja 8 : Alien : Nosek co w wideo ? : - modelowanie nosa - modelowanie szyji i kregoslupka - poprawa ogolna Lekcja 9: Alien : Detale vol1 co w wideo ? : - poprawki - detal nad oczami - detal przy uchu - poprawa glowy Lekcja 10 : Alien : Koniec co w wideo ? : - poprawki bryly - dodawanie detalu - modelowanie zyły i zmarszczek - mapowanie zbrush >wings3d > zbrush - poprawki 3dsmax - wprowadzenie do projection mastera - tworzenie mapy bump do wykorzystania przy disp i normie Lekcja 11 : Normalmapping co w wideo ? : - tworzenie normalmapy za pomoca zmmapera z detalem z bitmapy - omowinie najwazniejszych opcji zimapera - tworzenie lowpoly w wings3d - wypalanie detalu z modelu hi na low za pomoca zmappera Lekcja 12 : Disp co w wideo ? : - omowienie mdp2 - wypalenie dispa - export modelu - pokazanie jak obliczyc alpha depth factor - render displacemntu za pomoca vreja i finalrender mam nadzieje ze sie przyda :)
    1 point
  3. Proponuje napisac skrypt. Tutaj jest pomoc... http://www.scriptspot.com/bobo/mxs5/pflow/pflow__inherit_UV.htm pozdrawiam
    1 point
  4. renderers.current.system_numThreads=4 wpisz ten skrypcik , i każda maszyna będzie ciągła na maxa , np na cztery rdzenie niestety pojawia sie nowy problem w liczeniu animacji , bo poszczegulne komputery lubią się odłaczac przy kolejnych klatkach . A nastepnie się dołączaja kto powie jak synchronizować to ustrojstwo będzie wielki....
    1 point
  5. Stary, kolaboracja przy przekęcie to nie uczciwość, a jak on ma jakąś jazdę dziwną, to lepiej dla niego będzie jak porozmawia o tym z panną i się przyzna. To trudne, przyznaję, ale konieczne. Bez uczciwości związek to parodia szczęścia i straszna tragedia.
    1 point
  6. W tym tutorialu pokaże jak zrobić uniwersalne ustawienia V-Raya Oczywiście nie ma złotego środka, dzięki któremu mielibyśmy mieć szybki i dobry render, ale te ustawienia w wielu sytuacjach świetnie się nadają do renderowania nieruchomych obrazków. Prosze zauważyć, że te ustawienia nie są optymalne, ale dzięki swoim poprawkom możesz mieć podobny render w szybszym czasie. Jednak sedno tych ustawień tkwi w tym, że nawet jeżeli nic nie poustawiasz to i tak uzyskasz niezły rezultat. Ustawianie V-Ray'a 1. Ustaw V-Ray jako główny silnik renderujący (rozpocznij default'owymi ustawieniami). 2. W rolloucie Image sampler ustaw "Adaptive QMC". 3. Wartość "Max. subdivs" ustaw na 100.Zostaw "Min. subdivs" w wartości 1 4. W primary GI engine ustaw QMC GI. Nie zmieniaj subdivs, a jako secondary GI engine włącz Light cache. 5. Ustaw light cache interpolation samples na 5. 6. QMC Sampler. W "Adaptive amount" wpisz 1.0. 7. Odznacz "Clamp output" i "Sub-pixel mapping" w Color mapping rollout. Opcja "Sub-pixel mapping" pozwala ci używać jakiegokolwiek color mapping'u. 8. Zwykle trzeba poprawić Noise threshold bo default'owy generuje za duży szum. Dobra wartością jest 0.005. Możesz też kontrolować ilość szumu bezpośrednio z rollout'a AA (Image sampler). Odznacz "Use QMC sample thresh." i ustaw Clr. thresh na 0.005. Uwagi: * Zostaw wszystkie ustawienia subdivs w ich default'owych wartościach. Nie da to zadnego efektu - 100 AA subdivs i tak nadpisze wszystkie inne. * Dla wersji niższych od 1.49.30, NIE używaj color mapping'u innego niż Linear. W przeciwnym wypadku otrzymasz nieprawidłowy efekt. Jeżeli to konieczne popraw to w postprodukcji. Możesz zmienić dark/bright multipliers, pod warunkiem, że nie będą miały takich samych wartości. * Unikaj używania wyostrzających filtrów AA. Spowodują tylko wyraźniejszy szum. * Korzyści z powyższych ustawień: (*) Mało parametrów do ustawenia końcowego rendera (*) Współgra z wieloma rodzajami scen. (*) Zwykle generuje obraz o wysokiej jakości. * Wady powyższych ustawień: (*) Długie czasy renderingu. Dzięki własny poprawkom możesz ten czas skrócić. * Jak to działa: Wysokie ustawienia AA subdivs powodują głównie przetworzenie próbek (sampli) przez image sampler. Używa to tyle próbek, ile potrzene jest to osiągnięcia określonego progu szumu. W wielu przypadkach, jest podobne do PPT, ale działa na bazie per-bucket i liczba sampli jest adaptacyjna. Tutorial na podstawie: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_unisettings.htm Tłumaczenie, korekta, zaplecze technicze i nołhał (ang. Know How) – voyager. TUTORIAL NIE JEST MOJEGO AUTORSTWA. Nie biore odpowiedzialności za efekty skorzystnia z tego tutka. Ja tu tylko tłumacze i sprzątam ;) W razie zuważenia błędu poinformujcie mnie Miłego i jak najkrótszego renderowania. Nie zapomnijcie o ;D
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy